stayhomeprotocol... petitie voor honden ff tekenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

stayhomeprotocol... petitie voor honden ff tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 12:22

secricible

Re: stayhomeprotocol... petitie voor honden ff tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:25

Absoluut 100% mee eens!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:26

Ik vind dit het paard achter de wagen spannen, laten hondeneigenaren voordat ze een hond aanschaffen zich eens beter in lezen in wat hondengedrag is en betekent en eens wat meer met hun hond gaan doen, dan zouden er al een lading minder bijtincidenten zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:27

Dat is een tweede bassenqua

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 13:50

tuurlijk maar dit is juist voor de honden waarbij het fout is gegaan, om die een beter leven te geven en te behoeden voor eenzame opsluiting/inslapen zonder dat er naar gekeken is of iets aan gedaan is

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:39

getekent ! Ik heb lessen gevolgd bij martin gaus en heb dit soort verhalen ook daar al langs horen komen..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:13

Ik onderteken dit niet. Commercieel belang van Gaust, en twijfelachtige conclusies op grond van dit zeer beperkte onderzoekje.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:00

Kuggur schreef:
Ik onderteken dit niet. Commercieel belang van Gaust, en twijfelachtige conclusies op grond van dit zeer beperkte onderzoekje.

Dit gevoel heb ik er ook bij, heb dan ook niet getekend.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:11

En wat als de eigenaar van het dier zich niet houdt aan het muilkorf- en aanlijngebod en er weer een tweede incident volgt?
Ik vind het ook erg om te lezen dat de de honden geïsoleerd gehouden worden, maar misschien kunnen ze dan eerder verbeteren hoe de honden in de instelling gehouden wordt?
Met professionele mensen die goed in kunnen schatten hoe gevaarlijk de hond is en zijn lichaamstaal goed kunnen lezen, zoals bijvoorbeeld in het gedragscentrum van Gaus.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 15:27

als een eigenaar zich niet houd aan het aanlijn/muilkorf protocol, wordt de hond na constatering of bij een volgend incident in beslag genomen en zal zeker afgemaakt worden, een andere uitspraak zal ws niet volgen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 15:31

Vanillia schreef:
Kuggur schreef:

Dit gevoel heb ik er ook bij, heb dan ook niet getekend.

_/-\o_

Martin is zelf ook niet de beste. zijn training methodes zijn achterhaald.
Denk ook dat het commercieel belang is

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:44

speurneusc schreef:
als een eigenaar zich niet houd aan het aanlijn/muilkorf protocol, wordt de hond na constatering of bij een volgend incident in beslag genomen en zal zeker afgemaakt worden, een andere uitspraak zal ws niet volgen.

Als er dan een tweede bijtincident is, zou ik als dat in mijn buurt gebeurde niet blij mee zijn.
Daarnaast is de conclusie ook wat voorbarig na zo'n klein onderzoek. Maar ik vind het wel goed dat ze de kans willen verkleinen dat honden die goed door de gedragstest komen, als zeer gevaarlijk uit de test komen omdat ze maandenlang in een kennel hebben gezeten zonder sociaal contact. Alleen de manier waarop ben ik het niet helemaal eens.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 18:48

blokje schreef:
_/-\o_

Martin is zelf ook niet de beste. zijn training methodes zijn achterhaald.
Denk ook dat het commercieel belang is

Het zal me eerlijk gezegd een rotzorg zijn of het gaat om gaus of cesar milan of welke therapeut dan ook. Van mij hoeft dat trainingsprogramma niet per se van martin gaus te zijn. Het gaat mij erom dat als een hond wat fout doet en dat hij dan maanden geisoleerd VOOR hij getest wordt. Daar klopt echt niets van, na maanden isolatie is een hond natuurlijk agressief. Direct testen en actie zetten zou imo het beste zijn, maar eerst een gedegen programma opzetten met zon hond en dan testen lijkt me iig al een verbetering..

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:22

Dat ze maanden geïsoleerd worden vind ik niet kunnen en ik weet dat er veel voor zo'n hond gedaan kan worden met goede begeleiding maar toch ga ik niet tekenen.

Ik heb het van heel dichtbij (lees zelf aangevallen terwijl ik op mijn pony reed) meegemaakt en een hond die bijt en daarbij ook écht schade veroorzaakt en niet wil luisteren, moet in mijn ogen worden afgemaakt. In 80% van de gevallen zal het het baasje en een inconsequente opvoeding zijn die het veroorzaakt hebben, maar we wonen nu eenmaal in het overbevolkte Nederland met katten, honden, kippen, wild, koeien, schapen, etc. en daar hoort geen agressieve en niet luisterende hond thuis.

Hierbij moet ik wil melden dat als je aangifte wil doen de politie hem vaak niet aan wil nemen. Wij zijn afgescheept met het bericht: "zoek het maar uit met de eigenaren" en met wat onderzoek op internet bleken we hier lang niet de enige in te zijn... Dus ik ben erg benieuwd hoeveel honden nou daadwerkelijk worden afgemaakt per jaar.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:27

Ik heb het wel getekend, maakt me niet uit of er een commercieel belang bij is, als dit maar in de aandacht komt!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:28

Ik ben misschien jong maar ik vind persoonlijk niet dat het ondertekend '' moet '' worden. Ik vind dat als een hond gebeten en het ( misschien ) aan de opvoeding ligt en het gewoon niet veilig is om hem of haar thuis te laten. Tuurlijk is het beter als ze dan in een diervriendelijke omgeving verblijven en getraind worden om het gedrag te verbeteren. Maar ik vind dat thuis blijven een onveilige beslissing is :)