Onze Diesel heeft net sinds een paar uurtjes een traanoogje. Denk wat ontstoken. Het druppelt echt wat tranen, randje van het ook is ook iets rood. Dik is het niet echt. Heb wel het idee dat ie er last van heeft. Met de kat nog nooit meegemaakt, wat kan ik het beste doen? Ook omdat het zaterdag is. Gelijk ff dierenarts bellen of wachten tot maandag?
Had mijn poes laatst ook.. We hebben gewoon niks gedaan en afgewacht. Het is vanzelf overgegaan
Nikeyy
Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-13 12:56
Ok, het traant wel goed. Mijn ervaring met andere dieren is dat als het goed traant de rotzooi eruit gaat. Maar goed, niet alle dieren zijn hetzelfde, vandaar mijn vraag
Soms maak ik het dan schoon met afgekoelde kamille thee. Ik zou ook eerst even aankijken voordat je naar de DA gaat
Sassol
Geplaatst: 20-04-13 15:15
Bij een lichte ontsteking doe ik niks, behalve even schoonmaken met gekookt water. Houdt het aan, dan druppel ik er Oculoheel in, gewoon bij de drogist te verkrijgen. Werkt bij het paard, maar ook bij de hond. (Weet dus niet hoe dat voor katten zit, maar als je gewoon de helft gebruikt verwacht ik geen problemen) Voor het paard gebruik ik 1 pipet per oog, voor de hond 1 pipet voor beiden, dus denk dat als je voor de kat een half pipet voor beiden gebruikt het prima is. Hoef je maar 2x te druppelen en dan is het over.
Het werd steeds erger, dus toch maar naar de dierenarts geweest. Zalfje mee want was toch nog flink ontstoken en verstopt zei hij. Geintje kostte ff € 75,-!! Maar toe maar, er 2 dagen mee rondlopen kon ook niet.