Mijn ouders waren al een tijdje van plan kippen te gaan kopen. Toch kwam het er steeds maar niet van. Want ja, waar haal je ze vandaan? En welk zijn geschikt om thuis (in de tuin) te houden?
Mijn moeder is kleuterjuf. Het "thema" deze periode, ging over de boerderij. En ja, daar horen natuurlijk kippen bij! (dat rijmt
) Ze kregen in de klas een broedmachine met 7 eieren. Deze zijn +- een week geleden uitgekomen. 7 kleine kuikentjes zijn geboren
Zo lief! Deze diertjes bleven nog een tijdje in de klas, met een warmhoudplaatje ect. En daarna werd er gezocht voor een nieuw huisje voor de kleintjes. Mijn moeder kwam op het idee er 2 te houden zelf. Wat leuk! De andere 5 werden pas geleden opgehaald door een man. Wij hopen dat deze twee kuikens die wij hebben gehouden, beide vrouwtjes zijn. Maar niemand kon ons echt vertellen hoe je kan zien of het een haan of een hen is. We hebben ook de DA gebeld, die zouden het navragen, maar we hebben geen antwoord meer gehad. Dus hebben we de kleinste maar genomen. Want hanen blijken groter te zijn(?).
Ik heb namen verzonnen voor de kleintjes. Sam(my) en Jules. En wat zijn ze lief! Om op te eten! (niet letterlijk hihi).
Vanavond heb ik (snel) een paar foto's van ze gemaakt. Morgen ga ik meer mijn best doen op de foto's, misschien, als jullie willen, open ik dan nog een topic. Eerst maar dit topic!

Laat ik ze voorstellen en de foto's laten zien!
1. Links is Sam, rechts is Jules

2. Sam & Jules!

3. This is Sam!

4. Sam

5. Lieve kleine Jules!

6. Jules'je

7. Sam!

8. Lieffies samen

9. Knappe Jules!

10. Sam werd een beetje moe

11. Jules showt zichzelf

12. Poeppiess.

13. Ja, Sam werd echt moe. Ze slapen heerlijk nu, onder de warmhoudplaat!

Ik hoop dat jullie hebben genoten van onze schattige kuikens Sam&Jules. Laten jullie een reactie achter?
Bedankt voor je reactie