Gisteren waren mijn man en ik bezig in de keuken met de afwas. We hebben een peutertje van net geen 2 jaar die haar zin niet kreeg (aan de knoppen van het gasfornuis draaien
) dus ze gooit zich op de grond en zit wat te wenen.Plots stormt onze kat op haar af en bijt haar in haar been. Ikzelf had het niet gezien maar mijn man wel, die schrok natuurlijk en gaf een schreeuw waardoor de kat wegrent.
Dochter nog meer huilen en zoals we er staan naar te kijken stormt de kat er weer op af en grijpt haar in haar bovenarm. Ze had haar echt met beide voorpoten vast en hing er met haar tanden in. Uit schrik heb ik de kat een tik gegeven zodat ze haar losliet.
De schade viel gelukkig mee, ze heeft wel enkele krassen van haar tanden (doorheen 2 lagen kledij) dus ze had haar serieus goed vast.
Kan iemand verklaren waardoor dit gedrag plots kan komen?
We letten er altijd goed op dat dochter de kat geen pijn doet en met rust laat als ze slaapt, eet ed., maar op dat moment was er geen enkele interactie tussen de twee.
Moet zeggen dat ik erg geschrokken ben en de kat eigenlijk niet echt meer vertrouw, ook al is ze normaal heel rustig en betrouwbaar.
Alvast bedankt voor het lezen van het lange verhaal
Zo niet maar hoe wel? geen idee
.
)
)