Zweepje? Prima bij katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zweepje? Prima bij katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:59

Oke, ik wist dat een zweep handig was bij paarden, maar bij katten? Blijkbaar wel!
Als ik mijn katten met het touwtje van de zweep bij de schouders kriebel geven ze netjes een 'jambette', en wanneer ik het touwtje omhoog hef 'steigeren' ze. Ook springen kunnen ze ermee! Je houd het zweepje horizontaal en je kat zal er perfect over vliegen. Míjne tenminste wel! Hoe hoog het zweepje ook ging, ze sprong er met plezier over heen! (alleen als ze eronder door kon kruipen, ging ze er liever onder door :+) Haar hoogste sprong? Ik gok zo'n 30 cm, iets minder.
En toen dacht ik: Als 1 kat het kan, kunnen de andere het ook!
Dus heb ik Moppie gepakt, diedurfde niet over het zweepje te lopen en er ook niet aan te ruiken. Toen heb ik hem plat op de grond gelegd en met een plakje worst gelokt. 2 pasjes durfde ze, en natuurlijk werd ze beloond! Ze kreeg er steeds meer plezier in, en na een half uurtje sprong ze al 15 cm!

:+ :+

corientjuhh

Re: Zweepje? Prima bij katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:03

Een van mijn katten komt geregeld vanuit de garage met het touwtje en de zweep in zn bek de kamer in terwijl de zweep achter m aan sleept
Vervolgens legt die m neer en gaat hij erop liggen
De andere springt er naar haha

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:05

Haha leuk is dat als ze spelenderwijs allerlei gedrag laten zien. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:19

Ja, haha. Ik sla absoluut niet met de zweep hoor, voor de mensen die dat denken.
Ze vinden die stok met dat leuke touwtje eraan alleen heel interressant, en daar moet je toch je voordeel van nemen. :')

Het enige jammere aan katten is dat wanneer ze 1x met iets leuks hebben gespeeld, ze het de volgende keer saaaaaaai vinden. :P

lovehorsesXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:48

Ja, dat doet de mijne ook.
En als ze die 1 keer vast heeft dan laat ze die de hele dag niet meer los.
Wel jammer als ik dan net moet gaan rijden... :+