hond reageert op ruzie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

hond reageert op ruzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 20:14

Na wat zoek werk kon ik niet echt een antwoord vinden. Gisteren avond was mijn broer thuis bij ons (woont op zichzelf) en hij begon mij te pesten. Toen ik hier was pissig op reageerde ging mijn hond ineens tussen mij en mijn broer instaan en tegen mijn broer blaffen hij ging hier best ver in mijn broer stapte wel even naar achteren. Mijn hond is thuis absoluut niet dominant hij is een ongecastereerde reu van 5 jaar oud. Zijn er meer mensen die dit herkennen? Onze andere hond van 4,5 jaar is helemaal niet zo hij bemoeit zich nooit met dergelijke dingen.

Agossie

Re: hond reageert op ruzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:16

Ja, ik herken dit. Ik vind het een supereigenschap. Hij beschermt de leider, zo gaat het in het wild ook. Top hond!! +:)+

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:17

Herkenbaar :)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:17

Hoi!
Ja mijn hondje herkent ook ruzie.
Als mijn ouders soms pissig zijn, dan verschuilt ze zich een beetje en komt ´aandacht of hulp´ zoeken bij mij en mijn broertje.
Als ik en mijn broertje ruzie hebben gaat ze altijd grommen en blaffen naar me broertje.
En hond herkent je gevoelens. :j

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:21

Mijn Duitse Herder doet dat ook ;-)
Als er iets bedreigends is (op eigen terrein of aan de lijn) komt hij ook dreigend voor me staan.. Niet vaak, maar heel af en toe doet hij dat eens.. Mijn pa is een keertje voor de grap heel sneaky de tuin ingelopen en verstopte zich in de bosjes terwijl ik lekker op het bankje zat.. Het was donker en de wind stond van de hond af.. Ineens schoot de hond er met een noodgang op af en mijn pa kon nog net optijd laten merken dat hij het was. Pa heeft het nooit meer gedaan _O-

Ook ging ik een keer met hem zwemmen bij het strand (eigenlijk naast het strand, waar geen toeristen waren) toen er een of andere vage man aan kwam zetten. Hij sprak gebrekkig engels en stelde hele vreemde vragen die ik niet wilde beantwoorden.. En toen was daar mijn hond die ertussenin kwam staan met nekharen omhoog.. Hij kon aan mij merken dat ik het niet prettig vond..

Verder is het een grote schat hoor! Alle vreemden kunnen gewoon het erf op wandelen, hij is goed met andere honden, voorzichtig en vriendelijk tegen kinderen (hij laat ook alles toe.. Hebben wij hem geleerd xD Als pup hebben we hem af en toe wat gepest.. Staartje trekken lippen omhoog trekken etc. (niet hard natuurlijk) Hij vind het nu leuk :D ) maar bij "echte" bedreigingen ben ik veilig bij hem!

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:24

Mijn havanezer doet dit ook. Ze kruipt dan helemaal onder de tafel weg!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:26

Ons kleine teckeltje doet dat ook! Die leest mijn gedachten gewoon! Soms best eng, haha. Ze reageert echt best heftig. Laatst waren vriendin en ik allebei ziek, zwak en misselijk zeg maar.. Erg vermoeid. Gevolg: hondje wou niet eten, buikpijn en was ook niet zichzelf.. Toen wij weer onszelf waren was zij dat ook. Zo typisch..

En met ruzies kruipt ze idd of helemaal weg, of ze gaat op mijn voeten liggen!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:28

Is normaal.
Mijn honden doen dat ook.

Toen mijn zoon klein was en hij stoeide met opa sprong de herder van schoonzusje altijd tussen zoon en opa in.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:29

Mijn bordercollie duikt onder de bank als er ruzie is of als er iemand verdrietig is.
Heeft ook wel eens met haar voorhoofd tegen de muur gezeten omdat er ruzie was. (echt heel sneu om te zien)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:30

herkenbaar :j alleen beschermt de onze mijn vader :') niet dat dat nodig is na 25 jaar vechtsport maargoed zij vind kennelijk vanwel

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:30

Agossie schreef:
Ja, ik herken dit. Ik vind het een supereigenschap. Hij beschermt de leider, zo gaat het in het wild ook. Top hond!! +:)+

Ze was op dat moment absoluut geen leider, de sterkste in de roedel hoeft namelijk niet beschermt te worden.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:48

Mossel schreef:
Agossie schreef:

Ze was op dat moment absoluut geen leider, de sterkste in de roedel hoeft namelijk niet beschermt te worden.

