Iemand ervaring poes met nierproblemen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Iemand ervaring poes met nierproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 09:50

Hoi,

onze 19 jarige poes krijgt sinds vorige week iedere dag een half tabletje Benacor, ivm ernstig nierfalen. In eerste instantie leek ze ontzettend op te knappen, ze at weer als een bouwvakker, kwijlde niet meer, maar sinds een dag of 2 heeft ze weer een terugval. Ze kwijlt niet meer bij het eten, maar krijgt het weer moeilijk weg. Ook komt er veel snot uit haar oogjes en neus, en is ze weer wat lustelozer. Ze krijgt nu speciaal voer van Royal Canin, alleen maar zakjes. Normaal ben ik een pietlut met wat ze eten, maar omdat ze al op leeftijd is, krijgt ze nu wat ze lekker vind.

Wie heeft er ervaring met deze pilletjes?

Ik kijk het even aan, en anders ga ik vanavond terug naar de dierenarts, maar ben bang dat het dan een enkele reis word. -O-

Ilja000

Re: Iemand ervaring poes met nierproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:55

Meteen dierenarts bellen.
Snot heb ik nog nooit meegemaakt bij nierfalen. Ruik eens aan haar bekkie? Als daar een heel chemisch luchtje uit komt, ruik je de ketose, is geen goed teken.
Is ze gespoeld toen het nierfalen werd vastgesteld?
Je kunt met je da. overleggen of je ook brokjes kunt geven. Die van ons krijgen Royal Canin Renal Plus brokjes en af en toe een zakje vlees.
Die van mij slikken elke dag Vasotop.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:35

Mijn juul heeft nu 4 jaar nierfalen. Ze is 8.
Ze krijgt elke dag een tablet fortekor en krijgt Orijen brokjes en RC renal voer.
Daar doet ze het super op.

Snot klinkt niet goed :n
Wel al een mooie leeftijd.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 12:42

Onze andere kat is 24 geworden, zonder noemenswaardige problemen. Op oudere leeftijd werd hij alleen zwaar astmatisch. Ben zo bang dat het klaar is voor haar. Ik ga zo naar huis, kijk even of ik het spreekuur dadelijk nog red en anders vanavond.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 13:46

Iedereen bedankt voor het meedenken. Helaas kom ik net thuis en ligt ze dood in haar mandje, in het zonnetje. De ouderdom heeft haar toch parten gespeeld vrees ik. In ieder geval is ze rustig ingeslapen op haar favo plekje.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:18

Och jeetje... sterke! Fijn dat ze rustig is ingeslapen in het zonnetje. De mooiste manier wat mij betreft!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:30

Sterkte om dit verdriet een plaats te geven...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 07:22

Heel veel sterkte hier mee!

Nierfalen is het enigste wat ik ervan weet als men het ontdekt dan werken ze al voor meer dan 80% niet meer. Nierfalen is wel 1 van de meest rottige afwijkingen bij een dier vind ik zelf.