Help! Kat gaat steeds naar binnen bij de buren.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Whitepanther

Help! Kat gaat steeds naar binnen bij de buren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 13:26

Hoi,

Ik zit met een probleem. Daarnet belt de buurvrouw aan om te melden dat 1 van onze katten steeds bij hun naar binnen gaat. Blijkbaar gaat hij dan op bed liggen of bij hun 1 jarige zoontje in de ledikant. Nou kan ik je vertellen dat de buurvrouw zowat stond te hyperventileren en bijna stond te huilen zo bang is ze blijkbaar voor hem.

Ik weet niet zo goed wat ik hier tegen kan doen, ik heb iig vast voorgesteld het slaapkamer raam aan de kant van het huis waar hij steeds bij hun naar binnen gaat bij ons ook maar open te zetten. Met het idee erachter dat hij hopelijk dan gewoon bij ons naar binnen gaat ipv bij hun. Volgens haar kan een hor niet ofzo omdat de ramen naar buiten toe open gaan.

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? De kat waar het om gaat is gelukkig echt een goedzak en hij zal echt niks doen, maar goed daar heeft iemand die als de dood voor katten is weinig aan.

CM_

Re: Help! Kat gaat steeds naar binnen bij de buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:28

Het is jouw verantwoordelijkheid.
Wees blij dat ze het netjes komen melden, helaas zijn er ook mensen die een kat gewoonweg doden omdat ze er last van hebben.

Taak aan jou dus om de kat in eigen tuin te houden, hier zijn vele mogelijkheden voor.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:30

Als je buurvrouw toch bereid is om een hor te plaatsen, dat kan wel degelijk met een naar buiten draaiend raam, hoor, hebben wij hier ook.

Anders een rolhorretje ?

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:34

Je kat binnenhouden in jouw huis?

Vind het nogal raar dat jouw buurvrouw iets moet ondernemen om jouw kat buiten te houden, dat is jouw verantwoordelijkheid.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:36

Als ze er samen uitkomen op een voor alle partijen ( including cat ) prettige manier , is het toch ook goed ?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:38

Shirley schreef:
Als ze er samen uitkomen op een voor alle partijen ( including cat ) prettige manier , is het toch ook goed ?

Inderdaad.
Ja het is TS haar kat, maar blijkbaar wil de buurvrouw haar raam ook niet dicht houden.. Als ze samen een oplossing willen zoeken is dat toch prima.
Anders stel je voor om mee te betalen aan een hor? Of zeg dat ze hem nat mag spuiten met een plantenspuit?

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:40

Je eigen tuin zo afzetten dat je kat er niet uit kan. Het is jouw kat en jij hebt hem dan op je eigen terrein te houden. Dit kan je al doen door bijv. draadjes te spannen boven je schutting waar ze niet op kunnen lopen en niet tussendoor kunnen. (geen idee hoe je tuin er natuurlijk uitziet) En anders gewoon binnen houden.

Ik hou er ook niet van als andermans dieren in mijn tuin/huis komen. Mijn hond en paard hou ik toch ook waar die hoort en niet in de tuin / het huis van de buren?

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 13:45

Woow nou, laat ik voorop stellen dat ik niet vind dat het haar verantwoordelijkheid is om hem buiten haar huis te houden. Ik wist alleen niet dat het gebeurde. Vorig jaar augustus heeft 1 van onze andere katten bij haar op zolder gezeten en die hebben we toen weggehaald. Daarna nooit meer iets over gehoord, dus ik wist van niks.

Ik vraag hier gewoon om tips, niet om direct aangevallen te worden, ik wil mijn verantwoordelijkheid nemen. Daarom vraag ik hier ook of er iemand is die me kan helpen met een oplossing

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:47

Je hebt toch ook van die "anti- kat" spray? Misschien kan ze die (op jouw kosten...) op haar raam sprayen? Ik weet alleen niet hoe goed die spray is voor een jong kindje..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:01

middagje gaan zitten en kat natspuiten of erg laten schrikken?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:18

Er zijn prima horren te krijgen voor een naar binnen draaiend raam. Die hebben wij ook. Zijn wel vrij duur. Wellicht kan je aanbieden de kosten te delen?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:21

benangelique schreef:
Er zijn prima horren te krijgen voor een naar binnen draaiend raam. Die hebben wij ook. Zijn wel vrij duur.

Gelukkig is het een naar buiten draaiend raam. :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:28

Hoe komt de kat bij de buren.
Heb je een tuin en gaat hij via de schutting of heb je een balkon en loopt hij zo naar de buren?
Mss dat je hem daar kan hinderen naar de buren over te steken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:12

1 optie is idd een goeie hor, maar met naar buiten draaiende ramen zit je al snel aan een inzet hor te denken die je alleen kan plaatsen als het raam wagenwijd open staat. maar dat ligt een beetje aan de uitzetters die er bij het raam zitten...
anders idd katweg spray, of een plantenspuit in de aanslag houden
zelf zou ik denk ik gewoon een katproof oplossing verzinnen , kat in eigen achtertuin houden dmv een draadje boven de schutting langs , zijn hele simpele systeempjes voor met ene schrikdraadje+apparaatje voor katten.
maar dan moet je wel je kat op eigen grond willen houden.