Kat wurmt zich uit romper hoe laten zitten en bezighouden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wisja

Kat wurmt zich uit romper hoe laten zitten en bezighouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 08:18

Hallo!

Gisteravond zag ik bij mijn kat ineens een gat op haar rug. Direct naar de dierenarts gegaan en die heeft het schoongemaakt. Nu moet ze een rompertje om zodat ze er niet aan kan likken. Helaas heeft ze zich vanacht er al 2 keer uit weten te wurmen en ik zoek een tip hoe ik het kan laten zitten. Het is nogal ruim aan de achterkant waardoor ze met haar poten erin kan komen. En dan trekt ze hem steeds verder naar achter tot ze eruit is. Nu had de dierenarts gezegd dat als dit zou gebeuren dat ik hem maar heet moest wassen dus hij zit nu in de droger maar ik geloof niet dat het stuk wat ze over had helemaal gekrompen is. Ook schijnen ze er gewoon mee te kunnen poepen en plassen maar nadat ze vanacht geplast had was de hele romper aan de achterkant nat. Iemand nog tips om hem anders te bevestigen o.i.d. Zodat die en niet af kan en niet ondergeplast word?

Nu mag ze dus ook niet naar buiten dus zit ze helaas een week vast op mijn slaapkamer. Dit zorgt nu al voor flinke frustraties omdat ze normaal helemaal niet boven komen en ze nu dus niet naar beneden mag. Dit is wel vaker voorgekomen als ze ziek was maar dan voelde ze zich ook ziek en hield ze zich wel rustig. Nu is dat dus niet het geval en ze krijst er dus al de hele nacht/ochtend flink op los. Iemand nog een idee hoe ik mijn kamer wat aantrekkelijker kan maken zodat ze het hier een weekje vol kan houden?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal en ik hoop dat iemand wat oplossingen kan bedenken mijn hoofd is nogal leeg na amper te hebben kunnen slapen.

Hier nog een link naar het slachtoffer in romper kan helaas de foto alleen via link want ik krijg het via mijn iPad niet voor elkaar het anders te doen http://imageshack.us/photo/my-images/59/imagelsv.jpg/
Laatst bijgewerkt door wisja op 14-05-13 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

lisselotje

Re: Kat wurmt zich uit romper hoe laten zitten en bezighouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:19

toch maar de ouderwetse lampenkap dan?

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 08:21

Dat zou inderdaad ook een optie zijn maar ze kruipt nu nog lekker in hoekjes en gaatjes en dat is daarmee weer lastiger te doen. Daarbij beschermt dit romper ook nog een deel de wond omdat het natuurlijk een open gat is.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:22

Romper in kleinere maat kopen. Bij de Zeeman baby rompers vanaf maatje 50 voor 1 euro.

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 08:25

En hoe weet ik dan wat voor maat ik ongeveer moet hebben ( ben totaal niet thuis in babymaten) het is nogal een flinke dame van ong 5.5 kg. En zit dat niet te wijd rond de nek? Deze sluit nu langs de nek strak aan zodat ze haar hoofd er niet makkelijk door krijgt maar een babyhoofd is toch wel groter dan dat van een kat? ( misschien zie ik het helemaal fout hoor )

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:30

Deze romper is duidelijk véél te groot.. en dus zou ik een kleinere gaan halen bij je DA.
De maat staat in de nek op het label, en je kan gerust 2 maten kleiner gaan halen.
De romper moet 'strak' zitten, aangezien katten zo flexibel zijn dat ze bijna alles uit krijgen ;)

Een baby romper zou ik niet doen, daar zitten de openingen heel anders..

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:31

Maatje 50 is een normale kleine standaardmaat voor pasgeboren baby's.
Je hebt wel nog kleiner maar dat zijn prematuurmaten en die verkoopt de Zeeman niet.
Een babyhoofd is zeker groter als van een kat,wellicht kan je de opening waar de kop doorgaat,verkleinen en vastmaken met een veiligheidsspeld?
Als maatje 50 te klein is kan je voor een 56,62 of nog groter gaan.

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 08:35

Ja dit is een s dierenarts zei dat een xs nooit ging passen omdat die twee heel erg veel verschilden. Daarom nu ook in de hete was gedaan. Maar ik heb net mijn dierenarts gebeld ( gister naar een ander dorp geweest omdat hun open spreekuur hadden) en ik mag met romper langskomen om een andere maat te kiezen hoop dat het werkt!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:44

Je hebt ook van die banden voor om de hals. Die moet je wel zelf kopen.

http://www.kalpet.nl/

Heeft mijn schoonzusje ook gebruikt toen haar kat gewond was aan zijn achterpoot.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:47

Toen ons jongste kattenbeest gesterriliseerd was heb ik een stukje tubigrip (strakke beenwarmer) bij mijn fysiotherapeut gehaald.
Ik heb er 2 gaten ingeknipt voor de achterpoten en 1 groot gat voor haar koppie.

Afbeelding

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:05

Bij de dierenarts zelfklevend verband halen, kun je eventueel ook bij een apotheek halen. Mijn kat had toen ze kitten was een plekje tussen haar schouders wat iriteerde en ze telkens open krapte, nadat ik er een gaasje en dat verband om had gedaan, kon het genezen, zag er niet uit, noemde haar toen ook mummie poes. Wel een gaasje eerst op de wond en dan het verband, dit kunnen ze niet los krijgen. Je pakt er als ware en stuk in.

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 09:06

Ik heb nu een kleinere gehaald ze bleek toch een xs te hebben en heeft nu een xxs zit een stuk beter en sluit mooi aan ze loopt nu wel wat raar maar dat zal even wennen zijn.

Hier nog een linkje naar een nieuwe foto van het kleinere rompertje ingepakt worstje is het nu! http://imageshack.us/photo/my-images/15/imagelxoa.jpg/

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:07

Dat ziet er al een stuk beter uit.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:26

Idd :) , strak in pak nu nog een cape :')

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:29

takkie_muis schreef:
Idd :) , strak in pak nu nog een cape :')

:')

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:12

Iron cat 3

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 22:26

Hihi ze schaamt zich nu al zo erg

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:30

je kan tegenwoordig bij de DA speciale kleding voor na een operatie kopen. en op purrfectdesign.be hebben ze ook kattentruitjes.