welk koppel kan het best?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gientje12

welk koppel kan het best?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 15:21

hoi,

Wij zijn opzoek naar een koppeltje konijnen. (zie advertentie voor meer info)
Maar nu is mijn vraag: Wat kan het best bij elkaar?? Een castreerde ram en een voedster of 2 voedsters?
Want ik hoor verschillende verhalen.
(ps: Heb jij nog konijntjes PB me ;))

groetjesss

dancertje

Re: welk koppel kan het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:24

gecastreerde ram en voedster(liefst ook gecastreerd)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:31

Beste is een gecastreerd mannetje en een vrouwtje.
Als je zeker wilt zijn dat je een goed en leuk koppeltje hebt, kan je er het beste ééntje uitzoeken in een opvang :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:34

Beste is een mannetje en een vrouwtje.

Ondanks dat ik 2 vrouwtjes heb, zou ik toch een mannetje en vrouwtje aanraden. Niet alleen qua vechten, ook in verband met de hormonen en dergelijke.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 19:44

Ik zou gaan voor een gecastreerde ram en een voedster. Twee voedsters willen nog wel eens gaan vechten, die kans zit er dik in. Hoewel ik zelf ook twee voedsters heb gehad... Vind ik dus een exram met een voedster beter, ik merk dat er een betere balans is en gewoon geen gezeur is.

Ik raad je aan om eens in een konijnenopvang te kijken, daar hebben ze vaak al koppeltjes en is de ram al gecastreerd. Scheelt jou weer geld en een hoop stress mbt koppelen, operatie en nazorg.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:26

Wat zoek je? Groot, middel, klein, kort/lang haar, binnen/buiten, sociaal of om naar te kijken en te verzorgen? Hoe groot is hun verblijf, hoeveel aandacht gaan ze krijgen enz.

Erg handig om dat allemaal op een rijtje te hebben en dan naar een opvang te gaan. Daar heb je namelijk enorm veel keuze en deskundige hulp en eventueel begeleiding.

Ik zou sowieso gaan voor een gecastreerde ram. Heb zelf nog nooit een voedster laten helpen maar inmiddels ben ik er al wel achter dat het misschien beter is om het wel te laten doen. Echter ik durf het nog steeds niet aan (operatie is best ingrijpend).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:53

Ik heb zelf 2 dwergjes laten steriliseren en is bij beide prima gegaan. Maar het is en blijft riskant!