Hond begraaft botten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Hond begraaft botten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 22:17

Ik moet altijd zo lachen om onze hond.. Ik dacht tot ik deze hond altijd had, dat botten begraven een fabeltje was. Iets wat je ziet in tekenfilms, maar niet dat honden echt hun botten begraven en later ook weer uitgraven. Maar blijkbaar is het een ding wat sommige doen :P

Onze hond begraaft heel vaak alles wat je aan haar geeft. Haar botten dus... Maar ze is ook dol op wortels en steelt die vaak genoeg weg om die te begraven rondom het terrein op stal. Ik heb alleen nog nooit de botten en wortels zien uitgraven. Ik dacht dat ze misschien de plekken niet herinnerd. Maar niets is minder waar. Vanavond met het uitlaten verdween ze in de bosjes ergens en kwam ze terug met een bot onder het zand, die ik haar zeker al twee maand geleden eens had gegeven. Zit ze nu lekker op weg te kauwen.

Ik denk dat het komt omdat mevrouw altijd eten in overvloed heeft en dus daarom de botten/wortels begraaft. Maar nu is ze sinds een weekje op 'dieet'. Oftewel ze krijgt alleen haar brokken, af en toe vleesbrokjes en een snoepje, maar ze eet niet meer met de pot mee. We gaven haar vaak altijd onze etensresten, maar nu sinds een week niet meer, omdat ik haar toch wat te dik vind..

En nu graaft ze ineens haar bot weer op :p Ze zal wel denken, ga mijn noodrantsoen maar eens aanslaan.. En daar heeft ze er oneindig veel van vermoed ik zo.

Wie zijn hond is ook zo'n bottenbegraver?

kimmie261

Re: Hond begraaft botten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:22

hier begraven ze ook vanalles om het soms jaren na dato weer uit de grond te trekken,of botten echt diep in de bagger begraven,en er weer uithalen waardoor ze zelf + bot 1 en al bagger zijn...

er is zelfs hier ooit oorlog geweest tussen de honden om een een of ander vies uit de grond getrokken lapje..

8)7 ^)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:31

Die van mij doet het ook. Hij weet doorgaans niet zo goed wat hij met een bot aanmoet maar als je hem buiten laat dan begraaft hij hem. Het laatste bot heb ik al lang niet meer gezien ben wel benieuwd of hij dat nog uit ga graven ooit.
Hij heeft ook de neiging om iets wat hij onderweg tijdens een wandeling vind, leeg flesje, bal, prop of speelgoed dat een kind heeft laten vallen stuk mee te nemen, te begraven en de volgende dag weer op te graven weer een stuk mee te nemen en weer begraven tot het eindelijk een keer thuis aanbeland. Hij kan werkelijk alles gebruiken.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:48

Geen van de honden die ik heb gehad, en dat zijn er nogal wat, heeft ooit botten begraven, laat staan opgegraven. Welke honden zijn dat die de botten begraven?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 00:00

Mijn hond ook, maar dan met zijn neus.
Ik begrijp het ook niet. Vaak begraaft hij iets meerdere keren.
Soms ineens begint hij te kluiven, of het is n zompig lapje geworden.
Rauwe eendennekken en dergelijke krijgt hij niet eens meer, die begraaft hij linea recta.
Smerig.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:55

Jaah hier heb ik er ook 1 die botten met zijn neus begraaft :j ,Duitse Dog, moet er altijd zo lachen , binnenshuis verstopt hij ze onder kussens/ meubels. buiten onder het zand/grind.
Waar ik dan wel weer van baal is dat hij soms zo lang doorgaat totdat zijn neus begint te bloeden..

Buiten blijft hij de botten weer opgraven en dan zoekt hij er weer een ander plekkie voor !