Mijn hond heeft suikerziekte. Wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dragon16

Mijn hond heeft suikerziekte. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 18:47

Hallo bokkers.

Ik ben er sinds gisteren achter dat mijn hond suikerziekte heeft. De dierenarts had haar bloed en urine onderzocht en dat ze nou suikerziekte heeft was de uitslag.
Er komt ineens veel op me af.
Ik ga donderdag leren om insuline te spuiten en ook leert hij mij om zelf haar bloedsuiker te meten.
Ik heb hiervoor al een glucosemeter besteld. Ik zou graag willen weten of er meer bokkers zijn die een hond hebben met suikerziekte en hoe dat hun leven beinvloed.
Want mij werd verteld dat ik 2 keer per dag op dezelfde tijden moet spuiten.

Hoe doen jullie dat als jullie bijvoorbeeld een dagje uit gaan en vroeger moeten vertrekken voordat de hond de insuline heeft gekregen?
En met eventuele vakanties?

Ik zou graag een beeld willen krijgen over hoe het leven van de hond er verder uit gaat zien. Ze zou ene normaal leven kunnen lijden verder als ze gewoon op tijd gespoten word.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen en misschien ook tips hebben om een hond te hebben met suikerziekte.

Sansevieria

Re: Mijn hond heeft suikerziekte. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:53

Volg dit even mee, we zitten momenteel ook wat met wisselende glucosewaarden bij een van de honden en weten nog niet waar het vandaan komt :(

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:00

Wij hebben vroeger hond met suikerziekte gehad. Het belemmerde ons verder niet omdat hij altijd thuis was(gingen niet met auto weg, hadden we niet.) Hij werd jammer genoeg wel blind. Maar verder was het voor ons goed te doen. Als jij weg zou gaan met de hond zou je bijvoorbeeld spuitje mee kunnen nemen. Het spuiten zelf is niet zo moeilijk. En onze hond gaf er niks om. Let er wel op met drinken, drinkt hij bijvoorbeeld meerdan normaal, even bloedsuiker controleren.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:01

Als je nog vragen hebt mag je ze vragen aan mij ;-)

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 19:06

Werd jullie hond snel blind na de diagnose? mijn hond is een westie van nu 7,5 jaar. Ze is nog wel jong. Ik zou het moeilijk vinden als ze nou binnen 2 jaar bijvoorbeeld blind word.

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:08

ik heb ook een hond met suikerziekte. Ik moet 2x per dag spuiten + dieetbrokken

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:09

Die van ons ongeveer een jaar na de diagnose, maar wil niet zeggen dat het bij die van jullie zal gebeuren hoor. Die van ons had ook al andere problemen.

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 19:34

Black_Moon schreef:
ik heb ook een hond met suikerziekte. Ik moet 2x per dag spuiten + dieetbrokken

Ja ik krijg donderdag dan alle informatie. Of zij ook op dieetbrokken moet ga ik dan vragen.

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:00

Die dieetbrokken die mijn hond krijgt daar zit geen suiker in en dat helpt dat je minder hoeft te spuiten (wel 2x per dag maar de hoeveel minder)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:01

onze eerste labrador had suikerziekte,weet nog dat we haar 1x per dag insuline spoten (smorgens),en 2x per dag te eten gaven,wel allemaal op vaste tijden.

ze was 7 toen ze ziek werd en is 12 jaar oud geworden,wel het laatste jaar met heel veel tobben.

het was wel een zorgen hondje,ze is 2x in een hypo gevonden toen we even weg waren geweest,dus ja,echt weggaan zonder dat er iemand thuis was ,was er op een gegeven moment niet meer bij.

ze kreeg overigens bij ons vers vlees ,is nooit op dieet brokken gezet...

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 20:23

kimmie261 schreef:
het was wel een zorgen hondje,ze is 2x in een hypo gevonden toen we even weg waren geweest,dus ja,echt weggaan zonder dat er iemand thuis was ,was er op een gegeven moment niet meer bij

Ja daar ben nou ook wel bang voor. Vooral omdat ik pas vanaf donderdag ga beginnen en ik fulltime werk.
Ik weet ook nog niet hoe ze straks op de eerste spuiten gaat reageren. Want misschien is het nog even.zoeken naar de juiste hoeveelHeid insuline die ze moet krijgen.

Zik heeft dan ook wel huidproblemen waar ze alleen nog atopica voor slikt. Dat gaat goed en mag ze er wel bij blijven nemen.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:32

Wij hebben ook een hond gehad met suikerziekte.
In het begin weinig problemen mee gehad maar hij ging wel snel achteruit erdoor. Hij was al redelijk op leeftijd maar dat ouder worden ging echt ineens een stuk sneller. Maar in principe van de suikerziekte zelf hebben we weinig last gehad.
Hij kreeg toen hij echt oud was wel af en toe hypos als het heel koud of juist heel warm was, maar meestal ging het prima.
Wij hebben er eigenlijk nooit moeilijk mee hoeven doen.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:49

mijn vorige hond kreeg het toen hij 17 werd wij hebben toen nog 2x per dag gespoten ong. een maand lang maar uiteindelijk hem toch in laten slapen omdat hij "op" was.