Ollie moet zaterdag op show, en dus is het zaak dat ie even ontdaan wordt van overtollig haar. Vaak laat ik dat door de trimster doen, maar nu kwam dat even niet handig uit en dan doe ik het gewoon "even" zelf.. Dacht ik..

Dus ik leg een antislip matje op tafel, en Ol hupst direct op tafel. Hij vindt het heus niet vervelend hoor
Dikke knuffels als beloning, en dan beginnen we met borstelen. Dat wil zeggen: Ik doe een poging om z'n absurd dikke vacht te ontwarren met de slicker, terwijl Ollie zichzelf de taak toebedeelt mijn handen zo zorgvuldig mogelijk te wassen. Das mooi, dan trim ik altijd met schone handen
Na het borstelen begin ik met het moeilijkste, namelijk de voetjes. Ollie lijkt verdorie wel een Brahmakippetje met al dat overtollig haar aan de voeten, dus daar moet de schaar in. Ik begin met de achterpoten. Dat wil zeggen, ik til zijn linkerachtervoet naar achter om onder z'n voeten te knippen, maar Ol kan niet tegen kietelen dus die trekt prompt zijn poten in om te gaan zitten. Dit ritueel herhaalt zich een keer of 20. Ik ga maar even door naar de voorpootjes, waarop Ollie keurig gaat liggen, pootjes helemaal onder z'n lijf gevouwen 
Zucht..
Laat die voeten dan maar even zitten, de finishing touch komt later wel. Door naar de oren. Beginnen met plukken, wat voor Ol het sein is om strak tegen me aan te gaan hangen. Prompt houdt ie ineens zooooveel van me
Ik ga derhalve op tafel zitten en dan gaat ie over mijn schoot hangen. Supergezellig
Vervolgens kom ik met de schaar in de buurt, waarop Ollie direct op zijn zij gaat liggen, oor wat ik moest hebben op de grond. Dan het andere oor doen resulteert in een links-rechts-links liggend hondje
Lénig dat ie dan ineens is
Ook lijkt ie de schaar nu voor het eerst te zien, want die ís me een partij interessant om te volgen. Ohja, en mijn handen zijn blijkbaar ook niet schoon genoeg meer..Als gevolg hiervan knip ik natuurlijk onvermijdelijk een keer in z'n oor, waarop ik de hele missie maar weer afblaas waardoor Ol er nu bijloopt als een halve hobo, met één getrimd, en één ongetrimd oor
Het is NIET te doen om dat beest in m'n eentje te trimmen
Hij kán het overigens wel hoor, want bij de trimster blijft ie keurig staan, je kunt aan alle kanten merken dat het niet mijn werk is en juist wél mijn hond
Ben ik nou de enige met zo'n onmogelijk sujet?
Wel grappig beschreven en ook herkenbaar haha. Succes met de show!