Teken, wat werkt nou echt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Teken, wat werkt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 17:55

Tja, het is al een tijdje zo, maar na de afgelopen week ben ik er helemaal klaar mee -O- Teken!

Ik griezel echt van die beesten en alleen in het afgelopen weekend heb ik er al minstens 9 van mijn hond kunnen plukken (het grootste gedeelte nog druk op zoek naar een mooi plaatsje om zich te nestelen). ^) Op het moment loopt hij op de boerderij en is de hele dag buiten aan het spelen, langs het water, in de bosjes en overal waar het kan. Hartstikke leuk, alleen een beetje jammer dat de teken er ook zo van genieten :x

Nu vraag ik me af, wat werkt hier nou echt tegen? Welk middeltje, het liefst natuurlijk, zorgt ervoor dat mijn hond totaal onaantrekkelijk wordt voor teken. Hij zwemt niet, dus mocht het een troepje zijn wat op de vacht hoort, kan dat prima - hij raakt het niet zomaar kwijt...

Tips zijn allemaal welkom!

love_Soraya

Re: Teken, wat werkt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 17:57

ik lees ook mee voor tips :) , heb zelf vaak de scalibor band gehad en daarvoor pippetjes.
Maar of dit effect heeft gehad? Ik durf het niet te zeggen, zat constant nog onder de teken ..

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 17:58

Ik heb bij mijn honden van die vlooienbanden tegen teken, bij hun werken ze. Heb ook van die pipetjes gehad, maar dat werkt bij hun totaal niet

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 17:58

Het enige wat hier top helpt zijn pipetten met de werkzame stof Permethrin. Geen teken meer op de honden.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:08

advantix werkt hier perfect!

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:18

Prac-tic van de dierenarts werkt hier prima.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:00

Seresto is een nieuw middel, wel een halsband, waarvan ik tot nu toe heel positieve reacties over heb gehad.
Scalibor-band werkt ook nog steeds prima en in pipetvorm de Prac-tic en de Advantix.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:44

de tekentang ;)

Hier advantix gebruikt toen ik op vakantie was heb het 3 weken van te voren gegeven en het weekend voordat we weg gingen weer. Veel gelopen in gebieden waar veel teken zijn en geen teek gezien (nu was het ook nog erg koud in die periode, misschien voor teken wel te koud. 2 jaar eerder ook daar geweest en toen was het gebied bekend om de grote hoeveelheid teken. Wij hebben toen op 4 honden in totaal 1 teek gevangen)
Zelf woon ik (afkloppen) nog in een gebied waar geen teken te zien zijn gelukkig!!! Dus verder doe ik nooit aan bestrijding van vlo, teek of wat dan ook.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:58

Onze hond had altijd best veel last van teken want wij wonen hier langs het bos, heb verschillende dingen geprobeerd maar Advantix werkt het beste voor onze hond.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 15:23

Ik ben vandaag langs de dierenarts geweest omdat ik toch een teek over het hoofd heb gezien en de hond het lichaampje er af gebeten heeft.. Blijkt mijn hond ook nog overgevoelig te reageren, ik schrok al omdat er een enorme bult zat, maar dat oss gelukkig met een zalfje een beetje te behandelen.

Met een tekentang alleen had ikik het niet gered! Heb nu spul wat heel goed schijnt te zijn, was niet eens gek duur, viel me nog mee! Activyl ofzoiets, de dierenarts was er tevreden over dus ik merk het vanzelf!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:03

De scalibor halsband, is redelijk prijzig, maar je kan hem een zeer lange tijd om laten zitten.

Momenteel is er nog een andere zeer goede halsband namelijk de Seresto. Ook deze is vrij prijzig, maar je kan hem ook een zeer lange tijd om laten zitten..

Daarnaast werkt adventix (niet de advantage, deze werkt niet tegen teken!) goed.
ook de gewone frontline werkt goed tegen teken (minder goed tegen vlooien, wordt beweerd.... ;-) )

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:06

Frontline kwam bij ons hier en daar toch een teek door...

Wij behandelen ze nu met pulvex, (mag niet bij katten gebruikt worden!) en dat bevalt prima! Geen teken meer. We behandelen ze daar nu al een paar jaar mee. Gaat bij ons beter dan advantix of frontline.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:20

Pulvex is hetzelfde als Prac tic en Advantix. Deze hebben allemaal dezelfde werkzame stof Permethrin. En alles zeer giftig voor katten.

Frontline werkt tegen teken nagenoeg niks. Tegen vlooien wel mits juist gebruikt.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:24

Wij hebben de honden ook weer een band van Scalibor omgedaan,maar ik heb bij beide toch 1 teek weg moeten halen. Volgens mij duurt het even voor de band werkt.
Over die Seresto heb ik ook goede verhalen gehoord,die zou langer werken en ook tegen vlooien.
En een goede tekentang is heel belangrijk.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 05:46

Ik heb geen teken meer op de honden gehad sinds ze de serestoband om hebben.