Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Yaemyn schreef:Beetje naïef vind je niet. Een pup vind iedereen aardig?![]()
Verder denk ik nooit aan energie of weet ik wat. Denk eigenlijk niet dat ik in die dingen geloof..
Een hond kijkt naar een mens (en dier) zijn/haar houding, de gezichtsuitdrukking en ogen.. dat soort dingen. Dus in dat opzicht kan het zijn dat die persoon inderdaad negatief overkwam in de ogen van de hond en dan reageert de hond er negatief op.
Het hoeft maar een klein teken te zijn. Is met honden die elkaar tegenkomen ook zo.

. Jis_ schreef:Ja was alleen al wel een volwassen hond. Toen ik een tiener was hadden we een Boxer Bommel, de meest sullige Boxer die ik gekend heb, echt een allemansvriend. Tot we een keer een man tegen kwamen, toen ging Bommel voor me staan en begon te grommen naar die man.
dierenfan schreef:Jis_ schreef:Ja was alleen al wel een volwassen hond. Toen ik een tiener was hadden we een Boxer Bommel, de meest sullige Boxer die ik gekend heb, echt een allemansvriend. Tot we een keer een man tegen kwamen, toen ging Bommel voor me staan en begon te grommen naar die man.
dat komt me zo bekend voor!! Mijn sul van een boxer deed dat ook toen ik ongeveer 10-12 jaar was. Ik liep altijd uren met die hond door de polders in mijn uppie. Toen stapte er op een gegeven moment een oude vent van zijn fiets af die letterlijk vroeg of hij even aan mij mocht zitten. Ikke wist niet (toen he) wat te antwoorden maar mijn boxer sul stond voor me 'lelijkerds te vangen' oftewel te grommen en blaffen dat mijn verweer was 'ik zou het maar niet doen mijn hond wil hetzelfde bij u doen'
Sindsdien vertrouw ik echt heel vaak op mijn honden. Mijn huidige 2 zijn een stuk minder 'sullig' en betrouwbaar naar jan en alleman en ik ben daar persoonlijk heel blij om. Ze hebben nog nooit iemand wat aan gedaan maar zeker in bos en polder zijn ze zeer terughoudend naar vreemden en grommen ze zeer makkelijk. Ik heb dat overigens bij mijn jongste hond als pup zijnde ook altijd beloond. Het grommen dus beloond als hij dat deed in de polder. Het is dus eigenlijk gewoon aangeleerd gedrag in zijn geval voor een extra stukje veiligheid of veilig gevoel. Lopen we in het dorp of braderie o.i.d. dan kan jan en alleman hem aaien en vind hij dat helemaal geweldig.
geerke schreef:maar hoe kan die hond nu weten wat een 'verkeerd wereldje'is?
Zag die persoon er anders uit?Groter dan normaal,baard?
DarkShines schreef:Wow speurneusc, jouw hond heeft je daar eigenlijk gered.
@ts natuurlijk voelen honden negatieve energie, net als katten, paarden enz. Wij mensen kunnen het ook voelen, niks vaags aan.
Kuggur schreef:DarkShines schreef:Wow speurneusc, jouw hond heeft je daar eigenlijk gered.
@ts natuurlijk voelen honden negatieve energie, net als katten, paarden enz. Wij mensen kunnen het ook voelen, niks vaags aan.
Als de term "energie" in dit verband niet vaag is, zou je mij dan kunnen helpen en er een duidelijke definitie van willen geven?