Mensen met aussies?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Mensen met aussies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 16:34

Ze zitten vast wel op bokt: aussie-eigenaren
Ik heb sinds anderhalve week een aussie-herplaats-puber in huis en het lijkt me leuk met andere mensen (die helemaal begrijpen wat je bedoelt :+ ) over de aussie te kletsen.
De momenten waarop ik denk: waar ben ik aan begonnen?!? worden al minder :D
Maar het is wel een hond met hoofdletter H, vol humor ook.
Wie neemt zijn hond mee naar de paarden en hoe hebben jullie ze daaraan laten wennen?

chocobroodje

Re: Mensen met aussies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:20

Ik heb een kruising aussie x border collie, maar hij is niet bepaald een standaard voorbeeld voor 1 van beide rassen :D
Ik heb ontzettend veel problemen met hem gehad, veel dingen geprobeerd en eigenlijk liep ik steeds weer tegen een muur aan. Inmiddels zijn we bezig om te onderzoeken of Puk een vorm van Autisme heeft. Valt nog niet mee aangezien er nog bijzonder weinig over bekend is, maar ik leer elke dag beter met zijn angsten en obsessies om te gaan :j

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:22

Compleet offtopic...
Ik dacht aan de trainingspakken australians...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:29

Ik heb een aussie :j
Hij komt nu veel bij de paarden, eigenlijk elke dag wel.

Maar als pup was het een verschrikkelijk ongeleid projectiel en vreselijk druk. Hij deed erg wild bij de paarden. Pas toen hij goed luisterde nam ik hem vaker mee naar achteren. Pas na een jaartje.

Ik heb hem laten wennen door hem mee te nemen als ik in de kantine zat. En na de reddings training gingen we altijd even bij de paarden kijken. Dan stak hij zijn kop over de staldeur heen en rook aan de paarden.

Het enige wat ik niet fijn vindt, is wanneer ik de paarden naar binnen haal. Hij drijft en dat gaat met veel lawaai. Ik heb koudbloeden, rustige ponies en zij vinden dat gedrag niet leuk. Ze komen die wei wel af en hebben hem daar niet voor nodig. Dus hier mag hij niet meer mee helpen.

Hij mag wel komen buurten. Vandaag hebben we aan de schuilstal gewerkt en dan rent hij wat om me heen. Dat is prima. :)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 13:24

@chocobroodje da's ook wat dat je hondje zoveel angsten heeft, ik hoop dat je daar dan toch mee om kan leren gaan..
@Antheman heb jij een werklijn? Het is bij mijn hond nog niet opgevallen dat ie drijft, hij blijft vooral heel irritant blaffen bij de paarden. Hij is ze ook niet gewend dus ik hoop dat ie eroverheen groeit :+ Ik was zaterdag bij de JJRanch wezen kijken waar ook aussies aan het schapendrijven waren, die waren ook behoorlijk luidruchtig :D

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 8510_n.jpg

Mijn stuk tuig: Fynn

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:06

Hier een aussie, een herplaatser, 5 jaar oud toen we haar kregen, nu 11 jaar.
En nog steeds de moeilijkste hond die we hebben, wel een clown ook...
Vooral luidruchtig ja...herkenbaar :)

Na deze nooit meer een aussie, wij zijn eerder mensen voor border collies!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:28

Miryamk schreef:
@chocobroodje da's ook wat dat je hondje zoveel angsten heeft, ik hoop dat je daar dan toch mee om kan leren gaan..
@Antheman heb jij een werklijn? Het is bij mijn hond nog niet opgevallen dat ie drijft, hij blijft vooral heel irritant blaffen bij de paarden. Hij is ze ook niet gewend dus ik hoop dat ie eroverheen groeit :+ Ik was zaterdag bij de JJRanch wezen kijken waar ook aussies aan het schapendrijven waren, die waren ook behoorlijk luidruchtig :D

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 8510_n.jpg

Mijn stuk tuig: Fynn

Dat weet ik niet precies. Ozzie is ook een herplaatser, kwam als pup weer terug bij de fokker. Volgens mij zit Petra ertussen in:
http://www.breezythornvalley.nl

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:28

Vumana89 schreef:
Compleet offtopic...

Oud gabberbloed? ;)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:29

Ook hier een Aussie. Een schatje die zijn naam (twister) eer aan doet.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:55

Ik heb ook een aussi. B2 is nu 4 jaar en sinds pup van een maand of 4 bij ons. Zoals zijn naam al doet vermoeden is B2 volledig doof. Het is een heerlijk dier, maar wel 1 met een flinke gebruiksaanwijzing en dat heeft niet alleen met zijn doofheid te maken.
Hij is gelukkig geen drijver en is rustig bij de paarden. Hij ziet echter geen enkel gevaar, loopt gewoon zonder op of om te kijken onder de paarden door. Door zijn doofheid kan hij niet los lopen en hebben we een hek moeten bouwen om ons terrein voor zijn eigen veiligheid. B2 is namelijk gek op alles en iedereen. Ik schaam me echt dood als we tijdens een wandeling andere mensen tegenkomen: hij gaat dan als een idioot te keer, zelfs als ik zijn snuit dichtknijp, blaft ie door. Zodra ik toelaat dat hij naar die mensen toemag, stort hij zichzelf zo ongeveer op hen. Dat kan ik dus niet toelaten, dus sleur ik hem meestal maar zwijgend mee ... Hij is volledig gefixeerd op zijn speelgoed, waarvan hij heel goed weet dat het buitenspoelgoed is. Hij kan zijn bal tot in de treure aan ne voeten leggen, je urenlang hoopvol aankijken of je alsjeblieft toch met hem wilt spelen (vaak krijgt hij daar ook nog een tril lipje bij :D )
En een echt aussi trekje volgens mij: geef hem 1 vinger, en hij pakt je hele hand. Bv: Tijdens ons eten, moeten de honden in de mand, B2 doet dat ook braaf, maar probeert altijd weer tot het uiterste te drijven om eruit te kunnen. 1 poot uit de mand, 2 poten uit de mand, heeeeeel zielig kijken (kan hij ook als hij niet op bed mag)

