Senna, alweer een jaar bij ons

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Regallie

Senna, alweer een jaar bij ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 20:51

Vorig jaar januari kregen we de sleutel van ons nieuwe huis, een heerlijk huis lekker buitenaf met een grote tuin. Plek genoeg om een hond blij te maken. Vanuit huis ben ik altijd honden gewend, mijn vriend niet, maar dat was wel een van zijn grote wensen. Wel wat discussie gehad of dit wel de juiste tijd was om een hond aan te schaffen, gezien hij 40 uur werkt en ik 32. Maar uiteindelijk heeft hij mij over de streep getrokken.

Over het ras hebben we niet hoeven discussiëren, het zou een bruine labrador teefje worden. Goede vrienden van ons waren ook opzoek naar een labrador en via hun zijn we bij een toen nog niet geboren netjes labradors uitgekomen. De dag dat wij verhuisden zijn de pups geboren, een nest van 11 bruine pups. Pff, wat was die dag spannende zeg. We hadden de derde keus op een teefje. De eigenaar van de moederhond liet via facebook weten hoe het ging. De eerste 2 waren teefjes, toen 5 reutjes en vervolgens was het stil.. Maar gelukkig na een uur van onzekerheid kwam daar toch het verlossend bericht, nog een teefje en later nog 2 en zelf nog 1 reutjes erbij. Na vier weken en een paar bezoekjes aan het nest verder mochten we een keus maken. Ook hier hebben we niet moeilijk over gedaan, de pup met het oranje bandje zou onze Senna worden. De volgende vier weken waren echt heeeel erg lang, hoewel we elke week wel even zijn wezen kijken.

Zeg nou zelf hoe kun je dit weerstaan?
Afbeelding

Afbeelding

Maar na vier weken was het dan zo ver en mocht ik haar ophalen. Gelijk even doorgereden naar de dierenarts en helemaal gezond verklaard mocht ze dan eindelijk mee naar haar nieuwe huis.
Afbeelding

Helaas worden ze zo snel groot, al blijft ze natuurlijk prachtig
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze mocht zelf mee naar Frankrijk
Afbeelding

Waar een eigen zwembad natuurlijk niet mag ontbreken
Afbeelding

Want het is toch een echte waterrat
Afbeelding

Om vervolgens lekker met de baas uit te rusten
Afbeelding

In het najaar zijn we met haar naar het strand geweest, resultaat: een hele blije hond
Afbeelding

Knap is ze he?
Afbeelding

En toen werd het koud en kwam er sneeuw
Afbeelding

En dan een paar weekjes geleden
Afbeelding

Vinden jullie haar niet leuk opgedroogd?

We hebben echt een super jaar gehad, ze is en blijft echt mijn kleine puppie..

flare

Re: Senna, alweer een jaar bij ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:54

Wat een mooie hond! :D
Wij hebben ook een labrador gehad, zij was ook zo ontzettend dol op water haha :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:55

Werkelijk een prachthond! Die tweede strandfoto ook, wat een pretbek :D Nog heel veel plezier met haar! :D

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 08:21

Laura_Stella schreef:
Wat een mooie hond! :D
Wij hebben ook een labrador gehad, zij was ook zo ontzettend dol op water haha :)

Ja het is een echte waterrat. Van het winter waren we zo ook aan het wandelen en mevrouw zag een paar eenden die ze wel even op wou jagen, resultaat? Een hele natte hond die nog een km of wat naar huis moest lopen in de vrieskou...

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 08:22

Smee__ schreef:
Werkelijk een prachthond! Die tweede strandfoto ook, wat een pretbek :D Nog heel veel plezier met haar! :D

Haha dank je. Die foto is inderdaad precies op het goede tijdstip genomen. Gewoon schattig van lelijkheid..