kat aanvallen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

kat aanvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 07:40

Puk word dit jaar alweer 12 jaar, geen jonkie meer dus. Maar ze heeft hier al meerdere jaren last van.
Ik heb geen idee of ze dit bewust doet of dat haar lichaam de aanvallen creeert om het maar zo te zeggen :+

Dan zit je rustig op de bank, met Puk op je schoot en aai je haar en OPEENS springt ze met de meest vreemde spastische bewegingen van je schoot af. Dit gebeurt ook als je met haar loopt, op de trap loopt met haar in je armen etc. Alsof haar lichaam verkrampt en noem maar op. Eenmaal gebeurt blijft ze er vaak nog 5 minuten in hangen dat elke aanraking een "aanval" kan veroorzaken. Het is ook behoorlijk lastig om nekvel te pakken (poten alleen helpen niet omdat ze dan dus die rare bewegingen maakt). Het zijn net paniekaanvallen maar op dat moment is er geen enkele trigger tot paniek. Ze gebruikt dan ook nagels en ik zit met dat soort momenten dus ook helemaal onder de krassen :+

Ik vraag me af of iemand het herkent... Ik blijf het vreemd vinden... gewoon zo uit het niets..

Anoniem

Re: kat aanvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 07:48

Wat ik bij Cat from hell heb gezien is dat bij katten die te weinig worden uitgedaagd of te weinig spelen soms ineens het jachtinstinct op komt zetten. Daar kan het minimale aan vooraf gaan, of soms zelfs helemaal niks.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 07:50

oh dat is bij mijn poes niet van toepassing :P ik doe kunstjes met haar, ik laat haar zelfs werken voor haar eten :') al kan het soms wel echt een cat from hell zijn hoor haha :)) uitdaging heeft ze genoeg :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 07:52

Oh dan gaat dat niet op idd :') Kon het me bij jou al niet voorstellen trouwens :P Nja dan weet ik het ook niet :D

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 08:07

Is het geen vorm van epilepsie? Heb je er nooit naar laten kijken?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 16:10

nee, geen epilepsie, ze is er gewoon nog bij . Het lijkt meer op een gestoorde paniekaanval ofzo :+

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:13

Ik dacht ook al aan een soort epilepsie maar dan iets heel anders. Echt heel maf. Al heel internet afgestruint??

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 07:29

Bij mensen heb je ook verschillende soorten aanvallen, weet niet of dit bij dieren ook zo is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 07:43

Mijn broertje heeft epilepsie, weet er wel het 1 en ander van af :o maar ik vind het meer op een paniekaanval ofzo lijken omdat ze ook zo doorgaat met "spartelen" als je haar aanraakt na die aanval, zo werkt epilepsie dus niet

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:28

Is haar rug wel helemaal in orde? Misschien heeft ze een gevoelig plekje door iets opgelopen en doet het pijn bij een bepaalde houding.
Mijn eerste kat heeft een trap van een paard gehad en die reageerde ook op zo'n manier als die van jou, bleek uiteindelijk een zenuw verkeerd te zitten. Misschien even met je vingers de ruggengraat afgaan en een beetje duwen dan weet je gelijk of daar wat zit of niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 13:40

Haar rig is idd gevoelig maar het maakt in principe niet uit in welke houding ze zich bevind. Ze heeft een zenuwbeschadeging ofzo

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:52

Hopelijk is dat het antwoord, wel zielig.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 18:56

nee denk niet dat die zenuwbeschadeging er iets mee te maken heeft :) die pijn laat ze op een andere manier zie. deze aanvallen lijken echt paniek maar dan zonder trigger

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:59

Mijn vorige kat kon dit ook (ongeveer) doen.
Hij vond aaien eigenlijk niet leuk en dan bouwde hij spanning op en dan ineens onverwacht werd hij boos/zeer geïrriteerd en dan was hij over een bepaalde grens heen waardoor je hem echt langere tijd met rust moest laten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 19:22

denk dat ook dat iets anders is helaas. Er zijn namelijk helemaal geen triggers in het spel of enige vorm van irritatie bij de kat. Ik loop zoals ik altijd doe, rustig de trap op en opeens spartelt ze alle kanten op. Voor de duidelijkheid, heb haar al 12 jaar, vanaf kitten af aan en ik weet dus wanneer ze iets niet leuk vind :P dan gaat ze niet wild spartelen maar blazen en grommen. Bij deze aanvallen komt geen enkele blaas of grom voor. ik kan haar wel vasthouden (in de houdgreep) tot die aanval voorbij is en dan is ze weer rustig en kan spinnen. Duurt meestal maar 5 minuutjes ofzo. Juist omdat het een enorm fijne kat is en ik exact weet wat ze wel of niet leuk vind, vind ik het dus vreemd. Ik ken haar grenzen gewoon perfect, en soms vraag ik ook gewoon om een krap omdat ik haar dan gewoon loop te treiteren :+ maar zelfs dan is ze nog niet zo spastisch en wild als tijdens die aanvallen...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:13

lifaya schreef:
Mijn broertje heeft epilepsie, weet er wel het 1 en ander van af :o maar ik vind het meer op een paniekaanval ofzo lijken omdat ze ook zo doorgaat met "spartelen" als je haar aanraakt na die aanval, zo werkt epilepsie dus niet

Ik weet ook genoeg van epilepsie, heb heb het zelf namelijk. :+