wie heeft er ervaring met biologisch kattenvoer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tassie

wie heeft er ervaring met biologisch kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 17:25

Hallo,
Sinds een tijdje voor ik mijn kat van bijna een jaar biologisch voer, merk orijen.
Hier ben ik op 2 dingen na te vreden over.
Het is vrij duur voer en mijn kat krijgt de aangeven hoeveelheid(75gram) maar hier word die nu wel een beetje dik op, maar als ik minder geef (60gram) valt die weer erg af en schreeuwt die van de honger...

Wij hebben wel een behoorlijke man. Hij is "te" vroeg gecastreeds omdat die al begon te sproeien en behoorlijk aan de maat was. Zijn edele delen waren met 4.5 maand al groter dan bij een volwassen kat... Hij zal dus altijd groot zijn maar hij krijgt nu wel een hangbuikje, en weegt al ruim 5.7 kilo!

Verder ziet die er super uit, sinds de voerwisseling naar orijen glimt die meer, drinkt weer normaal (reden van overstap was dat hier geen zout inzit wat wel bv in wiskas zit) want hiervoor dronk die absuurd veel.

Dit is eigenlijk ook de reden waarom in bij biologisch voer wil blijven, maar heb je dat bv ook in light voer? Omdat die nu dus te dik word.

Borisje

Re: wie heeft er ervaring met biologisch kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:39

Wat dacht je van 70 gram geven? :D Het kan natuurlijk ook aan zijn beweging liggen. Als hij vind dat hij te weinig krijgt en blijft schreeuwen en rennen om voer, dan beweegt hij natuurlijk meer als anders.
Er zijn ook meerdere smaken van orijen, wellicht kun je een andere proberen?
Voor zover ik weet bestaat er geen 'dieet' versie van orijen, omdat het eigenlijk al voer is waar je dier niet dik op kan worden (als je normale hoeveelheden geeft natuurlijk)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:41

Je kan ook Barf doen.
Weet niet of dat je wat lijkt?

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:45

Ik voer Acana, is net zoiets als Orijen en dat heb je ook in vis variant, misschien is die iets minder calorierijk?

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 17:50

Borisje schreef:
Wat dacht je van 70 gram geven? :D Het kan natuurlijk ook aan zijn beweging liggen. Als hij vind dat hij te weinig krijgt en blijft schreeuwen en rennen om voer, dan beweegt hij natuurlijk meer als anders.
Er zijn ook meerdere smaken van orijen, wellicht kun je een andere proberen?
Voor zover ik weet bestaat er geen 'dieet' versie van orijen, omdat het eigenlijk al voer is waar je dier niet dik op kan worden (als je normale hoeveelheden geeft natuurlijk)

Zou die van 5 gram minder dan niet dikker worden?
Hik krijgt wat er bij het gewicjt staat en we wegen het af

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:54

Kijk eens naar voedselverrijking. Iets meer moeite doen voor de brokjes.
Iets minder voeren en iets van vlees erbij voeren als buikvulling.

Poes krijgt orijen en doet het er fantastisch op.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 21:08

Ja dat zou ik ook willen maar wel biologisch. Omdat ik van mening ben dat dat beter voor de kat is