Nieuwe poes, apart gedrag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shiroihebi

Nieuwe poes, apart gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 16:12

Omdat onze lieve Simba op een zaterdagmiddag niet meer terug naar huis kwam, hebben we drie weken er na een nieuw poesje genomen. Even wat info:

Naam: Sammie
Leeftijd: Ongeveer 3 jaar (geschat)
Geslacht: Poes
Ras: Europese Korthaar x Pers

Wennen is natuurlijk heel lastig, omdat ieder dier anders is. We hebben haar uit een asiel. Ze was net die zelfde dag weer terug gebracht, omdat het gezin waar ze geplaatst was veel te druk voor haar was. Hierdoor werd ze agressief, omdat ze zich wilde verdedigen tegen alle herrie en dingen die er daar met haar gedaan werden. Toen wij de rest van de katten toch niet bij ons vonden passen, mochten wij Sammie ook nog even zien. We waren gelijk verkocht <3

Nu was zij gister avond nog geen twee dagen bij ons en toen kroop al bij me op schoot. Niet alleen dat, ze drukte haar neus in mijn badjas (kwam net onder de douche weg), begon heel hard te spinnen en masseerde mijn badjas. Na een tijdje begon ze me zelfs helemaal af te likken :wow:

Ik vind het sowieso al apart dat ze zo snel gewend is hier, maar dit gedrag heb ik nog niet meegemaakt? Weet iemand wat dit betekend? Het deed me erg denken aan het gedrag dat kittens vertonen als ze nog bij hun moeder zijn. Zou ze misschien te vroeg bij haar moeder weg zijn gehaald?

CM_

Re: Nieuwe poes, apart gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:13

Klinkt gewoon als een hele dankbare poes.
Nergens druk om maken, dit is heel normaal gedrag hoor :)

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:14

Klinkt inderdaad als een tevreden dankbare poes. Onze kater is een enorme allemansvriend, die dit ook doet.
Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:16

daarvoor hoeven ze echt niet te vroeg bij de moeder weg te zijn gehaald hoor :)
ken verschillende katten die ruim lang genoeg bij moeders hebben gezeten die het ook doen :j (katten die met 3 maanden pas bij de fokker weg gingen en tot die tijd ook echt bij moeders hebben gelopen, )
sommigen doen het , sommigen niet.
de katten die mijn ex nog heeft, die deden het ook beiden, maar hebben ook beiden lang genoeg bij de moeder gezeten.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 16:17

Haha, goed om te horen :p
Vriendinnen zeiden dat ze vast te vroeg bij haar moeder weg was gehaald en ik vond het zelf ook nogal apart. Wel leuk dan, dat ze zo snel went :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:18

Dat masseren is melken, dat is t teken dat ze zich goed voelen. Dus niks om je zorgen over te maken :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:19

Ik heb hier 3 eigen fokjes lopen, de oudste is een jaar of 7 , en alledrie doen precies hetzelfde :D

Een kan kan idd snel wennen, katten zijn enorm gevoelig en voelen ook snel of iets goed zit.
Gewoon slimme beesten dus ;D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:20

2 van mijn 3 katten doen dit ook en deze hebben (voor Nederlandse begrippen) heel lang bij hun moeder gelopen.

letrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:20

Doet een van onze 2 nieuwe katten ook (ook uit een asiel). De ene gaat een tijdje op en kussen pompen met de voorpoten en gaat dan slapen, de ander likt spinnend een hele tijd aan je handen en gaat dan slapen.
Normaal gedrag lijkt me :)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:26

Mijn poes uit het asiel doet het ook. In het asiel mocht niemand haar aanraken. Maar nog geen 2 uurtjes nadat ze bij mij was kroop ze opschoot en sindsdien komt ze er niet meer af :P
Ze begint te slaan als ik haar niet snel genoeg aai maar haalt verder nooit meer uit.
Ze heeft 10 jaar lang in de bijkeuken geleefd, tot ze naar het asiel is gebracht. Wat dus amper mensen gewend. Vreemden vind ze nog wat eng, maar ik mag alles met der doen :)