Tijgermest, waar te koop? - Kattenverjagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Tijgermest, waar te koop? - Kattenverjagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 09:50

Ook wij hebben er last van. Als niet-katteneigenaren storen we ons eraan dat de katten uit de buurt werkelijk overal in onze tuin hun behoeften doet.. In het lange/korte gras, tussen de planten en natuurlijk op het verse omgespitte stukje waar we nog niet wat nieuws in gezet hebben.. En als het er nu eentje was, is het nog te overzien.. maar het stikt er werkelijk van hier.. :)

Het is een leuke hindernisbaan om een klein stukje door de tuin lopen, dat we er niet in trappen. Laat staan 's zomers lekker in de tuin rondstruinen op je slippers 8-)

Afijn, koffiedik helpt niet, en stiekem willen we ook niet de hele tuin kat-werend inrichten met alle verschillende planten.. Tijgermest weet ik en wil ik graag uitproberen.. Je hoort het van alle kanten, dus misschien weet een van jullie waar je dat daadwerkelijk kan kopen? Diergaarde Blijdorp las ik een paar keer op internet (berichtjes van een paar jaar terug), die heb ik al een berichtje gedaan, maar nog geen antwoord op. Dus wie weet hebben jullie suggesties?! :)

Lieverdje86

Re: Tijgermest, waar te koop? - Kattenverjagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:01

Mijn vader heeft het volgens mij bij de dierentuin in tuitjenhorn gekocht..

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:02

Mmm ik ben er eigenlijk niet bekend mee.. maar waar leg je die mest dan neer.. en hoe lang is het effect?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:04

even bij een pagina van een dierentuin kijken, daar verkopen ze vaak wel mest

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:06

Bij Artis verkopen ze dat ook (of Leeuwenmest). Ik weet niet of het werkt, maar ik ben wel benieuwd.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 10:27

@Lieverdje86, daar hebben ze het niet vertelden ze net.. Ook geen tijgers :D

Ik heb ook nog geen idee voor hoelang, maar we willen zelf wel de proef op de som nemen. :)) Op de sites vind ik zelf weinig, vandaar dat ik het hier even vraag..
Artis kan ik wel even berichten. Die had het over een mestbank, maar die verkopen het ook aan tuinders in de buurt. Maar als ze het zelf verkopen, is het helemaal mooi en rechtstreeks natuurlijk. :)

Suggesties blijven welkom, ik blijf ook even doorzoeken/berichten :)
Laatst bijgewerkt door Karin_88 op 05-05-13 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:36

Als jij geen hond hebt (en bij voorkeur je buren ook niet, want het bereik is wrs. groter dan alleen jouw tuin) kun je ook zo'n apparaatje kopen dat ultrasoon geluid uitzendt. Daar hebben ze echt een paasei aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:38

Hmm wat vervelend! Een andere optie is natuurlijk ook nog op een zonnige dag rustig in de tuin gaan zitten en de katten flink natmaken met een waterpistool, zie je ze ook niet meer terug! :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:38

Amersfoort heeft toch tijgers zitten? Kunnen zij niet wat missen?

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:41

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:14

ik zou even lekker buiten gaan zitten een hele dag en met de tuinslang klaar zitten :') echt die katten zie je niet meer terug :))

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:28

Geen idee waar je tijgermest kunt krijgen, maar bij Intratuin kun je Kattenschrik kopen voor € 8 geloof ik. Het is een groen goedje en staat bij de bestrijdingsmiddelen. Mijn katten zijn nooit meer in de plantenbak gekomen waar ik 't in gegooid heb. Koffieprut, aluminiumfolie etc werkten bij mij ook niet. Wellicht nog te proberen waard... :-)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:31

Eirikur schreef:
Als jij geen hond hebt (en bij voorkeur je buren ook niet, want het bereik is wrs. groter dan alleen jouw tuin) kun je ook zo'n apparaatje kopen dat ultrasoon geluid uitzendt. Daar hebben ze echt een paasei aan.

