eindelijk na 13 jaar is er een tapir geboren in onze ZOO. Afgelopen paar dagen waren er duidelijke aanwijzingen dat de geboorte ophande was. Toen ik vanmorgen kwam om 5,54 was er nog niets aan de hand. een uurtje later had ze duidelijk weeen. Moest nog even wat doen maar ben op mijn schreden terug gekeerd om een "dood" tapirtje in vlies aan te treffen. Heb het vlies gebroken en toen ik toch iets van hartslag voelde begonnen met reanimeren. Na enige tijd die eeuwigheid leek zat er wat schot in ademhaling en hartslag en heb ik collega's gebeld om als de sodemieter te komen helpen. We zijn enige uren bezig geweest met geweldig resultaat. Het staat nu en drinkt dat had ik vanmorgen toch niet gedacht toen ik het zo levenloos zag liggen foto komt nog
Moet eerlijk zeggen dat ik niet alles van je verhaal snap Ik vind het een beetje onduidelijk geschreven.
Maar gefeliciteerd met de Tapir! (geen idee wat voor een beest het is )
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 19-04-13 19:28
Jeetje wat goed van je!! Dat je dat kan, en ook durft!
Jij verdient een pluim ik ben heel benieuwd naar een foto!
8nnemiek
Geplaatst: 19-04-13 19:28
Ik zag het bericht op Nu.nl Wat goed gehandeld zeg! Geweldig!
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 19-04-13 19:30
Ik had het al op tv gelderland gehoord, jij hebt dus tapirbaby gered. Was mams nu opeens uit zicht en stiekum bevallen of zo? Dat was niet helemaal duidelijk.
Voor Tammy , de moeder , is dit haar eerste jong. Zij is dus onervaren. Toen ze geworpen had is ze niet gedraaid of opgestaan waardoor het jong in het vlies is blijven hangen en was het langszaam aan gestikt Gelukkig heb ik optijd het vlies kunnen scheuren en door beademen en hartmassage te geven haar weer aangezwengeld. Ik voel me de koning te rijk helemaal top een onbeschrijvelijk gevoel is het als je iets "doods" in handen hebt wat dan een uurtje of wat later rond loopt en drinkt. tinypic werkt nu dus hier ook een foto
jackyline
Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-13 20:22
doezel2 schreef:
heb jij mond op snuit gedaan??
ja ben weer een ervaring rijker
heidy_wilco
Geplaatst: 19-04-13 20:24
Ach, wat een schatje Goed gedaan trouwens
Nikeyy
Geplaatst: 19-04-13 20:24
Wat goed gedaan zeg! Hulde en respect! Je mag zeker trots op jezelf zijn!
Carr_friesje
Geplaatst: 19-04-13 20:25
Wat gaaf Jacky! Ontzettend leuk beestje om te zien zo, blij dat ie het gehaald heeft! Top gehandeld
Volgende week woensdag met m'n klas (dierverzorging groenhorst Barneveld) op stage bij Burgers'
jackyline
Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-13 20:26
carr_friesje schreef:
Wat gaaf Jacky! Ontzettend leuk beestje om te zien zo, blij dat ie het gehaald heeft! Top gehandeld
Volgende week woensdag met m'n klas (dierverzorging groenhorst Barneveld) op stage bij Burgers'
he he carolien nou dan zie ik je daar tot woensdag