Wat te doen met de poezen en onze vakantie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Wat te doen met de poezen en onze vakantie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 16:00

Hallo,

Ik zat eens te denken over de vakantie van mij en mijn vriend en bedacht me dat ik eigenlijk nog niet zo goed weet wat ik met de katten ga doen.

Het liefste houd ik ze thuis. Daar zijn ze op hun plek en fijn relaxed. Vorig jaar had ik 2 katten, Zsa-Zsa & Pip en kwam mijn moeder of mijn zusje dagelijks langs om ze te voeren en aandacht te geven ed.

Echter heb ik nu 3 katten. Zsa-Zsa en Woezel, en die moeten gedurende de vakantie binnen blijven. En Pip woont tegenwoordig buiten, maar komt wel elke dag langs voor aandacht en slaapt in het mandje naast de achterdeur, hier eet ze ook.

In eerste instantie zou mijn zusje in huis komen voor 7 dagen en dan was er geen probleem. Echter liep alles anders en zit ze nu t/m eind oktober in Curaçao voor stage. Nu wil mijn moeder dagelijks wel langs komen, vind ze geen probleem. Dat zou ook het ideaalst zijn.

Alleen is Woezel (Zsa-Zsa ook maar minder luid) een poes die erg veel kletst en miauwt. Nu ben ik bang dat als we er 8 dagen niet zijn dat onze buren (flat) ernstig geluidsoverlast gaan krijgen.. Ik weet het niet zeker, maar ik verwacht dat Woezel alles uit de kast trekt als wij een aantal dagen weg zijn... :=

Dus nu zit ik te denken om Zsa-Zsa en Woezel samen in een pension te plaatsen voor een week en mams dagelijks te laten langskomen voor Pip en de konijnen.
Maar ik heb nog nooit beesten in een pension geplaatst. Hoe zijn jullie ervaringen daar mee? Mijn katten zijn enerzijds heel zelfverzekerde katten maar ik vermoed dat ze wel eens behoorlijk van de leg kunnen raken?

Graag hoor ik jullie ervaringen met pensions. Of met het thuis achterlaten van luidruchtige katten. :P

Liefs

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:06

Wij hebben vroeger wel eens poes naar pension gebracht, die was wel altijd even boos achteraf maar had het altijd prima.

Voor lange vakantie van 4 weken zijn keertje mijn opa en oma in huis gekomen voor de twee katten; beesten waren echt zwaaaaaaaar beledigd en hebben ons drie weken na terugkomst niet aan willen kijken :')
Later, toen nog eentje daarvan leefde maar wel aan allerlei pillen en dieettoeters was hebben we kattenoppas aan huis laten komen. Beest ook zwaar van de leg natuurlijk, maar iig in zijn eigen omgeving.

Denk dat je het vanuit de kat gezien toch nooit goed kan doen, boos zijn ze altijd :')

Zou het niet meevallen met geluid? Na paar dagen krijgen ze wel door dat er dan tussendoor niemand is toch? Dan is je moeder een goedkopere optie en hebben ze toch hun eigen plekje

Chaos

Re: Wat te doen met de poezen en onze vakantie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 16:09

Ik weet niet... Ik durf de gok niet te nemen omdat mn mijn bovenbuurvrouw iemand is die snel klaagt. Ook als ik waarschuw van te voren. Tis een Savannah en een Ragdoll, die kunnen er beide wat van. Maar met name de Savannah kan ernstig van zich laten horen.

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:10

mijn katten hebben op proef gezeten in een pension, zeker geen aanrader!! katten stonken naar urine en waren zwaar gestresst.. kan niet iemand kwa vrienden of familie?

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:11

Hier prima ervaringen met een pension :D kat van mijn ouders gaat er al jaren naar toe. Niks zit in kooitjes (die mogelijkheid is er wel dan gaan ze apart los) maar over het algemeen loopt alles los in 3 grote kennels met zowel een binnen als buiten verblijf, overal waar je maar kan bedenken liggen/staan/hangen mandjes/krabpalen speeltjes enz. Onze kat met 3 poten moeten we altijd uit het hoogste mandje vissen _O- Hij is altijd een tikkie beledigd als we hem uit zijn mandje trekken maar zodra we thuis zijn staat zijn knor al op standje oergeluid.

om toestanden als Liekiej20 te voorkomen: eerst gewoon een keertje langsgaan, dan merk je snel genoeg of alles schoon en netjes is.

