)De caafs komen nu aardig op leeftijd en als zij een keer heen gaan willen we er wel iets anders inhouden. Konijnen of krielkipjes dus. Nu gaat ons idee richting krielkipjes. OA vanwege de eitjes.
In het nachtverblijf is eenvoudig een zitstok te maken en onderin de ren willen we dan zand strooien voor graafgemak.
Ik weet dat ik kan googlen, heb ik ook gedaan maar ik doe denk ik iets verkeerd want ik ben vooral recepten tegen gekomen over kip
Daarbij hou ik er altijd van om directe info van ervaringsdeskundigen te krijgen en op internet weet je dat nooit zeker.
Nu hebben er vast bokkers ervaring met het houden van krielkipjes, dus vandaar hier de vraag om informatie.
Welke rassen zijn er allemaal die klein zijn (Barnevelders bijv gaan echt niet passen haha) en goed eitjes leggen?
Wat voor ruimte heeft een krielkip nodig per kip ongeveer (ivm de hoeveelheid die we in deze ren kunnen houden) zowel qua ren als qua nachtverblijf?
Vroeger (toen ik 4 was
) hadden wij ook kippen, grote. En ik kan me herinneren dat deze GEEN zitstok hadden maar een nestkast waar ze dus zelf een nest bouwden en hun ei in kwijt konden. Is een zitstok in het nachtverblijf voor krieltjes wel noodzakelijk? Of maken zij ook prima een nest (neem aan dat we dan gewoon stro kunnen gebruiken bijv)Hoe vaak moet je dan zo'n nesthok schoonmaken?
Als we eitjes willen moet er dan een haantje bij? Of worden kipjes ook broeds zonder manlijk schoon in de buurt?
Buiten kippenvoer wat eten die beestjes zoal daarnaast? Welk kippenvoer is voor krieltjes het beste?
Moeten we met kuiken beginnen of zijn volwassen exemplaren het beste en welke leeftijd dan?
Kunnen kippen goed overwinteren of moet je dan de ren afschermen bijv?
Moeten we aan nog meer zaken denken?
Oja en een belangrijke vraag van de kids: kunnen krielkipjes worden geaaid en opgepakt? Dus tam worden, zo ja hoe doe je dat?
Een link naar een GOEDE website met alle info is ook welkom natuurlijk.

Het binnenhok meet 0.65 x 0.65 dus dat is dan de ruimte voor 1 kipje?