Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Melina schreef:[ Afbeelding ]
Bento een kruising tussen moeder : Duitse herder x Bordercollie en vader : een Berner Sennen. Hij was het kleinst en kortharigst uit het nest. Ik heb hem via Marktplaats van een boerderij gehaald. Nog nooit zo'n ontzettend lieve hond mee gemaakt. Hij heeft de beste karaktereigenschappen van zijn ouders meegekregen. Hij is lief, aanhankelijk, heeft een super conditie (kan heeul hard rennen), is zacht en mooi. Wat wil je nog meer
Pelryo schreef:http://s37.photobucket.com/user/Lotje_L ... 2.jpg.html
berner senner x border collie. 55 kg en 75 cm hoog. Enige uit het nest die zo groot wat uitgevallen trouwens.
Reusje0504 schreef:Het is wel lastig inschatten wat voor karakter de pups krijgen met zulke verschillende ouders. Was het een bewust nestje? Ik ben zelf niet zo gek van border collies omdat ze naar mijn mening echt de hele dag aan het werk moeten om gelukkig te zijn. Maar er zit nog wel verschil tussen een werklijn en een gezelschapslijn. Berner sennen honden zijn daarentegen vaak wat lui en rustig, dus een gulden middenweg zou leuk zijn, maar dat weet je. Niet van tevoren! Dat is lastig aan een kruising. Ik zou goed kijken naar het karakter van de ouders (actief, nerveus, rustig, alert, etc)
Edit: mooie hond perylo, daarzie je weinig border collie in terug, gewoon een berner met een rare kleur :p
uniekhorse schreef:xWildrose schreef:^^ Nou onze moon is dat wel haha. Ze is actief en haar vacht is nu wel al halflang ;p Weet alleen niet hoe groot ze zal uitgroeien;p
Haha nou het is ook echt een bolletje wol zeg !! Lief.
Citaat:Boulab
FCI Voorlopig erkende rassen
Van Canadese oorsprong, ontstaan in 1990 door een kruising van de Labrador met een Berner Sennenhond, ter verkrijging van een hond met de activiteit van een Labrador en de gehoorzaamheid van een Berner Sennenhond. Hij wordt vaak ingezet als blindengeleidehond.