Ik heb twee volwassen gecastreerde katers overgenomen als stalkatten om de muizenplaag in toom te houden, Piet en Oscar.
Oscar kon ik overnemen omdat hij binnenshuis zou plassen. Nou interesseert me dat in de stal en buiten geen biet, dus ik had er een fijne stalkat aan (en aan Piet ook natuurlijk).
Helaas werd Oscar voor mijn ogen door drie auto's aangereden. Ik was superopgelucht toen hij alleen een afgebroken hoektand had.
Maar meneertje had er niet van geleerd, bleef de weg opgaan (achter ons kan hij kilometers veld en weiland in, maar nee
) en enkele weken later kon ik met hem naar de dierenarts omdat een van zijn achterpoten geamputeerd moest worden. Het leek mij verstandiger om Piet alleen zijn taken te laten afhandelen en Oscar voortaan binnen te houden.
Dat ging eigenlijk afgelopen maanden super. Oscar voelt zich prima binnen en Piet trok altijd al meer naar mijn Berner Sennen dan naar Oscar of de buurkatten, dus iedereen happy.
Maar nu... is het het voorjaar? Is het omdat hij meer gewend begint te raken en zijn plaats op wil eisen? Ik weet het niet.
Ineens begint hij dus te sproeien. Ik neem aan dat het plassen van de oude eigenaar op zijn sproeigedrag slaat.
Hij heeft geen vaste plaatsen, maar hij heeft vannacht en vanochtend alleen al op minstens 6 plaatsen gesproeid.
Via Google las ik veel de tip om te sprayen met Feliway. Aangezien hij overal en nergens sproeit was ik eigenlijk niet direct van plan om mijn hele huis te besproeien, maar misschien is zo'n verdamper wel iets, dacht ik?
Wat me brengt op de vraag: Wie op Bokt heeft ervaringen met Feliway, met name de verdamper, en misschien nog andere tips tegen het sproeien?
verder werkt feliway hier prima maar zou m dan eerst dus laten testen
( als je plasje kan opvangen ofzo hoef je geen consult maar alleen urine controle