kater dominant?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bliksempie

kater dominant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 21:42

Omdat het me steeds meer opvalt dat mijn kater zich gemeen gedraagt naar de andere poezen wil ik graag advies.

Er lopen drie katten bij mij op stal, op de zolder. Het gaat hier om een 6 jarige britse korthaar, een 1/3 ragdoll van bijna een jaar en een vuilnisbak gecastreerde kater van bijna een jaar(hij is de jongste)

Sinds een paar weken valt het mij op dat hij de twee poezen treitert. Ene keer is hij ontzettend gemeen, bijt, valt ze aan als ze liggen te slapen of even bij mij zitten. Al zit er 1 van de poezen bij mij zit springt die boven op ze en blijft hij net zolang bijten en meppen totdat ze wegrennen(liefst rent hij er nog even achterna) Hij was vanaf het eerste moment dikke mik met de jongste poes. Altijd spelen, achter elkaar aan rennen, kattenkwaad uithalen en altijd samen slapen. Ze waren altijd bij elkaar echt de beste vriendjes.

Sinds hij gecastreerd is, lijkt het wel omgeslagen naar het treiteren en gemeen zijn.

Ze hebben voldoende eten, drinken, kattenbakken (schone),een grote krabpaal van 1.90h bij een meter genoeg ruimtes om apart te zijn, genoeg slaapruimtes, enorm veel speeltjes en de zolder is erg groot.

Wat moet ik nou met zijn gedrag of is het gewoon normaal dat ik me geen zorgen moet maken? Ik wil hem het liefst niet weg doen want ik heb voor hem gekozen.

tribeworld

Re: kater dominant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:38

Lijkt heel erg op het verhaal van mijn kater.
Altijd dikke mik met de andere 3 poezen zo opeens extreem vals ook aanvallen tot ze weg rende.
Heb toen meerdere dierenartsen gebeld maar kreeg constant te horen typisch een gedragsprobleem.
Tot ik bij me veearts wel terecht kon en bleek dat ze blaas op knappen stond en als ik een dag later was geweest hij dood zou zijn.
Hij heeft nu blaasgruis en staat op speciaal voer en is 80% verminderd in gedrag.
1 tolereert die helemaal en de andere 2 meestal wel maar soms niet echt maar het is een stuk minder geworden.
Ik voer hem nu apart en de dames ook en dan gaat het gelukkig goed.