Waarom huilen honden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zahlina

Waarom huilen honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 17:56

Ik weet dat het als communicatiemiddel wordt gebruikt maar onze honden maken het wel erg bond momenteel.

Onze honden willen nog weleens gaan huilen als wij weggaan, dit houd dan 5 minuten aan en dan zijn ze weer stil maar sinds kort hebben ze een nieuw grapje bedacht.

Iedere ochtend wanneer de zon opkomt beginnen ze te huilen en gaan alle honden in de buurt mee doen, ook nu stoppen onze honden na 5 minuten en gaan ze zitten luisteren naar de andere honden.
Het is onze Ridgeback die standaard begint, gevolgt door de boerboel en dan gaat onze asbak ook nog mee doen.

Tot op heden hebben we geen klachten gehad van de omgeving, komt waarschijnlijk ook omdat de andere honden mee gaan doen.
Ik start dit topic ook niet om tips om het ze af te leren maar vraag me toch wel af of ze vinden dat iedereen bij zonsopgang wakker moet worden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:00

Laatst bijgewerkt door Brainless op 08-05-13 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:00

Hondje van mijn moeder doet dit ook. Niet huilen als een hond maar janken als een wolf hij begint meestal rond 3 uur snachts en houdt pas op wanneer die een knal heeft gehad haha.

Zahlina

Re: Waarom huilen honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 18:09

Brainless, daar het je met die qoute wel een punt.
Onze honden blijven sinds een maand 's nachts buiten, toen ze nog binnen sliepen hoorde we ze niet.
Wij wordenbeschout als onderdeel van de roedel en zijn voor hun idee dan misschien wel niet in de buurt.
Aan de andere kant is buiten slapen hier veel aangenamer voor ze, tis koeler dan binnen en hun banken staan nu ook buiten.

Het is niet dat ze eenzaam zijn, ze zijn met zijn drieen.
Zou er natuurlijk ook mee te maken kunnen hebben dat de boerboel en ridgeback nu volwassen reuen zijn en toch wat last beginnen te krijgen van manelijke hormonen.

Nou ja zolang ze het niet onder ons slaapkamer raam gaan doen kan ik er wel mee leven.

Kiki is wil er juist geen aandacht aan besteden, dus ook geen knal geven omdat ik dan aandacht kom geven als ze geluid maken en ze houden gelukkig steeds na een paar minuten op.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:11

Nou die van mijn moeder begint bijna elke nacht rond half 3/3 uur. Mijn moeder woont in een zeer gehorige flat en die hond blijft echt doorgaan tot die op zijn donder krijgt. de eerste keer ( toen woonde ik nog thuis) hebben we het ook genegeerd. Beest is 2 dagen doorgegaan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:12

Brainless schreef:
Citaat:
Huilen bestaat uit lang aanhoudende melodieuze geluiden van verschillende toonhoogtes. Het zijn geluiden die grote afstanden overbruggen. Honden huilen vaak als ze gescheiden zijn van de rest van hun roedel en proberen op deze manier contact te houden of te herstellen. Het gehuil is individueel herkenbaar. Samen huilen versterkt het saamhorigheidsgevoel.

Afbeelding Afbeelding

:D :D ,hier kunnen ze er ook wat van hoor van huilen...lijken af en toe wel een stel wolfen...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 08-05-13 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:14

Ik heb onze berner alleen maar horen huilen in de week voordat mijn hondje is overleden. Daarna heeft hij nooit weer gedaan.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 18:19

Ja in een flat kan het niet anders dan overlast geven, onze woon omstandigheden zijn iets anders.
Hoop alleen dat als we teruggaan naar nederland dat ze het dan niet meer doen, al zullen ze daar ook niet 's nachts buiten zitten.

HAhaha Kimmie jij hebt ook een lekker stel, zo gaat het hier dus ook.
Ik vind het alleen zo vreemd dat die van ons het nu standaard doen bij zonsopkomst, zijn net een stelletje hanen.

Heel af en toe komt het voor dat ze het overdag doen terwijl mijn vriend en ik gewoon thuis zijn.

amberguyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:21

Mijn duitse herder doet dat alleen als ik mee doe of begin of als ik erg moet huilen doet ie mee echt lief !

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:33

haha zijn net een stel hanen... :')

denk dat het op een gegeven moment ook een vorm van aangeleerd gedrag is ...hier begint er 1 met huilen en de rest gaat mee,had die ene er nooit tussen gewoond had er geen hond gehuild..

het begint hier met blaffen om iets tot er 1 hoog gaat "piepen"( hoor je ook op het filmpje) en dan gaat de rest vrolijk mee....

mijn eerste dogo deed het op commando "liedje zingen" dan ging ie huilen :D

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:37

Mijn stafford doet ook wat raars. Als ik zeg "Jij mag mama niet bijten he!" gaat hij juist ja mij bijten en vreemde geluiden maken. De bulldog van mijn broer gaat blaffen als je er boos naar kijkt.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:38

Mijn honden doen het ook sinds een jaar als ik net de deur uit ben, na 2 a 3 minuten stopt het ineens en zij ze rustig 5 uur stil en alleen. (Ik ben duidelijk de leider dus denk dat dit is omdat de roedel dan niet meer compleet is). Mn Jack doet het overigens ook als we in het park lopen en er komen een aantal Saarlooswolfshonden langs (een fokker), als ie die ziet gaat ie zitten, koppie in de lucht en huilen maar, heel raar, bij anderen honden doet ie dit niet, ik denk toch een soort van oerherkenning. Als ze uit zicht zijn stopt ie en gaat ie weer vrolijk verder met spelen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:40

Ik zou zo graag willen dat onze hond dit doet, maar da's alleen omdat ik het grappig vind :+ Ik leer het hem dus niet aan (al zou ik ook niet weten hoe)

Dat flimpje van Kimmie :D geweldig

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:41

kiki1983 schreef:
Mijn stafford doet ook wat raars. Als ik zeg "Jij mag mama niet bijten he!" gaat hij juist ja mij bijten en vreemde geluiden maken. De bulldog van mijn broer gaat blaffen als je er boos naar kijkt.

dat eerste is een verkeerde associatie en kan gevaarlijk worden, zou dit wel afleren
2de is een boze reactie op het opzoeken van confrontatie, je moet honden en zeker de dominantere rassen nooit direct aankijken/staren, dan komen ze in verzet en dat moet je ook afleren voordat de volgende stap in je gezicht happen word