Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) zou ik het niet zo'n probleem vinden. Voor mij is het echt een no-go, ik voel me verschrikkelijk belabberd met een hond in huis.

Rebel_Jits schreef:Waarom heb je dan laten testen, als je toch nergens last van hebt?

Nanda schreef:Mensen die allergisch zijn voor honden, zijn niet allergisch voor het Ras Labradoodle. Deze honden verharen niet.
Donja schreef:Nanda schreef:Mensen die allergisch zijn voor honden, zijn niet allergisch voor het Ras Labradoodle. Deze honden verharen niet.
Dit is echter geen ras, maar zijn kruisingen. Er kunnen dus altijd exemplaren zijn die wel verharen![]()
Er zijn echter veel meer rassen die niet verharen, zoals bijna alle waterhonden (portugese, franse, spaanse, italiaanse, etc), poedels, maar ook een aantal terriers (kerry blue, soft coated wheaten, airdale, etc), waarvan het dus bewezen is
Ashkerlon schreef:ik wil de poedel ook gewoon als hond op zich. Heerlijk veelzijdig, zowel agility, doggydance, gehoorzaamheid,... slim, reageerd doorgaans goed op klikkertraining, niet overdreven moeilijk van karakter of gekend als dominante hond. Gezinsvriendelijk ook. Ziet er nog uit als hond, dus geen platte neus waardoor je ademhalingsproblemen krijgt of korte pootjes die uit verhouding zijn.
Gewoon een gezond beest op zich. Ook niet overdreven populair en kapot gefokt, dus een gezonde moet te vinden zijn... maar hij blijft kwetsbaarder dan een typische erfhond qua buiten leven.
de bouvier stond eigenlijk ook hoog op mijn lijstje, maar ik vrees een beetje voor het karakter. Het zou mijn eerste hond zijn, en dan weet ik niet of ik er goed aan doe om meteen een bouvier te nemen.
Je mag me wel eens de website van die fokker doorgeven. Lijkt me een erg interessante kruising.