Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik denk dat hun je beter om concreet advies kan vragen.
LhinnOlijf schreef:Ik ga heel gemeen zijn, maar vraag zulke dingen aan een fokker of bij een ratten forumIk denk dat hun je beter om concreet advies kan vragen.
Weet je al welk ras je wil? En ik zou ze bij een (hobby) fokker halen. Dan weet je zeker hoe oud ze zijn en dat er al een begin is gemaakt met tam maken![]()
Bedenk ook of ze veel in de kooi moeten zitten of, bij wijze van, een halve dag op je schouder mogen doorbrengen. Als je dat laatste doet moet je ook klimspullen/ speeltjes buiten de kooi hebben, anders heb je kans dat ze kabeltjes gaan doorknagen.
) maar eigenlijk maakt me het ras niet zo uit.

Succes!
Alleen maar goed dat je groter wil! Volieres zijn vaak ook erg leuk en via marktplaats zijn ze vaak voor leuke prijsjes wel te koop. Kunnen ze lekker de hoogte in! 
MirandaNH schreef:Ja dit zijn de 'kleinste' rattenkooien zeg maar maar die wel voldoen aan de minimale matenAlleen maar goed dat je groter wil! Volieres zijn vaak ook erg leuk en via marktplaats zijn ze vaak voor leuke prijsjes wel te koop. Kunnen ze lekker de hoogte in!
Persoonlijk vindt ik de furet XL geweldig, kunnen ongeveer (maximaal) 8 ratjes in. Heb er vaak groepjes van 4 of 6 in gehad. Deze kooi is echt een bakbeest haha. Heerlijk groot maar ook behoorlijk diep, hierdoor is die niet voor iedereen ff leuk want als je de achterkant van de kooi moet schoonmaken zit je er zelf voor de helft in
Ik heb een kooi van 80x50x100 (lxdxh) laten maken voor €185 (inclusief verzenden), dus dat is nog wel te doen
.vosjevos schreef:Nu zou ik voor mijn zoon graag een rat kopen.
Maar ja dat kan dus niet...'Tegenwoordig' hou je ratten per twee.
Dan hoort er dus ook een grote kooi bij, want ze moeten elkaar niet zo in de weg lopen dat ze elkaar iets doen.
Nu kwam ik naar aanleiding van dit topic deze kooi tegen.
Met name het buizensysteem buitenom vind mijn zoon schitterend.
http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... cts_id=284
Als je op rattenkooi googelt kom je vaak op frettenkooien uit.
Maar dit traliewerk is toch niet geschikt voor ratten? daar kan een rat toch zo uit ontsnappen.
Weet iemand of dat zo is? en zo ja.. waar vind ik een mooie rattenkooi met het buizenstelsel buitenom.