Ik wilde graag een topic aanmaken dat gaat over allergieën en hyposensibilisatie.
Op deze manier kunnen we misschien ervaringen uitwisselen, en elkaar tips/adviezen geven.
Ik zal met mijn hond beginnen, Nestor is een duitse herder reu van bijna 6 jaar oud.
Hij heeft de volgende allergieën:
Kipeiwit: Intoleranties en allergie voor kip-eiwiteigeel-
eend-kalkoen-gevogelte
Granen: Intoleranties en overgevoeligheden
voor graansoorten, zoals gerst, gierst, haver,
rogge, zemelen, tarwe, boekweit.
Zoetstof- suiker: Intoleranties en
overgevoeligheden voor suiker en zoetstoffen
stof- mijten ( huisstofmijtfaerinamijt
– meelmijt – copramijt- hooimijt)
We zijn al eerder ooit gestart met hyposensibilisatie, maar dat hielp niet bij hem.
Daarna kregen we prednison mee, omdat ze verder toch niets voor hem konden doen.
Op dat moment wisten wij alleen van zijn mijten allergie af, en kreeg hij doodleuk kip gevoerd en wel eens een droge boterham of hondenkoekjes.
Daarna is hij weer getest (Dierenpraktijk Maasduyn ( http://www.maasduyn.nl/ ), waar voedselallergie er ook uit kwam.
Paar weken terug ben ik opnieuw bij de dierenarts geweest, waar we het volgende hebben afgesproken:
* Prednison afbouwen en stoppen ( hij is nu volledig gestopt EINDELIJK na jaren prednison gebruik)
* Starten hyposensibilisatie.
Verder ben ik nu met een ontgiftingskuur bezig (puur drainage)en krijgt hij probiotica.
Vorige week heeft hij zijn eerste injectie gehad, op dag 2 begon de " ellende "....jeuk jeuk en nog eens JEUK !
Krabben, bijten en likken, met als gevolg diverse hotspots en zelfs een lelijke wond op zijn staart.
Vandaag terug naar de dierenarts, dit is echt een periode waar we doorheen moeten, de injecties kunnen de klachten tijdelijk verergeren.
Foto wond:
http://img.photobucket.com/albums/v195/ ... faeb19.jpg
Nu 3xdgs smeren met Vetaderm en een kap dragen, hij kreeg geen antibiotica omdat dat niet samen gaat met de hyposensibilisatie.

Ben benieuwd of er nog meer bokkers zijn met honden/katten die allergieen hebben.
Voel mij behoorlijk machteloos op het moment
Groetjes
(hyposensibilisatie is ook errug duur)