Ik hou van lekker vlees en als 't dier netjes en met respect geslacht wordt, vind ik 't prima
En ik (en de rest thuis) houden van lamsvlees
Ik kan (gratis) aan een lam komen (zwartbles) van net 6 weken, die helaas flink kreupel loopt door een flinke trap van een pony.
Eigenaar wil 'm wel gratis aan mij doen voor de slacht. Hijzelf wil er verder geen DA bij of iets (dergelijke reacties dat het 'sielugh' is zit ik dus ook niet op te wachten!).
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het laten slachten van een jong lammetje?
Beestje is helaas nog niet voorzien van oormerk (
), heb ik wel meteen medegedeeld aan eigenaar dat ik wel bijna zeker weet dat dit vereist is, alvorens het beestje geslacht kan worden.Eigenaar is wel in bezit van een UBN nr. (heeft hobbymatig een handjevol ooien + lammetjes, geiten en 2 pony's) en heeft volgens mij wel het materiaal om een oormerk te zetten.
Ik woon zelf in omg. Deventer, maar dacht meteen aan Slachthuis van de Veen te Nijkerk, de paardenslachterij. Ik weet dat ze daar goed, netjes en diervriendelijk te werk gaan, aangezien ik aanwezig was bij de allereerste excursie naar dit slachthuis. Daarna ben ik er nog eens een 2e keer geweest met een excursie die ik samen met iemand anders heb georganiseerd.
Heb even gebeld met v/d Veen en oormerk + vervoersdocument met UBN gegevens zijn wel vereist.
Omdat het om een klein lammetje van slechts 6 weken oud gaat (moet 'm nog even wegen, wil wel graag weten hoeveel kg. vlees ik er vanaf kan halen) was de gedachte dat ik 'm eventueel wel gewoon in de auto zou kunnen vervoeren.
Zou dit mogen? Of loop ik kans om onderweg of bij het slachthuis daardoor problemen te krijgen?
Of het verder mag, ik zou het niet weten.

dus bemoei me er maar niet al te veel mee.
) vlees. Zolang het maar diervriendelijk wordt gehouden, en netjes en goed wordt geslacht.
en ik geniet er zo van. Het is zo'n zalig vrolijk stel.
heerlijk gezicht zo.