iemand ervaring met zalmolie over voer geven??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tukje

iemand ervaring met zalmolie over voer geven??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 10:25

Onze labrador had laatste tijd niet zoveel zin meer in de brokken en ik vond zijn vacht ook niet zo heel bijzonder. Dus ff naar de welkoop en advies gevraagt, dat meisje wat mij hielp gaf goed advies en zei zelf waarom probeer je niet met zalmolie over het voer dan word de vacht mooier en wie weet vind ie het ook weer lekkerder. Nou op dat flesje zat een leuke korting (kijk als de hond echt iets nodig heeft krijgt ie het simpel zat, maar ik zelf hou niet zo erg van onzin poedertjes en/of prutteltjes waarvan alleen de consument beter wordt). Afijn dus geprobeerd en verdomt meneer begon beter in zijn vacht te zitten en at de brokken ook beter dus een mooie oplossing. Mijn vraag aan jullie: wie gebruikt er ook zalm of schapenolie over het voer van de hond??.

Oja voordat er vragen komen van : misschien heeft ie wel wormen, nee ontlasting en plas is goed hond ziet er verder ook levendig uit en is niet magerder geworden. Maar ik zag echt dat ie de brokken niet meer zo lekker vond en dacht er zelfs over om ander voer te doen, het meisje van de welkoop gaf me het advies omdat niet direkt te doen want wat als de hond het andere voer ook niet lekker vind???? dan blijf je veranderen en dat is ook niet goed.

Maar ik ben dus benieuwd of er meer mensen zalm of schapenolie gebruiken voor je hond en hoe bevalt het je.

8nnemiek

Re: iemand ervaring met zalmolie over voer geven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:31

Ik voer zalmolie :j

Van de fokker kreeg ik het advies om zonnebloemolie over het voer te doen. (afghaanse windhond met ontzettend lange vacht, dus vooral vanwege de vacht) Dat heb ik een tijdje gedaan. En daarna ben ik overgestapt op zalmolie omdat dat dierlijke olie is en dus gezonder voor honden, en omdat er goede stoffen in vette vis/zalm zitten. Wel wat duurder, maar dat vind ik niet zo'n probleem.
Wel altijd langzaam opbouwen, die olie.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:32

zalmolie zitten omega 3 en 6 vetzuren in, niet alleen goed voor de vacht maar ook voor de spieren en pezen, die zeker bij de wat grotere rassen vaak problemen geven (bij hd b.v. zijn de spieren heel belangrijk die houden de heupen op zijn plek als de koppen en kommen dat niet meer doen)

ook bij wat oudere honden is wat extra smering van de gewrichten vaak al een hele verbetering zeker in combinatie van zalmolie en glucosemine

het maakt niet uit wat voor zalmolie of glucosemine, dierenzaken hebben ze zogenaamd speciaal voor dieren maar bij het kruidvat, drogist, hema o.i.d. die voor mensen kan het soms aardig in prijs schelen

zonnebloem olie of op basis van schapenvet kan problemen geven met de eiwithuishouding (huidproblemen) door het gebruik van zalmolie heb ik daar nog nooit van gehoord

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:35

ik geef ook zalmolie aan mijn engelse cocker..goed voor zijn vacht en hij is 13 jaar en niet te stoppen :) en hij vind het erg lekker

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:54

Mijn hond eet gewoon hele zalmkoppen en -lijven. De kat eet Tinlo Cattery waar makreel in zit en krijgt af en toe een blikje zalm.

Daarnaast krijgen ze sinds kort de huid- en vachtkuur van Lupoderm. Wat ook bestaat uit omega 3-6-9. Kat heeft er nog nooit zo goed uitgezien qua vacht&huid (had vaak korstjes en schilfertjes)! Stinkt ook wat minder uit z'n mond :+ (Van de hond merk ik niet zoveel van de Lupoderm, maar die zag er ook al heel goed uit)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:55

Ik gaf zalmolie, nu krijgt hij schapenvet, beiden bevalt goed.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:55

Die van ons krijgen iedere dag een schapenvet bonbons :D Vinden het ook echt lekker!
Ze krijgen al zalm/rijst brokjes, dus dat krijgen ze ook binnen :)

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:13

Als je eenmaal begint met van voer veranderen blijf je bezig zijn we hier achter gekomen!
Hebben een hele moeilijke eter en zijn heel lang op zoek geweest naar het juiste voer voor hem.. Zal je de details besparen anders word ik hier nog letterlijk voor gek verklaard..! Maar de oplossing was heel simpel: biofood brokken met Zalmolie.. Meneer bedelt nu zelfs om zijn eten.. En dat hadden we nooit verwacht!
Hij is met dit voer alweer redelijk wat aangekomen en zijn vacht is super door de olie! Een echte aanrader!

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:16

Onze honden krijgen schapenvet over de brokjes, ik heb 1 moeilijke eter en hij vind het heerlijk :-)
Zalmolie heb ik ook een tijd gegeven, toen dat op was had ik nog een fles schapenvet staan dus toen overgestapt :)