Het verhaal van een vreemd konijn...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vervallen

Het verhaal van een vreemd konijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 21:20

Augustus 2011 ben ik het baasje geworden van een lieve konijntje met wat homoseksueel gedrag.
Hij heeft daarom ook een bijpassende naam gekregen: Gaylord Hefner.
Omdat mensen je vreemd aankijken wanneer je Gaylord/Gay roept is zijn roepnaam dan ook: Nijn/Nijnewijn.

Omdat ik toen nog geen buitenhok had stond Gaylord tijdelijk in een binnenhok in een paardenstalletje.
Gaylord ontsnapte regelmatig, niet alleen uit zijn binnenhok maar ook uit de afgesloten stal.
Er moesten maatregelen genomen worden maar het had allemaal geen zin.
Uiteindelijk zat die dus zo:
Afbeelding

Hij was inmiddels zo vaak uitgebroken dat de ren wel weg kon, hij loopt toch elke keer vrij rond.
En dat doet hij nog steeds, over het terrein en tussen de paardjes, kippen, eenden en de geiten.
Het duurde ook niet lang of hij had zijn vriendje alweer gevonden: Bunny, een lieve shetlander ruin.

Afbeelding

Afbeelding

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qzlGlandSZo&feature=youtube_gdata_player[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MRdIevc_vJ8&feature=youtube_gdata_player[/youtube]

Dacht laatst bij mezelf: 'hij kan niet gekker worden.'
Maar hij heeft me weer verrast. Naast zijn avontuurlijke gedrag is dit ook een prima jachtdier.
Onverschrokken gaat hij dan ook de geiten achterna ookal kan die dan een zacht kopstootje van ze krijgen.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NfS4ris9Beo&feature=youtube_gdata_player[/youtube]

Hij ziet er dan ook wel stoer uit zo maar vergis je niet, Gaylord heeft dan ook een zachte kant.
Deze twee jarige slaapt nog steeds met Slabbie.

Afbeelding

Hoop dat je genoten hebt en de foto's/video's gelukt zijn met plaatsen.
Groetjes.

canela

Re: Het verhaal van een vreemd konijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:23

coel konijn! en geweldig hoe die in dat filmpje de pony zit uit te dagen ahah

__Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:24

Oh gossie Gaylord :') geniaal _O- ik ben fan van m <3

Maar schrik je je niet dood als je pony achter je konijn aan rent ? Ik zou me helemaal kapot schrikken ;)

Vervallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 21:30

Ow nee hoor, Bunny doet erg voorzichtig met hem. Alleen opletten dat je beide aandacht geeft. :)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:36

Je hebt echt een leuk konijn en een leuke shetlander!!!

Maar ik heb toch wel wat opmerkingen... Zie ik het nu goed dat je konijntje een tuigje om heeft? Tuigjes kunnen levensgevaarlijk zijn voor konijnenruggen, één verkeerde beweging en het ruggetje is gebroken en dan is het dag konijn.
Dat 'homoseksueel' gedrag is gewoon rijden, dat doen konijnen nu eenmaal ;) om de rangorde te bepalen, maar soms ook vanwege de hormonen. Doen zowel voedsters als rammen.

Vervallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 21:47

@Nimfee, Ja hij heeft een tuigje, meer zekerheid dat je hem altijd kan pakken. :)
Maar hoe kan zijn rug dan breken?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:21

Als je je konijn los wilt laten lopen, zou ik een mooie ren voor hem maken. En als je dan toch bezig bent, kun je meteen een maatje voor 'm aanschaffen :P Of heb ik daar overheen gelezen dat je die wel hebt maar nu niet op de foto staat? Je konijn zal je iig heel erg dankbaar zijn als je een maatje voor 'm aanschaft. Dan vergeeft 'ie 't je wel dat je 'm zo'n gekke naam hebt gegeven :P

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:07

Als je pony op het touw gaat staan en je konijn maakt dan een sprong, dan trekt het tuigje hem terug, konijn valt op zijn rug en breekt zijn ruggetje.

Ook kan die zo ook in het touw verstrikt raken als hij binkies (gekke sprongetjes) maakt.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:25

Leuk konijn hoor, daar niet van, maar hoezo homoseksueel?

Ik zie alleen maar een rammetje waarvan de hormonen hem enorm in de weg zitten, vandaar ook het opdringerige gedrag naar andere dieren toe. Is het geen optie om hem te laten castreren en dan te koppelen aan een vrouwtje? Hij is niet het enige konijn met dit gedrag, en ergens vind ik hem best zielig dat hij dit gedrag moet vertonen, zijn leven kan zoveel relaxter met een vrouwtje aan zijn zijde!