Muizen IN konijnenhok, help?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Muizen IN konijnenhok, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 17:36

Sinds gisteren ben ik erachter dat familie Muis profiteert van mijn konijn haar zelf gemaakte holletje. In die dag tijd heb ik sowieso 2, maar ik denk 3, verschillende muisjes van bovenuit het hok zien wegschieten, maar geen idee waarheen?
Nu wil ik deze familie het liefst zo snel mogelijk weg krijgen, maar ik heb geen idee hoe. Klemmen en korrels zijn geen optie natuurlijk, in verband met het konijn zelf die ook nog een ren tot haar beschikking heeft en een loslopende hond door de tuin.

Iemand tips? :\

Annenas

Re: Muizen IN konijnenhok, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:41

Wij hebben er ook last van, verschillende nestjes hebben er al gezeten.
We nemen altijd de hond mee naar het hok en wijzen terwijl we het hok open doen naar de plek waar de muizen langs wegschieten en al een paar keer heeft de hond er een te pakken gehad maar ze blijven helaas terugkomen (incl. nestjes -O- )
Dus ik volg je topic eventjes!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:44

klem op aanloop route van muizen in lege mayonaise óf appelmoes pot of zo.
Zo kan er geen hond in wel muis.
Pindakaas op stukje brood eraan.
Andere optie muisvriendelijke val, geen probleem met huisdieren, je moet ze dan alleen later wel een heel eind wegbrengen.

En tja, ze hebben het paradijs gevonden, atijd eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:45

Als ik ze kan raken, stamp ik ze altijd dood.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:49

ugh, mijn konijnen maken zelf korte metten met muizen, ze jagen erachteraan en als ze erbij kunnen leven ze niet lang.. Ik dacht dat dit normaal was voor konijnen maar blijkbaar is dat dus niet zo. :wow: :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:51

Majolen schreef:
ugh, mijn konijnen maken zelf korte metten met muizen, ze jagen erachteraan en als ze erbij kunnen leven ze niet lang.. Ik dacht dat dit normaal was voor konijnen maar blijkbaar is dat dus niet zo. :wow: :oo

Die van mij gaan alleen achter de kat aan -O-

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 18:43

Majolen schreef:

Nouja, het gekke is dat ik al zeker 16 jaar konijnen heb en nog nóóit ook maar één muis heb gezien. Nu heb ik wel altijd rammetjes gehad. De laatste heb ik een week terug helaas moeten laten inslapen en ineens is het raak met de muizen. Wellicht dat rammen (of mijn andere konijnen in het algemeen) iets territorialer zijn dan het konijntje wat ik nu nog heb? :') _O-

Ik heb zojuist van de buurman dit ding gekregen:
Afbeelding
Staat dat het veilig is voor huisdieren en kinderen...

Kan ik dit met een gerust hart neerzetten? Want ik heb inmiddels het idee dat ze komen via de kleine opening tussen de schutting en het tuinhuisje (zo smal dat ik er niet eens met mijn hand in kan), en zo het konijnenhok in schieten (deze staat tegen het tuinhuisje aan). Dan wil ik hem gelijk tegen die opening aan zetten...