Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Op de mol, bruine en zwarte rat na geloof ik, en bepaalde soorten wild in jachtseizoenen. sterregoud schreef:@ troi, de eekhoorntjes zijn nu een bedreigde diersoort in Nederland.
Dus reden genoeg om de roofzucht van die kat wat in te perken. Die kat krijgt trouwens genoeg te eten, dus kilt meer voor de lol, dan dat hij het nodig heeft.

. Staat ook op 'niet op dieren richten'. Nou ik kan je ook vertellen dat het dondersgoed werkt. Onze katten werden verjaagd in onze eigen tuin door terrorbuurkat. Met een emmer water ben je dan vaak net te laat (als de kat je ziet, is hij al weg). Nu konden we gewoon om het hoekje zitten en dan zo de 'aanval' openen. Daarna nooit meer gezien
. Citaat:Een ieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat, in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt
Tinky12 schreef:Je zit in een bos-achtig gebied neem ik aan?Neem even contact op met de boswachter en vraag of de kat weggevangen kan worden.Wellicht heeft hij een kooi die je kan lenen.
Katten horen niet los en het is bij wet verboden dat huisdieren jachtmaken op wild.De eigenaar dient zijn huisdier ten alle tijden onder controle te houden en ervoor te zorgen dat er niet op wild gejaagt wordt.
Floraen faunawet,art 16.3Citaat:Een ieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat, in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt
Bron: http://wetten.overheid.nl/BWBR0009640/g ... 29-04-2013
Verwilderde katten worden gezien als exotisch wild en mag door jagers worden afgeschoten (dit is afhankelijk van de provincie)
één die meters kan maken met een harde straal
.sjojo schreef:Als we nu eenmaal vinden dat we katten niet in onze tuin mogen hebben dan zullen er ook mensen zijn die geen eekhoorns, mussen of merels of wat dan ook kunnen uitstaan in hun tuin. Of het eeuwige geblaf van de 5 chihuahua's van mijn buren.
Een beetje verdraagzaamheid maakt de wereld net weer iets vriendelijker.