Pup sleept tuin naar binnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Pup sleept tuin naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 07:51

Zodra het aardig weer is, staat hier de deur open, waardoor mijn honden lekker in de tuin banjeren. Punt is alleen dat mijn pup de halve tuin mee naar binnen sleept ;) blaadjes, takjes, kluiten grond :')
Ik corrigeert met "nee" en breng het weer buiten, maar ik heb er zowat een dagtaak aan ;)
Hoe leer ik dit af?

lizy29

Re: Pup sleept tuin naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 07:57

Consequent blijven en constant in de gaten blijven houden. Zodra je hem naar binnen ziet komen met iets wat niet binnen mag pup met dat object naar buiten begeleiden en buiten af laten geven en weer mee naar binnen nemen. Ik heb hier zelf het commando buitenspeeltje aan gegeven. Als ik dus de honden met een buitenspeeltje naar binnen zie komen zeg ik buitenspeeltje en laten ze het buiten vallen. De oudste doen dit al uit zichzelf. Alleen de jongste snapt het principe nog niet helemaal.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 07:57

Hier is het commando voor de deur standaard "los" voordat hij open gaat;
Aangezien er altijd wel een tak of bal gedragen wordt.
Inmiddels doen ze het zelf en is het commando niet meer nodig.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 07:59

ik denk (ben geen expert , want die van mij heeft nooit gesleept met spullen) .
als je corrigeert een klein tikje/porretje in haar flank en het niet gelijk(het object) naar buiten brengen .(dit staat gelijk aan hoe een moeder zou straffen , een por met haar neus in de flank )
pas als de hond weer iets anders is gaan doen , dan de zooi opruimen . anders word het straks een leuk spelletje , ik haal het binnen , jij legt het buiten , en ik haal het gewoon weer op .... GOED VAN MIJ , IK KAN APORTEREN :D
Laatst bijgewerkt door cherell0 op 01-05-13 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:01

Wij hebben de deur meestal op de haak (dat ie een centimeter of 10 openstaat). Dan kan hij niet zelf naar buiten en binnen (hoewel het een kwestie van tijd gaat zijn tot hij zich tussen dat kiertje door durft te wurmen). Maar dan kan hij iig niet zelf naar binnen.

Hij mag, van mij, pas naar binnen als hij zijn buiten-bal en ander buiten speelgoed heeft laten vallen. En eigenlijk neemt hij ook bijna nooit wat mee naar binnen.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:01

Stug blijven doorgaan en een vervanging aanbieden (als je dat al niet gedaan hebt). Bijvoorbeeld zachte kauwspeeltjes of zachte kauwstaven etc.
En inderdaad in de gaten houden en het commando 'los' aanleren. Iedere keer als hij weer met een kluit gras naar de deur komt: 'los'. Dan dringt het vanzelf door.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:36

Ha ha, ik ken het. Toen onze teckel nog een pup was heeft ie eens een hele voorraad onkruid (met kluit) dat ik net tussen de tegels had getrokken mee naar binnen gesleept toen ik even onder de douche stond.
Lag binnen alles op het hoogpolig tapijt... :x
Nu doet hij het niet meer, alleen af en toe een takje als ik even niet oplet. :D
Maar zodra ik zeg 'naar buiten met dat ding' pakt ie hem meestal op en gaat ie er weer mee naar buiten.