Kat nagel eraf?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kat nagel eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:51

Vorige week is Mooz ergens achter blijven hangen met zijn nagel, toen bloedde het iets maar zat zijn nagel er nog wel aan. Nu ineens zie ik dat de nagel helemaal weg is. Het lijkt ook wel een verse wond. Het is volgens mij niet echt pijnlijk want ik mocht eraan zitten. Wat is dit en wat moet ik er aan doen?
Helaas ga ik morgen een week op vakantie maar heb mn oppas al doorgegeven dat ze er goed op moet letten dat het er schoon uit blijft zien. Als het gaat ontsteken moet ze ermee naar de da.

Afbeelding

Afbeelding

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:38

Dit is al een oud topic, maar ik ben ook op zoek naar antwoorden. Mijn nieuw katje heeft aan beide achterpoten aan de binnenste tenen precies hetzelfde. Hoe kan dit komen en is dit echt de nagel die er volledig af is of wat is het rode wat zichtbaar is? Het bloed af en toe. Uiteraard heb ik maandag een afspraak bij de dierenarts. Maar ben erg benieuwd of iemand hier ook ervaring mee heeft met zijn kat?

floorsil

Re: Kat nagel eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:48

Die van ons heeft het ook welneens gehad. Ging vanzelf weer over en groeide weer aan.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:49

Geen ervaring bij mijn kat maar wel bij mijn konijn. Ik heb het in de gaten gehouden of het schoon was en niet ging ontsteken of iets en toen is het gewoon zelf weer terug gegroeid

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 22:00

Ja, ik ben het momenteel ook met honingzalf aan het insmeren en het bloedt bijna niet meer, alleen als hij ineens wegstuift kan er nog een klein beetje vanaf komen. wel zielig hoor, beestje is hier net een paar dagen. Zat kompleet onder de vlooien en dan die 2 teentjes....misschien door stress aan zijn teentjes gaan knagen? Nouja. Goed te horen dat het vanzelf weer terug kwam zoals bij jullie kat/konijn. Thanks voor de antwoorden!