Dus ik erbij gaan zitten en hem gaan aaien, uiteindelijk heb ik voor het hok een handdoek gehangen zodat hij in de schaduw lag, dus toen heb hem met rust gelaten, uur later ging ik weer kijken en toen lag lag hij ergens anders, hij had zichzelf verplaatst en ademde rustiger. Ik was wat geruster, inmiddels was het zonnetje voorbij het hok en ging de handdoek weg zodat hij ook nog een fris windje had in zijn hok. Ik hield het flesje water bij hem en hij nam een paar druppels aan.
Toen ging ik naar de winkels om andijvie te halen voor mijn cavia's, toen ik terug kwam heb ik hem ook een blaadje gegeven (hij lag inmiddels niet meer, maar hij zat), maar hij rook er wel aan, maar at het niet op, het enige wat hij deed was knarsetanden.
Het kon niet langer meer, dus ik DA gebeld of we niet eerder mochten komen en we mochten met spoed komen, net voordat we weg gingen dronk hij gelukkig zelfstandig uit het flesje iets.
Even voor de duidelijkheid wat Poekie had, Poekie was al 12 jaar, zijn lichaam was op, hij had een heel abces onder zijn hoofd, zijn darmen werkten niet meer goed waardoor hij ontzettend mager was geworden, zijn poep bleef kleven en zijn oogjes waren vuil. Ook bevestigde de DA dat hij ook haken op zijn kiezen had, we konden kiezen voor een behandeling met antibiotica, ontsmettende shampo en injecties, maar dit zou alleen maar een levensrekker zijn en dat hij geen pijn had was niet zeker, dus hadden wij besloten om Poekie in te laten slapen. Was een moeilijk moment, maar het is goed zo, hij heeft een extra lang leven gehad, zijn leven was ontzettend mooi. We gaan hem wel ontzettend missen.....
Het gaat je goed lieve Poeks..

'Houden van is ook loslaten.. '