Vraag, kat niet helemaal ok?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_bokworst

Vraag, kat niet helemaal ok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 20:22

Hoi allemaal,

Ik wil niet meteen naar de da gaan, eerst vragen of het uberhaubt wel wat is.
Laatst is er een kat bij ons aan komen lopen, we hebben hem nog nooit in de buurt gezien, dus we dachten dat hij uit de auto is gedropt. Het is een hele lieve mooie kat, maar al snel bleek waarom hij weg bij zijn baasje is. Hij zat namelijk na een paar dagen helemaal onder de poep. We dachten, kan gebeuren. Maar het gebeurde vaker. Later gebeurde dit bijna niet meer, hoogstens een heel klein beetje. Alleen nu is er wat anders. Hij poept midden op de oprit, bij de compostbakken, en laatst zag mijn moeder hem midden op de stoep liggend poepen?
Mijn vader is het helemaal zat, en wil hem wegdoen. Ik niet, ik vind het gewoon een superleuke kat. Ik snap mn vader wel, dus vandaar mijn vraag, is dit nou een teken dat hij ziek is ofzoiets? Of is het gewoon een maffe kat?

Groetjes Lisa

plovesb

Re: Vraag, kat niet helemaal ok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:24

wij hadden dit ook, maar dat kwam omdat onze katten poepte in de tuin van de buren. De buurman was te beroerd om dit te melden en legde dus de drollen precies in de opening van de voortuin. Geen medische reden maar vervelend is het wel

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:26

Liggend poepen lijkt me niet echt normaal wel?

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 20:26

plovesb schreef:
wij hadden dit ook, maar dat kwam omdat onze katten poepte in de tuin van de buren. De buurman was te beroerd om dit te melden en legde dus de drollen precies in de opening van de voortuin. Geen medische reden maar vervelend is het wel

Jammer, dan zal ik waarschijnlijk afscheid moeten nemen..

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 20:28

timokyana schreef:

Nee mij dus ook niet, maar vergeten te melden, hij eet ook héel erg veel. Hij is dan ook heel erg zwaar, maar echt te dik dan weer niet. Heeft dit er misschien mee te maken?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:36

Uhm naar de DA gaan? ;liggend poepen lijkt me sowieso niet gezond...
mocht je pa niet naar DA willen gaan zou ik de dierenambulance bellen voor een gedumpte kat :)

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:38

xLisaMaxime schreef:
timokyana schreef:

Nee mij dus ook niet, maar vergeten te melden, hij eet ook héel erg veel. Hij is dan ook heel erg zwaar, maar echt te dik dan weer niet. Heeft dit er misschien mee te maken?

wormen?

edit: Las niet helemaal goed hij is juist wel zwaar?

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 21:03

Ja hij is echt heel zwaar, maar niet dik..

Ik denk dat als mn vader em naar de da brengt hij niet meer terugkomt..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:04

uhm die laatste zin snap ik niet helemaal. In de zin van kat laten inslapen of daar achter laten?
Ik denk dat dit dier een DA nodig heeft en als je ze dit niet kan bieden dan zul je het dier toch echt moeten laten oppikken door de dierenambu en die brengt hem naar het asiel

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:08

Liggend poepen kan erop duiden dat zijn laatste stukje darmen wellicht niet perfect werkt, of de sluitspier is te zwak. Geen idee of hier iets aan te doen is bij een kat.
Enigszins snap ik je vader wel, het is niet jullie kat. Maar ik zou me er ook over ontfermen net als jij.

Je kan een dierenarts ernaar laten kijken, dan weet je meer.
Als je vader hem echt niet wil, laat dan het asiel / de dierenbescherming de kat ophalen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 06:11

het is jullie kat niet en hij is niet in orde. Waarom niet vangen en de dierenambulance bellen? Deze is er om zieke dieren van straat af te halen. Je kan toch niet menen omdat je denkt dat deze kat gedumpt is en ziet dat hij niet in orde is dat jullie hem zomaar in laten slapen??

Tenzij hij al jaren bij jullie loopt dan is het geen zwerfkat dan zijn jullie verantwoordelijk en is het gewoon jullie kat omdat jullie hem al jaren verzorgen!

Is er overigens ooit al eens gekeken of de kat gechipt is? Is hij bij amivedi aangegeven?

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 11:02

Hmm, hij is hier nu ongeveer een half jaar en wij vonden het wel prima, maar ik ga het er vanavond wel met mn ouders over hebben.

Mijn vader wil hem weg, maar in laten slapen gaat mij echt te ver.. Ik vraag wel of we gewoon langs de da kunnen gaan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:05

Oke, dus "laatst" is niet echt meer geldig in dit geval :') een half jaar is toch al enige tijd geleden. Ik nam aan dat hij 2 weken geleden ofzo was komen aanlopen...

Als hij naar de DA gaat, ga mee ;)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:39

Als jullie hem geen medische zorg kunnen bieden dan is de kat beter af als hij door de dierenambulance word opgehaald. Zoiezo een beetje raar dat je er eerst een half jaar voor zorgt en dat als hij ziek word je de kosten daarvan niet wil betalen. Je had hem dan beter meteen naar het asiel kunnen brengen. Een dier kan altijd ziek worden dat had je je van te voren ook wel kunnen bedenken.
Wel de lusten maar niet de lasten, bah.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 18:14

Ik heb overlegd en we gaan (gelukkig) langs de da :)

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:40

Zou best wel eens kattenaids kunnen zijn. Dan lijken ze ook heel dik/opgezwollen terwijl ze helemaal niet te zwaar zijn, ook darmproblemen kunnen dan optreden, vuile ogen, snotteren, afwijkend tandvlees e.d. veel zwerfkatten hebben kattenaids, het is trouwens niet overdraagbaar op mensen. Die vraag kreeg ik op het dierenasiel regelmatig als het over kattenaids ging.