Rotbeslissing moeten nemen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Rotbeslissing moeten nemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:44

Vanmorgen heb ik een oproepje op Facebook geplaatst dat ik voor twee van mijn vijf katten een ander huisje zoek... Vijf door omstandigheden, het waren er vier, mijn absolute max, tot mijn mams na een operatie moeite kreeg met het verzorgen van haar oudere kater, die dus weer bij mij is komen wonen...

Vijf is veel op mijn beperkte ruimte maar als dat het enige was geweest was het te overleven geweest...

Helaas gebeuren er soms dingen in het leven die je zelf niet in de hand hebt. Ik kan het financieel door gewijzigde omstandigheden niet meer opbrengen om alle katten te onderhouden en dan is het niet eerlijk om dat toch te proberen te blijven doen.

Maar wat voel ik me een slecht baasje, wat voel ik me incompetent en wat had ik het liever anders gezien... Ze hadden oud moeten worden bij me, heel heel oud... :(

Nu start dus de zoektocht naar die perfecte baasjes voor mijn dames. De heren blijven bij mij. Ze zijn enorm leuk en geweldig dus het zou geen onmogelijke opgave moeten zijn... Maar ergens hoop ik nog steeds op een of ander wonder waardoor ze toch bij mij kunnen blijven...

Papegara

Re: Rotbeslissing moeten nemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:46

Wat moeilijk, wat een verdriet. Soms moet je keuzes maken, al zijn ze minder leuk. Je doet dit in het belang van je katten, je bent dus geen slechte baas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 15:04

Ergens weet ik dat je gelijk hebt maar ik heb in het verleden onder druk van mijn ex wel eens voor dieren een nieuw huisje gezocht en ik had gezworen dat niet meer te laten gebeuren na mijn scheiding... :\

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 15:07

Lente schreef:
Ergens weet ik dat je gelijk hebt maar ik heb in het verleden onder druk van mijn ex wel eens voor dieren een nieuw huisje gezocht en ik had gezworen dat niet meer te laten gebeuren na mijn scheiding... :\

Gelukkig weten de dieren dat niet :) dus als jij een mooi huisje voor de dames weet te vinden, dan weet ik zeker dat de dames het daar net zo goed zullen hebben :)
Natuurlijk is het jammer, maar wel het beste.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 15:08

Dit is toch een geheel andere situatie, Je hebt te weinig woonruimte en nu heb je er een kat bij gekregen door vervelende omstandigheden. Ik heb ook mijn twee katten weg moeten doen vanwege allergie van mijn partner. Hoe moeilijk ook, ben een huisje gaan zoeken en je raad het nooit, ze wonen nu bij mijn buren. Ze hebben het hartstikke goed.

Ik zou als ik jou was je jongste katten herplaatsen, ze wennen enorm snel aan een nieuwe situatie en er zijn vast mensen die net zoveel van ze gaan houden als jij!

Ik heb ook gezworen dat mijn paard noooooit bij mij weg gaat. Maar als ik straks zonder baan zou komen te zitten, heb ik ook geen keus. Helaas kun je dat soort beloftes eigenlijk niet maken, want je weet nooit hoe het leven loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 15:15

De oudste is een kater van 13. Hij gaat sowieso niet weg.

Dan heb ik een kater en poes van 2 (broer en zus) en nog een kater en poes van 1 (ook broer en zus).

Ik heb besloten de poezen te herplaatsen en de katers te houden. De oudste poes is gek op mensen maar niet zo sociaal naar andere katten en de jonge poes is naar mijn kinderen niet geweldig en is daarbij zo'n lekkere felle tante met karakter die gewoon wat meer ruimte nodig heeft.

Mijn katers zijn naar elkaar toe erg hecht en zijn ook rustiger en socialer naar de kinderen.

Voor de poes van 2 zoek ik dus eigenlijk een huisje met jonge kinderen waar zij de prinses op de erwt kan spelen met veel aandacht die ze niet hoeft te delen en voor de andere een huis met of zonder andere katten waar ze de buurt kan terroriseren :+:

Ze gaan ook absoluut niet weg naar minder dan geweldig :n

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:31

Kan je me over de tweejarige wat vertellen? Is het een buiten of binnenpoes? Hoe is ze opgevoed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 19:17

Ik zal je een PB sturen!