Nieuwe kat! :)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Nieuwe kat! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 16:28

Hoi allemaal,
Ik heb sinds zondag een nieuwe kat, ben er helemaal blij mee. Hij is ontzettend lief en knuffelt heel graag. top dus.
Alleen heb ik een paar vraagjes:
- hij verhaart echt heel erg, hij zit 5 sec op je schoot en je zit helemaal onder het haar. Heb al een borstel gekocht, zijn er andere manieren om het verharen minder te maken?
-Hij heeft vieze oogjes, zondag toen ik em kreeg was het helemaal schoon, maar nu is het weer vies. Bruin achtig.

HEbben jullie verder tips om hem snel te laten wennen? Het is een vrij schuwe kat.

Groetjes,
Eileen

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:31

Ik heb niet zoveel verstand van katten, maar er bestaat een speciale borstel, genaamd de Furminator.
Dat schijnt goed te helpen. Paarden zitten nu in de verharingstijd, zit dat ook zo bij katten misschien? :P

Die vieze oogjes kan je schoonmaken met gekookt (afgekoeld!) water, maar als het lang aanhoud misschien even de DA vragen?

Veel plezier met hem! <3

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:32

Katten verharen nu eenmaal, de een meer dan de ander en het is nu natuurlijk voorjaar dus dan is het erger. Lekker borstelen, dat helpt :)
De vieze oogjes kun je af en toe schoonmaken met gekookt afgekoeld water en een watje. Als het ehct meer dan 2 weken vies blijft, even naar de DA voor een zalfje.

leeneliefje

Re: Nieuwe kat! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 16:38

dankjullie wel!
ik wacht even met de oogjes schoonmaken, hij moet eerst wat beter aan me wennen denk ik.
Heb ook iets gehoord over afgekoelde thee? dat werkt ook?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:52

Kamillethee :j

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:00

ik zou even gaan voor oogzalfje, zit gelijk antibiotica kan zijn dat ie toch vorm van niesziekte heeft dus ff aan da vragen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:04

En als hij dat heeft (en hij is verder wel keurig ingeënt) dan is daar verder weinig aan te doen. Een van mijn Bengalen heeft het ook af en toe. Zie het als een soort koortslip; als je weerstand laag is (door bijv stress) dan steekt dat de kop op.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:52

speurneusc schreef:
ik zou even gaan voor oogzalfje, zit gelijk antibiotica kan zijn dat ie toch vorm van niesziekte heeft dus ff aan da vragen

? Een beetje vieze ogen al een vorm van niesziekte? Ik vind het eerder een teken van een kat die in dit geval een nieuw huis onderzocht heeft en ook mogelijk daar waar je niet dagelijks :+ stofzuigd ;)

Ik zou niet gelijk bang zijn voor rare dingen. Hij kan al een beetje op de tocht gezeten hebben en dit hebben. Kan ook al door stress komen of wat voor onschuldige dingen ook.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 22:23

ik zal het ook even aan de vorige eigenaar vragen. Op de foto's van marktplaats was het ook al te zien.
Hoop niet dat het iets ergs is :n

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:30

Mijn kat heeft een chronisch ontstoken oogje. De ene keer erger dan de andere keer. De laatste tijd gaat het ontzettend goed, maar hij heeft altijd een wat vies oog en neusje. Schoonmaken met afgekoeld gekookt water en niks meer aan de hand.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:35

Wanneer katten in een vreemde situatie terecht komen, laten ze van stress hun haar los. Nu is het sowieso de periode om te verharen en dat met een verhuizing er bovenop is het vrij normaal dat hij nu enorm veel haar verliest. Niet teveel blijven borstelen, want dan blijf je het los laten stimuleren.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:50

dierenfan schreef:
speurneusc schreef:

? Een beetje vieze ogen al een vorm van niesziekte? Ik vind het eerder een teken van een kat die in dit geval een nieuw huis onderzocht heeft en ook mogelijk daar waar je niet dagelijks :+ stofzuigd ;)

helaas ben al geruime tijd gastgezin voor kittens, zwangere poezen en moederpoezen met kittens en heb daarbij bijna altijd te maken met vieze ogen is een begin/ bijwerking van niesziekte dus is niet zo gek om dat als eerste uit te sluiten,als het een begin is van niesziekte dan kan dat nog redelijk gestopt worden door gelijk medicijnen en oogzalf te gebruiken, ga je nu frutten met thee etc. en het is achteraf toch niesziekte ben je al een stadium verder in het ziekte proces en is herstel zeer onzeker tot zo goed als niet.