Gezinsuitbreiding!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DeLabrador

Gezinsuitbreiding!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 12:22

Momenteel ben ik zo super excited en kijk ik enorm uit naar volgend weekend! Dan zal ik naar Finland vliegen om daar onze nieuwe aanwinsten op te gaan halen, twee prachtige zwarte labrador pups.
Mijn vriend en ik waren op zoek naar een nieuwe jonge labrador reu en hadden een zeer goede en welbekende Engelse fokker gecontacteerd welke een prachtige gele reu van 4,5 maand oud te koop had. Helaas is deze koop niet doorgegaan omdat de pup gereserveerd was door anderen en op zeer korte termijn door zijn nieuwe eigenaren opgehaald zal worden.

Via via zijn wij in contact gekomen met een hele fijne Russische fokker welke prachtige labradors heeft waarmee ze zowel werkt en showt. Momenteel had ze nog twee pups over uit haar laatste nest, broer en zus van net 3 maanden oud. Ze komen uit een prachtige combinatie, beide ouders zijn in meerdere landen show kampioen en hebben allebei FCI werkcertificaten. We hebben heel leuk contact met de fokker en ze is enorm vriendelijk, behulpzaam en zeer begaan met haar honden en pups. Wij waren zeer onder de indruk van de twee pups en hebben daarom ook besloten dat we ze beide graag wilden hebben. Volgend weekend is het dan ook zo ver en ga ik ze ophalen. De fokker zal ze vanuit Rusland naar Finland brengen aangezien dat makkelijker is voor ons om vanuit daar met de pups terug te vliegen. Trots stel ik hierbij alvast de nieuwe kanjers aan jullie voor, de dame zal gaan luisteren naar de naam Rosy en de kleine meneer heet momenteel Bosh, maar we weten nog niet of dat ook zo blijft. Als ze er eenmaal zijn zal ik uiteraard nieuwe foto´s plaatsen, maar wat vinden jullie er van? :)

Afbeelding

Afbeelding

love_Soraya

Re: Gezinsuitbreiding!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:00

Wat zijn ze moooi :j !
Spam maar lekker veel foto's van hun :) , wel een erg lange reis zeg voor die kleine hummeltjes..

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 08:24

Dank je, wij vinden ze uiteraard zelf ook helemaal fantastisch! :)
De kleintjes zullen inderdaad een flinke trip gaan maken. De autoreis met hun fokker duurt zo'n 4-5 uur en de vliegreis vanuit Helsinki naar Amsterdam duurt 2,5 uur.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:28

Wat schattig! Zijn het showlijn labs?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:43

wat een dropjes en wat een prachtige bouw nu als pup in elk geval. Mooie honden om te zien en idd showlijn honden zeker? Ze zien er nu al zo stevig/fors gebouwd uit alsof het flinke honden gaan worden (wat ook wel te hopen is natuurlijk ;) )

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 09:45

Bedankt voor jullie leuke berichten. Het zijn inderdaad showlijn gefokte pups. Echter hebben zowel de ouderdieren als diverse (over)grootouders bewezen ook zeer geschikte werkhonden te zijn en deze zijn dan ook in het bezit van diverse werk certificaten, iets wat ik zeer belangrijk vindt. Van de vaderhond had ik in Nederland al meerdere nakomelingen gezien en daar was ik al zeer over te spreken. Hij vererft enorm mooi door en geeft hele uniforme kinderen met een zeer goede toplijn, mooie voorborst en hele goede hoekingen, dit is ook zeer duidelijk terug te zien in Rosy en Bosh. Ohh was het nu maar al volgend weekend, ik kan niet wachten :o

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:29

haha heerlijk enthousiast ;) jij gaat er dus ook mee werken? Erg leuk zeg!!!

Nu vraag ik me wel af mocht je fokplannen hebben en ze mede daarom aangeschaft hebben waarom je pups aan schaft uit lijnen die, als ik het goed begrijp, al veelvuldig gebruikt zijn en al in diverse landen gebruikt zijn? Waarom dan niet bijv. een teefje nemen van veel minder bekende lijnen die liefst geheel onverwant is aan het gros van de labradors?

Ik ben totaal niet bekend in het lab wereldje en ook niet in de fok wereld hoor maar dit vraag ik me dan af. Waarom zo ver weg gaan voor lijnen die in NL ook al zijn dus. Ik ben daar echt niet op tegen hoor mocht iemand dat denken!! Gewoon nieuwsgierig naar de reden ;)

Zelf zou ik gerust een boxer reu van ergens ver weg willen halen uit goed gezonde ouders met een leuk uiterlijk natuurlijk en als deze helemaal geschikt zou zijn dan zou hij ook zeker gebruikt mogen worden als dekreu. Echter ik zou dan juist graag gaan voor een reu uit geheel onbekende lijn. Tenminste uit onbekende lijn hier in NL maar waar wel alles bekend is over voorouders die ook gezond en oud geworden zijn