studenten met huisdier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miekel92

studenten met huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 13:06

Hoi allemaal,

Ik vroeg me eens af: zijn hier mensen die studeren (op kamers zitten bedoel ik eigenlijk meer) die een huisdier hebben?
Zo ja ben ik heel benieuwd wat voor dier? (en wat voor kamer? kan me voorstellen dat je in een appartement wat makkelijker dieren houd dan als je alleen een kamer voor jezelf hebt)
En ga je in het weekend naar huis? Zo ja wat doe je dan met dat diertje?

Ik mis het zelf wel om een dier op me heen te hebben.
Bij mijn ouders heb ik nog wel een hond, maar dat is nu echt geen optie voor mij..
Dus ik was eens benieuwd of ik misschien op leuke ideeën kom via jullie:)

Groetjes,
Mieke

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:09

Ik had zelf cavia's toen ik op kamers zat (gigakooi, halve kamer bezet :') ), die konden prima een weekendje alleen blijven. Dan had ik wel twee drinkflessen ophangen en stouwde ik het hele hok vol hooi, extra brokjes en wortels en appels (omdat ze daar lang mee deden). Ging prima. In de vakantie reisde ik dan op en neer naar mijn kamer. Cavia's mee naar huis nemen in de vakantie was niet echt een optie, omdat het stressgevoelige diertjes zijn.

Ratjes op kamers zijn ook heel leuk! Ratjes kun je prima mee naar huis nemen in de weekenden, zet je gewoon een 'weekendkooi' bij je ouders. Ratjes zijn heel intelligent en baasgericht, net kleine hondjes. Op het rattenforum zitten ook een aantal studenten met ratten, je zou het daar kunnen vragen. :)

En nu ben ik nog steeds student, maar woon ik samen, en hebben we een hondje. Maar dat zou ik op kamers idd niet zo snel doen.

Anoniem

Re: studenten met huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:11

Ik ben niet een student. Maar woon tijdelijk bij mijn vader. En heb mijn kat meegenomen. Maar kat vertoeft alleen maar op mijn slaapkamer. Ze komt wel eens beneden kijken, maar is ook zo weer boven.
Maar zo zelf geen kat aanraden voor op kamers.

Maar ik denk dat je al gauw bij knaagdieren uitkomt, of een aquarium.

Azmay

Re: studenten met huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:12

Ik mocht op mijn kamer gekooide dieren houden, maar dat was qua geur toch niet echt ideaal op die paar vierkante meters. In overleg met de huisbaas is vaak wel wat mogelijk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:15

Als je gezamelijk woont is een kat of hondje wel een mogelijkheid maar dan moet je wel goede afspraken maken over wie de hond meeneemt als er iemand verhuist bv.
Mijn eerste keuze zou het niet zijn, maar met goede wil zal het best mogelijk zijn.

Ik zou op een kleine ruimte niet snel een kooi met knaagdieren of vogels neerzetten, dan krijg je snel last van stank, stof ed.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:15

Ik ben onlangs verhuisd naar een appartement maar daarvoor heb ik 2 jaar op een kamer van 18m2 gewoond met 5 cavia's. :)
Ging prima.. moest de kooi wel vaak verschonen omdat het natuurlijk sneller ruikt in zo'n kleine ruimte. Ik ging niet naar huis in het weekend, ik studeer in de zelfde stad als waar mijn ouders wonen. Maar ze konden best een nachtje alleen blijven, voldoende hooi/water/brok en een berg groente erin.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:16

Een zang vogeltje, erg leuk in zo'n studenten kamertje.
Lekker flierefluiten.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 13:30

Allemaal bedankt voor de reactie's:)
Ik zit in een studiotje van 30m2 dus heb op zich redelijk ruimte en niet echt huisgenoten.
Voor een hond of kat vind ik de ruimte echter veel te weinig..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:08

jorika1986 schreef:
Een zang vogeltje, erg leuk in zo'n studenten kamertje.
Lekker flierefluiten.

Volgens mij zou ik daar helemaal gestoord van worden :') Ik heb hier 4 hamsters en een aquarium met vissen. Neemt allemaal flink wat ruimte in maar dat vind ik niet erg :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:17

Een vriendin van mij heeft een cavia op haar kamertje (zou wel beter zijn als je er twee neemt dan). Die ruik je echt totaal niet en het geeft toch wat gezelligheid. Ze had eerst ook gerbils (uit een noodsituatie overgenomen), maar die maken 's nachts toch wel herrie, dus toen ze ging verhuizen naar een nog kleinere kamer heeft ze die weg gedaan.

In haar vorige huis hadden de huisgenoten samen een katje genomen. Ook heel gezellig, maar dan moeten er inderdaad goede afspraken gemaakt worden. En toen ze ging verhuizen moest ze het katje weer achterlaten omdat het niet van haar zelf was.

Zelf heb ik nooit op een kamer gewoond, maar altijd samen met mijn vriend in zelfstandige appartementjes. Wij hebben vanaf het begin katten gehad.