Ik kom zojuist van de dierenarts terug met onze poes. Ze is de laatste maand behoorlijk afgevallen, bijna anderhalve kg. Ze at slecht en omdat ik vreesde voor leververvetting er mee naar de dierenarts gegaan. Ze blijkt geelzucht te hebben. Waarschijnlijk als gevolg van leververvetting, er zat ook een galbult bij de galblaas.
Ik heb synulox meegekregen en ze heeft een startinjectie gehad. Ik moet de Novacam die ze al kreeg door blijven geven, ook al is dat behoorlijk tegenstrijdig aangezien leverproblemen en nierfalen contra-indicaties zijn. Het zou maandag al een stuk beter moeten zijn. Dwz: de kans dat het aanslaat is minder dan 50% volgens de dierenarts.
Als het maandag niet beter gaat moeten we knopen door gaan hakken die ik helemaal niet door wil hakken. Het is maar een kat, maar het is wel al 11 jaar mijn kat. Het katje dat ik met de fles grootgebracht heb, maar ook m'n zorgenkindje, kwakkelaartje en stressballetje. Ze is de laatste maanden hartstikke lief, vrolijk, speels en aanhalig, maar ze eet niet. Ze braakt ook niet trouwens. Het enige waaruit blijkt dat het niet goed gaat is het gebrek aan willen eten.
Iemand ervaring met geelzucht/icterus bij katten? Klopt het dat het minder dan 50%kans op slagen heeft of is de dierenarts nog lief voor me geweest? En stel dat het niet aanslaat; zoals gezegd is het enige waaruit blijkt dat het niet goed gaat het eten. Hebben ze last van icterus, behalve een verminderde eetlust? Doet het pijn of kan ze nog katwaardig verder leven zolang ze zo vrolijk is als ze nu is?