De buren hebben een wei dat grenst aan onze tuin. Toen we net hier woonden
kwamen er 2 schaapjes in die wei. Ze waren erg schuw. Maar iedere dag ging ik naar ze toe
en soms gaf ik ze iets lekkers. Toen ik dat ongeveer 3 maanden iedere dag deed kreeg ik toch wel een
band met 1 schaapje: 017 was het nummer dat hing aan het oor. Iedere dag als ik naar de wei ging kwam 17
naar me toe rennen. (geloof me of niet, maar schapen kunnen echt rennen
) Op een dag ging ik in de middag nog een keer naar de schaapjes.Mijn gevoel zei me dat ik naar ze toe moest. Toen ik daar aan kwam zag ik dat 016 werd meegesleurd met een touw om zijn nek.
en werd geduwd in een kar. Niet veel later werd 17 ook meegetrokken. Dat moment was verschrikkelijk.
ook de 2 lammetjes werden meegenomen die 16 had gekregen. Toen ging de kar even open. Ik hoopte dat 17 eruit kwam.. maar helaas...Er kwamen 2 andere schapen uit die over het hek werden gegooid van de wei. Ze werden letterlijk gegooid en belandden op hun rug. Gelukkig stonden ze wel op.Ik wilde geen band meer met de schapen, omdat ik wist dat deze schapen ook naar de slager gingen. En inderdaad een aantal maanden later werden ook die schapen meegenomen. Nu staan er weer schaapjes in de wei: 2 grote en een aantal lammetjes. Op de een of andere manier wil ik toch graag een band met een schaapje, maar ik weet niet of dat wel zo goed is. want ze gaan zeker weten naar de slacht als ze daarvoor ''klaar'' zijn.
het klinkt wel een beetje raar: een band met een schaap. Bedankt als je dit verhaal hebt gelezen......
jayde geeft een kusje aan 17
dag 17