Een aussi: zeer intelligent, maar tot het uiterste gedreven.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:09

Ook hier een mens met Aussie :D . Wij hebben Chip van bijna 2. Het is echt een heerlijk hondje. Ook een ongeleid projectiel zoals wel meer Aussie zijn.
Die van ons komt niet uit en werklijn en het drijven valt meestal wel mee. Maar het is wel een eigenwijs 2.0 ;).

Op deze foto is Chip ruim een jaar. Hij is inmiddels wel wat volwassener om te zien.

Afbeelding

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:16

Siggy schreef:
En een echt aussi trekje volgens mij: geef hem 1 vinger, en hij pakt je hele hand. Bv: Tijdens ons eten, moeten de honden in de mand, B2 doet dat ook braaf, maar probeert altijd weer tot het uiterste te drijven om eruit te kunnen. 1 poot uit de mand, 2 poten uit de mand, heeeeeel zielig kijken (kan hij ook als hij niet op bed mag)

Een aussi: zeer intelligent, maar tot het uiterste gedreven.

Ohja, dat was t eerste wat de fokker zei: "Wees consequent, GRU-WE-LIJK consequent.
Als hij 2 is, kun je de regels wat laten vieren".

Ozzie is nu 1,5 jaar en heeft nu wat opgebouwd en mag van mijn man veel meer dan toen hij pup was. Bij t ontwaken even op bed enzo. Ik vind t niks, maar ja, mijn Keeshond slaapt de hele nacht boven :+

Ozzie dramt door, echt met alles. Toch proberen een kus te geven, toch proberen die poot op je te leggen. Proberen te blijven spelen met andere honden, terwijl je hem gemeld dat je doorloopt, etc. Drammers zijn t, echt :D Ik heb daar best moeite mee gehad. Nu vind ik hem leuk en lief en gek enzo. Maar ik heb t lang niet leuk gevonden, mede door mijn Keesje, die hem stom en te druk vindt.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:20

Het is allemaal wel heel herkenbaar :)!

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:21

Inderdaad, doordrammen, dat is het passende woord voor een aussi. Soms op vreselijk aandoenlijke wijze hoor.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:26

Siggy schreef:
Inderdaad, doordrammen, dat is het passende woord voor een aussi. Soms op vreselijk aandoenlijke wijze hoor.

jawel, dat ook. ;)

Feiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:36

Oh wat toevallig een topic over aussies, was van plan om er een te openen :) Altijd leuk om ervaringen van andere te lezen, en nog een beetje in te lezen.

Ik krijg (als het goed is) over acht weken een aussie pup in huis, afgelopen zaterdag zijn ze geboren... en de aussie-pup-kriebels zitten er al flink in :P

Hebben al het een en ander verplaatst in huis, en de mand staat al klaar :)

Feiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:38

Chocobroodje: even off-topic maar hoe en waar test je of een hond autisme heeft? Zeg altijd dat mijn husky teefje een vorm van autime heeft, maar wist niet dat daar ook testen voor waren?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:39

Vumana89 schreef:
Compleet offtopic...

Ik aan kangeroo's xD

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 17:17

Leuk om die herkenbare trekjes terug te lezen :D
Vanavond voor de 2e keer behendigheid, vorige week was geen succes...
De juf rook naar een loopse teef dus mijn reu probeerde de hele tijd te paren met d'r :+
Hij had haar hele arm blauw gebeten :o Ik hoop dat ie zich vanavond van een betere kant laat zien :') Ik schaamde me dood.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 17:18

Succes alvast Feiko :D

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:24

Hier ook een aussie, teefje.
Dat doordrammen herken ik ook!
Bij ons een strak ritme, vooral met het voer. om 7 uur 's ochtends (heerlijk, ook in 't weekend) en om 6 uur 's avonds.. Maar wie loopt er dan al om 4 uur te zeuren? Juist ja.
Geweldig beest, dat wel. Heel intelligent ook.
Ze is een doordrammer, maar luistert wel heel goed. Ze zal nooit eten voordat je de code geeft. (Heeft weleens een half uur gewacht, iemand was 't vergeten te zeggen :o ).

EN dat fixeren op speelgoed, hier ook. En als er geen knuffel in de buurt is (want die is wéér kapot), berg al je sokken dan maar op..
Hier trouwens geen herplaatser, maar vanaf pup.

Edit: het is niet mijn hond, maar van mijn gastgezin. Ik woon hier nu 8 maanden, dus 't voelt wel als eigen hond.

Feiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:34

Miryamk schreef:
Succes alvast Feiko :D

Haha dankje... Zo te lezen hebben we het nodig :P Gelukkig al 2 stabiele honden in huis en voldoende ervaring, dus moet goed komen :)

Gister afgesproken dat we 7 mei voor het eerst op puppy visite mogen komen, kan niet meer wachten om weer te knuffelen met de aussies die daar rondlopen, en natuurlijk eerste keer de pups in het echt zien.

Feiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:56

Miryamk, wat is jou fynn trouwens een ontzettend knappe aus <3

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 06:49

Dank je, dat vind ie zelf ook :D
Hoe ziet jouw pup eruit?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:20

Hier een foto van Twister toen hij ongeveer een jaar was

Afbeelding