Ik heb het vermoeden dat hij die gevangen heeft en de kooi daar heeft neergezet om andere vogels uit de buurt van zijn moestuin te houden. Hij weet dat hij er in zit, want ik zag hem met iemand door de tuin lopen.
Maar dit mag toch helemaal niet?
Ik was te verpoepzakt om er wat van te zeggen.
Ik was ook bang dat ik alleen maar boos en verongelijkt zou reageren op dat moment en dat komt de onderlinge relatie natuurlijk ook niet ten goede.
Ik heb dus nu mijn 13 jarige dochter naar achteren gestuurd en misschien als die eens zielig kijkt, dat dan zijn oude hart laat smelten
en het beestje dan gewoon 's avonds vrij laat.Ik vind het vervelend als er wat met het diertje gebeurd, want we hebben hier niet zo veel eksters (ik zie er altijd maar een stuk of 4, terwijl het wel zwart ziet van de kraaien). Ze lijken heel trouw aan elkaar; ik vind het altijd een mooi gezicht om ze in de tuin te zien rondhuppen.
, maar dat mag ze niet van mij, want onze overburen kunnen zo over onze wei heen kijken en die zien dat als ze over de draad zou klimmen. Dat gaat zo door het dorp heen hier, als de buurman het zou hebben over een ontsnapte vogel.
. 
je durft toch wel gewoon te vragen??