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:12

daarom waren zij bij mij ook op proef daarheen gegaan :)
welk pension ga jij dan Tootz?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 16:13

Ik ben wel van plan op zoek te gaan naar een pension waar ik goede verhalen over hoor van bekenden en waar de ervaringen goed zijn. Zo weet ik dat ik ze iig niet naar het pension in mijn dorp zal doen. Waar wel weet ik ook nog niet hoor. Maar je hoort zo veel slechte ervaringen dat ik het ook moeilijk vindt een goede te vinden die niet in A'dam zit bijv. :P

Als je ze samen brengt blijven ze ook gedurende de hele vakantie dan wel samen in het pension?
Als ze ze gaan scheiden zou ik dat echt heel sneu vinden nl.

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:15

ze blijven als het goed is in vrijwel alle pensions bijelkaar, meestal worden katers gescheiden (logisch)

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:15

wij brengen ze naar Louterbloemen in dordrecht. Hier worden ze niet gescheiden, dan lopen ze gewoon met zijn 2 en met nog een zooitje katten. Katten van mijn tante gingen ook altijd met zijn 2en. Wel optijd reserveren trouwens! Teken van een goed pension is dat ze al ruim voor de vakantie periode volgeboekt zitten!

Kat van mijn ouders gaat dit jaar ook weer, helaas zijn die van mijn geen kittens meer dus ik durf het niet meer aan om hem in huis te nemen, en mijn moeder heeft vorige maand al gereserveerd.

Els_175

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:19

Dit een "probleem" wat veel voorkomt.
En daar heb ik nu een bijbaantje aan overgehouden, ik pas namelijk op huizen en dieren van mensen die weekendjes weg of op vakantie zijn. Zo blijven de dieren op hun vertrouwde plek en loopt er iedere dag iemand over je erf!
Ik weet niet waar je woont, maar misschien is er wel iemand in de buurt die het zelfde doet?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 16:19

Ja tis een poes die nog niet gesteriliseerd mag (najaar pas) een gecastreerde kater. :j

Mijn nicht brengt haar katten ook naar Dordrecht. Tis een eind maar misschien toch maar in overweging nemen. Nadeel is dan alleen dat ik ze dan al 1 of 2 dagen eerder zou moeten brengen.

Zijn er Savannah eigenaren hier, of Oosterse katten eigenaren, of andere veel-miauwende-katten-eigenaren? Hoe doen jullie katten als jullie een aantal dagen weg zijn? Hebben jullie boze buren bij terug komst?

Ik woon vlakbij Arnhem.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:21

Zoek een goed pension waar je je zelf ook goed bij voelt. Hebben wij ook gedaan met onze kat. Eerst was ze heel boos, maar na een tijdje kletste ze tegen iedereen en wisten ze binnen no time wie Simba was.

Ik hoor vaak dat er niet goed schoongemaakt wordt enzo bij pensions, daarom zou ik echt bij een goede langs gaan. Hier werd er meerdere malen per dag schoon gemaakt, eten werd in de gaten gehouden en de dieren kregen veel aandacht.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 16:23

En waar is dat Riraito? :)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:34

Onze katten gaan ook naar een pension in de vakantie. :j
Ik heb er nu een gevonden die alleen katten heeft bij de vorige twee waren er ook honden.
Ik ga van te voren een keer zelf langs, vooral voor mijn voormalig asielkatje, zij is schuw en erg ongelukkig bij andere katten, voor haar is het belangrijk dat ze een eigen plekje heeft en dat ze in de gaten wordt gehouden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:09

hier gaat ze in het pension maar ik werk zelf ook in dat pension dus ik weet hoe de situatie is. Ze past zich daar goed aan net als 9,5 van de 10 andere katten zeg maar. De katten die er moeite mee hebben die krijgen meer aandacht en worden soms ook wel individueel gehuisvest om ze meer rust te geven. Eigenlijk gaat het maar erg zelden fout gelukkig (fout in de zin van de kat wil niet meer eten of wordt gek van de drukte om zich heen enz.)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 20:41

Okee! En welke pensions zijn dat waar jullie tevreden over zijn? :D

Net met mams erover gehad. Ze wil met alle liefde op alle katten passen, maarja, dan zit ik nog met het evt geluid dat ze produceren. Ik durf niet 24/7 de radio aan te laten.... Of wel?

