Achterburen met hondje...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Achterburen met hondje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 15:44

Weet niet zeker of het hier hoort :')

Om de situatie even uit te leggen, wij wonen in een woonwijk met rijtjes huizen. In onze straat hebben we 1 hond en dat is een Golden op leeftijd, die ik nog nooit heb horen blaffen. Wij zijn een doodlopende straat en achter ons hebben we een honden uitlaat gebied waar vaak honden uitlaat services de honden laten rennen etc. Echt hondvriendelijk dus :)

Nou hebben we achter het hondenuitlaat gebied nog een wijk zitten, en daar zit dus schijnbaar een keffer wat zijn muil niet kan houden met baasjes die schijt hebben aan andere mensen en hun nachtrust :+ Sorry voor mijn taal haha. Dat ding laten ze dus sochtends vroeg naar buiten (ala 7 uur, ook weekenden) en dat ding blaft de hele tijd. Heb vorige week zelfs 45 minuten geteld op de klok (van iets over 7 tot iets voor 8). Ik neem aan dat de gehele wijk er van kan mee genieten en dat de directe buren er nog veel meer last van hebben dat wat wij zullen hebben. Het gaat al weken zij het niet maanden zo door en ik word er hondsdol ( :') ) van. Elke keer weer dat beest wat aan het blaffen is...

Ik neem aan dat de directe buren dus écht wel hebben aangegeven dat ze er last van hebben, maar er word dus schijnbaar niks aan gedaan. het gebeurd meerdere keren per week, godzijdank niet elke ochtend, dat zou al helemaal een drama zijn. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben (gehad) en ideeën hebben ? Ik ken de mensen daar niet, kom er nooit en weet dus ook niet precies welk huis/tuin het is.

edit: hond blaft dus de hele tijd vanuit de tuin, niet dat die uitgelaten word

quintusgl

Re: Achterburen met hondje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:47

Ik zit met hetzelfde maar dan zijn het mijn directe buren. 5 wippets in een kleine seniorenwoning. Die gaan, zodra de baas weg is, allemaal heel hard tekeer. Je wordt er gek van. We hebben het nu al een aantal keren aangegeven. Gesprekken met de andere buren erbij gehad. Ik heb haar zelfs mijn blafbandje gegeven en een nieuwe batterij van 15 euries omdat ze het niet kan betalen (?) maar niets helpt en ze wuift het weg. We hebben nu aangegeven dat als het niet stopt, we de woningbouw erbij gaan halen. Ik heb nog nooit in mijn leven geklaagd bij buren aangezien ik een beetje zit van leven en laten leven maar dit kan niet. Is het van de woningbouw of zijn het eigen woningen?

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:47

Ik zou zeggen uitzoeken waar de hond zit en even er naar toe lopen? Je neemt aan dat de buren iets gedaan hebben maar zeker weten doe je het niet. Wellicht werken ze veel en hebben ze er geen last van

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 15:51

De hele wijk heeft last van die hond :') als wij er al last van hebben zal hun gehele straat er absoluut last van hebben haha :)) dus ik weet eigenlijk wel zeker dat het al aangekaart is :) Wij hadden in de straat iemand met kippen en een haan, haan begon natuurlijk te kraaien en binnen een week was er geen haan meer :')

Het zijn voornamelijk eigen woningen, maar er zullen ook vast wel huurhuizen tussen zitten :) wij wonen in elk geval in een eigen huis

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:53

Politie bellen. Hebben ze bij ons in de buurt ook gedaan en eindelijk hebben we rust!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 15:54

JorisDy schreef:
Politie bellen. Hebben ze bij ons in de buurt ook gedaan en eindelijk hebben we rust!

Daar heb ik inderdaad serieus over na zitten denken :j maar zouden zij het ook serieus nemen vroeg ik me toen af :')

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:05

Je weet het níet zeker. Ga nou eerst eens met die mensen praten, misschien hebben ze niet door dat 't zoveel overlast veroorzaakt en denken alle buren, net als jij, dat iemand anders vast al iets gezegd heeft. Politie bellen kan altijd nog.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 16:07

Ik denk dat elk persoon wel kan begrijpen dat als je een hond hebt wat zo vroeg in de ochtend al blaft buiten, er mensen last van hebben... Als mijn directe buren zo'n keffer zouden hebben zou ik het al de eerste dag hebben aangegeven en ze een foldertje van de blafband hebben gegeven...

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:12

Ik heb hier hetzelfde aan de hand gehad, hond van achterburen werd 's morgens buiten neergezet en bleef continu blaffen. Ook op zaterdagavond, huis helemaal donker, en de hond maar blaffen in de achtertuin.
Voor de buren niet fijn, maar voor de hond ook niet.
Politie gebeld, en die zijn meteen komen kijken/luisteren, zijn later toen de achterburen thuis waren daar een praatje gaan maken en sindsdien is het niet meer voorgekomen.
Het kan dus wel helpen om het op die manier aan te pakken. Mensen hadden er volgens mij zelf totaal geen erg in dat hun hond zoveel blafte als ze niet thuis waren.
(het was trouwens een Berner, dus op zich niet 'zielig' dat hij buiten zat qua temperatuur)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 19:25

en het hondje gaat weer tekeer :') nu is het dan wel geen vervelend tijds stip, maar toch...

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:27

Nou naar buiten bel aan. Leg het probleem voor en als ze dan geen begrip hebben vraag je de wijk agent om eens langs te gaan?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 19:33

hij is inmiddels weer stil. Heb dus echt geen idee waar dat ding woont :+

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:34

Bij ons heeft belletje met politie ook geholpen. Hoor nu heel af en toe een blaf/jank.
Dus denk als ik het zo lees dat politie het wel serieus neemt

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:39

Onze overburen zijn echt van die sjonny's, en die hebben ook zo'n klein keffertje die ook 's ochtends om 7 uur gaat lopen blaffen en er niks van zeggen. En de buren naast ons hebben 4 herdershonden, waarvan er 1 ook 's ochtends gaat blaffen en dat gaat soms ook gewoon een uur door. En dan hebben ee ook nog de achterburen met een hele waakse rottweiler, die blaft om ELK geluidje wat hij hoort, daar wordt je ook een beetje gek van..

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:42

Gewoon even de betreffende buren aanspreken. Beter direct dan indirect en misschien kunnen ze er in het weekend/zondag in ieder geval rekening mee houden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 19:44

gewoon geen hond naar buiten laten om 7 uur :') of het nou weekend is of niet.
maar nogmaals, ik weet bij god niet welke mensen/huis het is. Ik zou eigenlijk eens moeten zoeken als ik dat ding weer hoor blaffen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:34

Er zijn mensen die al om 7u moeten beginnen met werken en hun hond dus voor die tijd moeten uitlaten ;)
Maar ik kan me voorstellen dat het vervelend is, zou toch proberen te achterhalen waar dat hondje zit en de mensen erop aanspreken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 21:36

heb het niet over uitlaten :') die mensen gooien de hond in de tuin van "zoek het maar uit" gok ik en daar zit die dus ook de hele tijd te blaffen.

Ik zal eens opletten en denk dat ik toch liever voor de politie kies. Ik denk dat het dan toch echt een stuk serieuzer over komt dan dat er een klein vrouwtje aan je deur komt zetten :')