Hond moet overgeven in de bus... Help..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MelisWess

Hond moet overgeven in de bus... Help..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 14:16

Mijn hondje ging vanaf toen die pup was al met me mee de bus in naar mijn opleiding..
In het begin ging het goed, een tijdje erna moest hij alleen maar overgeven. Daarna is het 3 of 4 maanden goed gegaan zonder over te geven.
Nu begint het weer....
Op de heen en terug reis moet die overgeven, dus hij is denk ik gewoon bus ziek.. (maar het ging wel een paar maanden goed..Dus dat snap ik dan ook niet)Jullie???
Heb al geprobeerd om hem brokken te geven in de ochtend..maar nee, kwam er uit.
Ook heb ik geprobeerd om niets te geven, maar nee spoog gal uit.
Daarna heb ik geprobeerd om hem een beschuitje of boterham(ja slecht, i know) te geven, maar ook dit kwam eruit..

Wat kan ik nou het beste doen? Hebben jullie hier ervaringen mee??
Ben hem nou niet van plan om hem elke dag reis pillen te geven ofzo.. Niet egt goed voor hem..

Groetjesss

zap

Re: Hond moet overgeven in de bus... Help..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:42

Ik zou niet zelf gaan dokteren, maar een dierenarts raadplegen.

Waarom moet je hond eigenlijk dagelijks mee naar je opleiding? Hij vindt die rit er naartoe duidelijk niet fijn. Wellicht kan je hem thuis laten of iets anders regelen?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:45

Die van ons is wel wagenziek en krijgt voor langere afstanden (30 min en alles wat langer is) inderdaad reis tabletjes (gewoon die voor mensen). Dit is ons geadviseerd door de DA. Overigens gaat die van ons maar zelden mee in de auto (ook vanwege haar wagenziekte dus), maar ik zou gewoon is aan je DA vragen wat je kan gebruiken daarvoor als die echt elke keer perse mee moet???

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 14:58

Tja... mee moeten... beter mee, dan heel de dag alleen thuis zitten ;) En hij vind het helemaal leuk om mee te gaan, want daar speelt hij erg graag met zijn vriendin (andere hond) & hier vraag ik niet om.. Mijn vraag is, of jullie misschien tips of ervaringen hier mee hadden ;)

Ja precies marinke, maarja reistablets voor bijna elke dag, vind ik geen prettig idee.. Kan het er inderdaad eens met de dierenarts over hebben.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:04

Mijn dierenarts zei watjes in 1 oor (of was het nou beide? Twijfel twijfel) of anders zijn er ook nog homeopathische druppeltjes voor geloof ik.
Als onze hond alleen op de achterbank ligt gaat ie ook spugen, achterin op schoot nog niet geprobeerd.
Voorin los gaat goed maar je ziet dat ie t echt niet leuk vind, gaat in rare houdingen zitten. Voorin op schoot gaat t beste.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:07

bij een auto wil het wel eens helpen om hem voorin op de voetenplaats van de bijrijder te laten zitten, maar ja in een bus...

miss zoveel mogelijk voorin zitten en laten kijken naar voren. ze worden beroerd omdat ze niet tegen het schudden en bewegen kunnen die tegen
hun eigen evenwichtsgevoel gaan, door het mee laten kijken en voorin is het schudden wat minder deinend dan achterin.

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 15:08

Oo oke, bedankt! Zou ik daar eens naar informeren!
Ja in de auto is het prima, daar heeft die er geen last van, en ligt ook relaxt, maar ook in de bus zit of ligt hij relaxt voorin.. Misschien omdat hij ook niet egt naar buiten kan kijken alleen via de uitstap deur..

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:14

Ik zou ermee naar een osteophaat gaan. Ik heb dat met mijn oudste hond ook gedaan. Daar kon ik nog niet mee de straat uit rijden en hij moest overgeven. Na de 1e behandeling ging het al stukken beter, niet meer overgeven, alleen nog kwijlen. Na de 2e behandeling sprong hij de auto in en nooit meer over gegeven of gekwijld. Wagenziek was die al vanaf de dag dat hij bij ons kwam, 7 weken jong. Na circa 4 maanden wAs ik het zat de auto te moeten schoonmaken, dus toen 1e afspraak. Uiteindelijk bleek het evenwichtsorgaan niet helemaal goed te zitten, dus zou nooit zonder behandeling over kunnen gaan. Pilletjes hebben we geprobeerd maar hielp niets.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:14

wagenziekte heeft te maken met je evenwichts orgaan (ben zelf ook zeer snel wagenziek) .
maar als ik u was zou ik het simpel gewoon aan de dierenarts vragen .
misschien helpt het als je een kong met iets erin invriest (bij mij helpt kou iets tegen de misselijkheid & banaan (ook voor zenuwen trouwens)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:26

Daarom ook het advies vd dierenarts om een watje in het oor te doen ivm evenwichtsorgaan. Nu twijfel ik alleen wel tussen 1 oor of beide oren. En voorin gaat bij ons dus ook veel.beter als achterin.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:28

bij mensen is het volgens mij bij 1 kant , maar ik ga het even voor je opzoeken .

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:30

Naast mensen kunnen ook honden wagenziek worden, dit is niet alleen voor de hond vervelend maar natuurlijk ook voor het baasje, je kan je hond eigenlijk nergens mee naar tot nemen...
Wagenziek of niet?
Wagenziek uit zich, net als bij mensen, bij honden door braken en hijgen.
Hoe los ik het op?
Rij steeds hele kleine stukjes met de hond, bijv. een rondje om het huizenblok om te beginnen en steeds iets verder. Ga na het tochtje iets leuks doen, ga bijv. met de auto naar het bos of strand in de buurt en laat 'm daar dan lekker even spelen. Geef uw hond tenminste 3 uur van te voren geen eten. In de dierenwinkel zijn soms ook homeopathische middeltjes te krijgen die ook zeker het proberen waard zijn. Een watje in het oor van de hond kan ook uitkomst bieden. Als ook dat niet helpt heeft de dierenarts ook altijd nog een middeltje, hoewel dit moet worden gebruikt als laatste oplossing omdat de dieren hier suf van kunnen worden of bijverschijnselen van kunnen krijgen.

kwam dit als 1e tegen :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:39

(bron)Voor zover ik weet zijn wetenschappers er nog niet helemaal uit wat de oorzaak is.

Als je achterin zit, bestaat het grootste deel van je blikveld uit de binnenkant van de auto, bijvoorbeeld de stoel voor je. In vergelijking met jezelf staat die stoel stil. Maar je evenwichtsorgaan vertelt je dat je beweegt, en flink ook. Dat verschil in de beweging die je ziet en de beweging die je voelt zou zorgen voor zoveel verwarring in de hersenen dat je er misselijk van wordt.

Hetzelfde effect krijg je dan ook als je voorin zit, maar een boek zit te lezen, dat ook ten opzichte van jou niet beweegt, terwijl je wel beweging voelt.(bron)

dit verklaard wel een hoop vind ik :o

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:42

Perfect tour tabletje geven van te voren?