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:58

Ik geloof in Biddinghuizen, maar dat zal vast een heel eind weg zijn bij jou. Heb nog niemand op het internet ontmoet die dichtbij woonde :P

Maar er zit vast ook een goede bij jou in de buurt. Wij mochten bij een aantal niet eens eerst komen kijken, dan weet je gelijk dat het niet goed zit. Als dat wel mag en alles ziet er goed uit, dan kan je nog vragen of het er in de vakanties druk is. Ik geloof dat ze hier zelfs 0,50 euro extra per dag vragen sinds dit jaar, alleen in de vakanties. Er zijn dan zoveel katten dat ze extra personeel moeten inhuren :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:06

de mijne gaan na mijn ouders, is wel 30 minuten rijden, maar voor die week na een pension dur fik niet aan, ik heb binnenkatten. welke vlooien/ziektes risico je dan hebt ondanks dat het geent is allemaal..
plus die van mij kennen geen andere katten.

vorig jaar 2 weken bij mijn ouders hadden ze ook overleefd.. alleen het vervoeren vinden ze echt helemaal niet leuk.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:16

Mijn kat gaat ook naar een pension, vorig jaar voor het eerst geweest en hij vond het niet echt leuk. Wou ook absoluut niet in de groepsverblijven en had de eerste dagen moeite met eten en drinken. Na 3 dagen is hij echter bij getrokken en gewoon gaan eten, maar hij was super blij toen ik hem weer ophaalde (vast vergeten dat ik hem ook gebracht had :+ ). Helaas voor hem gaat hij dit jaar weer, het is een kat die af en aan naar binnen / buiten wil en daarbij de hele buurt bij elkaar brult als je niet snel de deur open doet, ik kan het niet maken om de buurvrouw te vragen om zo veel op hem te passen. Daarbij is hij toch wel een eenkennige kat, hij houdt van aandacht en bij je zitten (bij mij dus) en heeft het niet op vreemden. In het pension weet ik tenminste zeker dat hij niet weg loopt. Het is voor hem niet zo leuk, zal het ook nooit worden ben ik bang, maar het moet maar. Ga dan ook niet vaak weg en niet lang, 1 keer per jaar is erg genoeg. :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 23:18

Bij mijn ouders gaat niet lukken. Die wonen op de boerderij en hebben katten en honden in huis. Dan heeft alles stress ben ik bang. :=

Ik ben er nog niet uit. :P Gelukkig heb ik nog ff. Vertrekken half augustus.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:25

Kan je moeder niet paar dagen bij je in huis wonen

Blijven de poezen dieren thuis in eigen omgeving samen met je moeder

En jullie hebben heerlijk vakantie zonder zorgen

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 23:28

Nee helaas niet mijn ouders hebben een bedrijf en mijn moeder zit met haar gezondheid. :(

coulash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:36

Ik zoek altijd oppas in huis: hoef je de beesten niet te verplaatsen (geeft altijd onrust) en soms kan je er iemand ook blij mee maken: iemand die zelf geen vakantie kan betalen, iemand die nog thuis woont, vriendje heeft en het samenwonen weleens wil proberen...
ken je niet iemand die dat past?
winwinwinsituatie: iemand blij, beesten blij en jij blij!
oja en bovenbuurvrouw ook blij ;-)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 23:38

Oh ja. Ik zou een vriend van ons kunnen vragen. Die zoekt nog woonruimte dus indien hij tegen die tijd nog niks heeft gevonden vind ie het vast niet erg hier te zitten. Die heeft nl al wat maanden bij ons in gewoond.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:45

Wij hebben 2 birmanen en een Maine coon, vooral de birmanen zijn van het kletsen. Toen wij op vakantie gingen heeft de buurvrouw voor ze gezorgd en dit ging super. Nu we bezig zijn met de verkoop van ons huis hebben we weleens kijkers. Als er kijkers zijn brengen we de katten naar het huis van de buurvrouw, de eerste keer voelden 2 zich al bijna direct op hun gemak, nr 3 deed er iets langer over, maar inmiddels kijken ze nergens meer van op. Ik denk dus dat mijn katten zich in een pension ook snel goed zouden voelen, maar ik kies toch liever iemand die ik vertrouw die voor ze zorgt in hun eigen omgeving.