Daar verschillen we dan in mening. :) Moet kunnen!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:50

mijn honden doen dit niet als wij onderling woorden hebben (dan gaan ze liever maar rustig liggend op hun plaats het afwachten) echter als ik ruzie heb met een vreemde dan staan ze beiden zeker voor mij in. Meer niet overigens. Ze zullen geen lelijke bek trekken of hun bek opentrekken. Dat doen ze wel als ze een erfscheiding hebben en iemand wil het terrein op die ze niet kennen. Mijn vorige hond ging altijd de mist in. Met wie ik ook woorden of ruzie had hij pakte altijd mij om tegen te blaffen. Verder hadden we onderling echt geen problemen hij en ik waren een eenheid in alles hij was echt mijn maatje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:53

Oke, het is geen hond, maa rmijn kat doet zoiets ook.
Ben je boos, heb je ruzie of schreeuw je? de kat zit op je schouders en helemaal overstuur te miauwen.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:55

dierenfan schreef:
Mijn vorige hond ging altijd de mist in. Met wie ik ook woorden of ruzie had hij pakte altijd mij om tegen te blaffen. Verder hadden we onderling echt geen problemen hij en ik waren een eenheid in alles hij was echt mijn maatje.

Haha geniaal is dat! :')
En vriendin van mij heeft dat ook altijd met haar hond, en dat was een welopgevoedde hond..
Ook zijn die 2 onafscheidelijk.. Hij blaft dan ook niet kwaad.. Het is meer alsof hij
wil spelen maar het blijft een vreemd gezicht _O-

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:57

je kan het ook zien als de baas helpen, en niet als beschermen...
Zie het zo:
Hond denkt anders als mens...
als ik een kind inelkaar ga staan timmeren, zullen jullie zeggen: die is niet goed wijs, en jullie helpen dus de zwakste.... mijn hond echter zou mij gaan helpen.... Hij moet zijn roedelleider helpen...

(stom voorbeeld, maar zo legt mijn baas t aan de eigenaren van de hondjes uit haha)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:00

Agossie schreef:
Mossel schreef:

Daar verschillen we dan in mening. :) Moet kunnen!

onze hond mag dat absoluut niet :n
tis aan de ene kant hartstikke schattig, totdat de hond te ver gaat in de bescherming en in de tegenpartij hangt.
de gemiddelde huishond zalniet zomaar grijpen...maar ja, wij hebben geen gemiddelde huishond.
ikke bonje, ikke oplossen, hond heeft niets tussen mij en de tegenpartij te zoeken :n hij mag wel naast of achter me staan, maar niet tussen mij en wie dan ook in.
hond bonje, ikke ook oplossen trouwens...meneer hoeft helemaal niets zelf op te lossen :+

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:24

Hier wil ze zich er ook graag mee bemoeien als ik en m'n vriend ruzie hebben, dat mag echter niet want het is niet toegestaan dat ze zich zo laat gaan! Dus word ze hard handig op der plek gezet en daar moet ze blijven, ook als m'n vriend en ik vriendelijk stoeien wil ze zich laten gelden ook dan moet ze gewoon op der plaats blijven. Ik kan het heel goed zelf af daarnaast heeft mevrouw al een contact gestoord iets dus is het beter als ze niet op het niveau komt van 'vecht/verdediging/onzekerheid' of iets wat er in de buurt komt...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:30

Onze bordercollie doet dat ook. Die gaat helemaal door het lint. Blaffen, tegen je aan springen, wordt heel zenuwachtig. Als wij doorgaan begint hij heel beangstigend te jammerblaffen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:49

Mijn hond deed het niet in huiselijke kring, of als ik geplaagd werd, maar als het serieus een bedreiging was, ging zij ertussen staan. En daar was ik bijzonder blij mee...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 22:54

als er serieus een bedreiging is dan kan ik er op rekenen dat meneer er staat hoor :j maar dan ook pas als het serieus stront aan de knikker is , verder wil ik het niet hebben , is het gewoon de hond niet voor :n
net zoiets als lichamelijk spelen, daar is het de hond ook niet voor.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 02:55

Ik zou dit gedrag ook niet goed goedkeuren van mijn hond. Hij mag me best bijstaan in een bedreigende situatie, maar dan wel achter mij wachten op een teken. Niet voor me gaan staan, dat betekent dat hij de situatie in handen neemt en dat mag hij niet. Dat doe ik.

En inderdaad, keur je dit wel goed en je broertje reageert een keertje te boos kun je ook een duidelijker signaal verwachten van de hond.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 09:00

Ik heb nergens gezegd dat ik het goedkeur op dat moment is mijn hond gewoon naar zijn plek gestuurd maar dat was imo niet relevant. Overigens mijn broertje is 31 en ook zijn hele leven met honden opgegroeit hij weet ook wel waar hij op moet letten. Ik vond chevys reactie alleen heel frappant omdat ik dit nooit eerder gezien heb bij de honden. Vroeger hadden we een poedel maar toen was ik 4 en deze vertoonde ook zulk gedrag maargoed die kwam uit een asiel dus de voorgeschiedenis kende wij al niet.
Chevy heb ik sinds pup en diverse gehoorzaamheids diploma's mee gehaald. Hij luisterd perfect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:08

Wanneer mijn moeder me een beetje pest komt de hond ook om haar polsen vast te pakken, niet hard maar zacht. En wanneer ik verdrietig ben dan komt hij ook altijd naar me toe en kijkt zo lief en probeert me op te vrolijken met likjes aan m'n hand :+:

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:10

Mijn hond deed dat vroeger als mijn vader de in ons huis beroemde 'kieteldood' gaf. Dan begon die ook te blaffen.