Ik zat eens te denken over de vakantie van mij en mijn vriend en bedacht me dat ik eigenlijk nog niet zo goed weet wat ik met de katten ga doen.
Het liefste houd ik ze thuis. Daar zijn ze op hun plek en fijn relaxed. Vorig jaar had ik 2 katten, Zsa-Zsa & Pip en kwam mijn moeder of mijn zusje dagelijks langs om ze te voeren en aandacht te geven ed.
Echter heb ik nu 3 katten. Zsa-Zsa en Woezel, en die moeten gedurende de vakantie binnen blijven. En Pip woont tegenwoordig buiten, maar komt wel elke dag langs voor aandacht en slaapt in het mandje naast de achterdeur, hier eet ze ook.
In eerste instantie zou mijn zusje in huis komen voor 7 dagen en dan was er geen probleem. Echter liep alles anders en zit ze nu t/m eind oktober in Curaçao voor stage. Nu wil mijn moeder dagelijks wel langs komen, vind ze geen probleem. Dat zou ook het ideaalst zijn.
Alleen is Woezel (Zsa-Zsa ook maar minder luid) een poes die erg veel kletst en miauwt. Nu ben ik bang dat als we er 8 dagen niet zijn dat onze buren (flat) ernstig geluidsoverlast gaan krijgen.. Ik weet het niet zeker, maar ik verwacht dat Woezel alles uit de kast trekt als wij een aantal dagen weg zijn...

Dus nu zit ik te denken om Zsa-Zsa en Woezel samen in een pension te plaatsen voor een week en mams dagelijks te laten langskomen voor Pip en de konijnen.
Maar ik heb nog nooit beesten in een pension geplaatst. Hoe zijn jullie ervaringen daar mee? Mijn katten zijn enerzijds heel zelfverzekerde katten maar ik vermoed dat ze wel eens behoorlijk van de leg kunnen raken?
Graag hoor ik jullie ervaringen met pensions. Of met het thuis achterlaten van luidruchtige katten.

Liefs
kat van mijn ouders gaat er al jaren naar toe. Niks zit in kooitjes (die mogelijkheid is er wel dan gaan ze apart los) maar over het algemeen loopt alles los in 3 grote kennels met zowel een binnen als buiten verblijf, overal waar je maar kan bedenken liggen/staan/hangen mandjes/krabpalen speeltjes enz. Onze kat met 3 poten moeten we altijd uit het hoogste mandje vissen
Hij is altijd een tikkie beledigd als we hem uit zijn mandje trekken maar zodra we thuis zijn staat zijn knor al op standje oergeluid.

). Helaas voor hem gaat hij dit jaar weer, het is een kat die af en aan naar binnen / buiten wil en daarbij de hele buurt bij elkaar brult als je niet snel de deur open doet, ik kan het niet maken om de buurvrouw te vragen om zo veel op hem te passen. Daarbij is hij toch wel een eenkennige kat, hij houdt van aandacht en bij je zitten (bij mij dus) en heeft het niet op vreemden. In het pension weet ik tenminste zeker dat hij niet weg loopt. Het is voor hem niet zo leuk, zal het ook nooit worden ben ik bang, maar het moet maar. Ga dan ook niet vaak weg en niet lang, 1 keer per jaar is erg genoeg.