ik ook := mensen zouden het gepiep zogezegd niet kunnen horen...nou wel dus he , koppijn krengen die kastjes.
dus dat zou ik eerst uittesten, of je er zelf geen last van hebt als je zo ene kastje zou willen proberen.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 07:28

Schijnt inderdaad goed te werken, en goeie Sonja, ik hoor hoge tonen ook prima.. Daarbij schijnen de batterijen wat snel op te raken, en met de hoeveelheden die hier lopen gaat dat ook een abonnementje Duracel worden :D Dat kattenschrik ga ik maar eens proberen.. Hopelijk werkt het :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 07:35

Eirikur schreef:

Die heeft iemand hier in de buurt ook, ik moet nu aan de andere kant van de straat gaan lopen want een van mijn honden wil er echt niet meer langs..
Ik snapte al niet waarom hij zo paniekerig deed ineens, wilde niet over de stoep lopen, schoot ineens weg en de keren daarna kreeg ik hem er ook niet langs.. tot iemand mij vertelde dat die mensen zo'n kastje hadden, sindsdien loop ik gewoon even om maar het zijn niet alleen de katten die er last van hebben..

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 07:40

wat dacht je van een flinke emmer ijskoud water eroverheen pleuren :)
of vangen opzoeken wie de eigenaar is en die eens flink erop aanspreken dat die **** kat uit je tuin moet blijven

flink peper strooien wil ook wel helpen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 08:37

Karin_88 schreef:
Schijnt inderdaad goed te werken, en goeie Sonja, ik hoor hoge tonen ook prima.. Daarbij schijnen de batterijen wat snel op te raken, en met de hoeveelheden die hier lopen gaat dat ook een abonnementje Duracel worden :D Dat kattenschrik ga ik maar eens proberen.. Hopelijk werkt het :)

ik heb een tijdje de post rondgebracht, ik had drie huizen met zo'n piepkastje...had direct koppijn als ik langs die dingen liep :j

dees-daan, ik snap goed dat hondlief er voor om wilde, is echt een naar geluid

kattenschrik zou misschien kunnen helpen, anders idd iedere dierentuin met tijgers en leeuwen aanschrijven
een plons water gooien is leuk, maar dat helpt alleen als je het ziet , hele dag in de tuin huizen voor het geval je een kat ziet is misschien wat onhandig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:49

Ik heb ook een tijdje de krant bezorgd en had ook 1 huis waarbij ze zo'n ding hadden. Echt een irritant geluid, kreeg er ook vaak koppijn van. Dus dat zou ik niet doen, dan zijn de katten wel weg maar heb je zelf hoofdpijn ;)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:55

als je weet waar ze hun behoefte doen, flink wat peper strooien. hebben ze ook hekel aan. of een stroomdraadje over de schutting plaatsen. speciaal voor katten..

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:58

Een oppas Jack Russell :+

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:04

Wij verkopen Tijgermest. Er is veel vraag naar, heb net 3 minuten geleden weer een verkocht :D Het blijkt echt te werken want krijgen veel positieve reacties erop! 5,- voor een potje. Het kan helaas niet verzonden worden. Landgoed Hoenderdaell in Anna Paulowna.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:09

Misschien hele blonde vraag maar is het middel niet erger dan de kwaal? Poep is poep toch?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:41

ja maar met die tijgermest weet je waar het ligt (je hebt het er zelf neergelegd) met katten is het altijd maar afwachten of je er wel of niet in grijpt bij het tuinen :=

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 16:09

Precies, de katten zullen waarschijnlijk je tuin wel mijden waar ze de sh*t ruiken/roken.. Wij zullen het in de plantenstrook rondom de tuin strooien, en hopen dat dat werkt :)

Hebben jullie het standaard Jessica? Voorlopig komen we er niet in de buurt, maar mochten we een keer die kant op komen, verkoop je gegarandeerd een paar emmertjes aan ons :D

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:13

Ja de bedoeling is wel dat we het altijd op voorraad hebben maar soms gaat het zo hard, maar meestal hebben we het diezelfde dag weer.

Voordeel is dat je in de deksel wat gaatjes moet prikken en dan gewoon met emmertje en al in de grond stoppen.