lieve kippen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kedevr

lieve kippen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 02:27

Hallo,
Voor onze dochters (1 en bijna 3) wil ik graag kipjes aanschaffen.
Wie weet wat voor kippen van natuure lief voor kinderen zijn? Natuurlijk gaan ze super veel aandacht krijgen.

Pluttersput

Re: lieve kippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 06:40

Antwerpse baardkrieltjes zijn leuk. Ook brahma's zijn lief, alhoewel ik niet weet hoe dat met de krielversie zit. En dan zijn er ook nog wyandottes, dat zijn ook lieve rustige kipjes :)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 06:45

Brahma's, zijn de liefste en rustigste kippen die ik ken. Zij hebben mij van mijn angst voor kippen af geholpen. :o

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 06:46

Zijdehoen staan bij mij op nr1, chabo's, Wyandotte's, maar ook Sherama's . Al moeten deze laatste vorstvrij gehouden worden, dus in de winter in de schuur.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 06:50

zijde hoentjes, brama`s en ook de gewone bruine kip kan lief zijn. ben vorige week nog met een bruine kip in een kleuterklas geweest en ze is daadwerkelijk blijven zitten.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 06:54

Cochin krieltjes zijn ook geweldig leuk! Erg tam en super leuk om te zien :D

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 06:54

Ben he een met de bovenste hier! Zijde hoentjes of Brama's We hebben ze bijden! Een van onze bramma komt zelf altijd naar ons toe gerent omdat ze aandacht wilt!

Ik zou persoonlijk geen krieltjes nemen!

Lotte_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 06:56

Ik heb al sinds ik klein ben ( 5 jaar ) hollandse krielkippen en ze hebben echt nooit wat verkeerd gedaan en zijn super tam.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 06:57

Ik heb 17 kippen van alles wat maar mijn twee gewone legkippen zijn het liefst. Ligt ook wat aan hoe ze zijn groot gebracht.

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:01

kohtje schreef:
Ik heb 17 kippen van alles wat maar mijn twee gewone legkippen zijn het liefst. Ligt ook wat aan hoe ze zijn groot gebracht.

Dit is inderdaad wel zo! Als je kippen zelf groot brengt zijn ze 9 van de 10x een stuk tammer!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:04

Maar ik zeg je eerlijk ,ik maak mijn kippen bijna niet meer mak. Ze lopen hier overdag los en hoe leuk mak ook is ze lopen altijd voor mijn voeten. Komen ook gewoon het huis in en halen dingen overhoop. Dus tegenwoordig zijn ze half tam een stuk makkelijker.

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:05

kohtje schreef:
Maar ik zeg je eerlijk ,ik maak mijn kippen bijna niet meer mak. Ze lopen hier overdag los en hoe leuk mak ook is ze lopen altijd voor mijn voeten. Komen ook gewoon het huis in en halen dingen overhoop. Dus tegenwoordig zijn ze half tam een stuk makkelijker.

Wij ook niet! Maar toch zijn onze kippen die bij ons geboren zijn tammer als die we hebben gekocht!

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:05

Zijdehoenders zijn zeer lief. Mijn zoon heeft de kippen die we nu hebben in de broedmachine uitgebroed.
Ze zitten op zijn hoofd en schouder. Bovendien zijn ze zeer knuffelbaar.
Sabelpootkrielen zijn ook leuk en rustig. Hollandse kriel zijn ook leuk, maar wel levendig.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:07

Wij hebben Brahma's. Die komen nog nét niet bij je op schoot zitten :D

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:12

ik had vier legbatterij kippen. Ze waren ontsnapt bij de buren van me opa en oma en ik mocht ze toen houden van de boer.
was der dagen druk mee haha, mee op de schommel of de hond uitlaten. ze liepen buiten altijd gewoon een meter achter me en bleven me volgen :')

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:13

Wij hebben 11 brahma kipsels. Ze zijn erg lief! Japanse zijdehoen hebben we ook gehaf. De zijn ook erg lief! Erg knuffelbaar zijn beide rassen.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:31

Ik hoor ook positieve verhalen van mensen die een kip van www.redeenlegkip.nl hebben geadopteerd, schijnen ook hele lieve dieren te zijn en je doet meteen iets goeds :)

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:43

ik heb wyandottes gehad en heb nu zijdehoenders en ik moet zeggen dat er een giga verschil zit in karakter. De zijdehoenders zijn veel rustiger en makkelijker tam te maken. Zelfs de haan knuffelt met de kleine kinderen.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:52

Kippen zijn er niet om te knuffelen. Met tam versta ik 'kippen eten uit je hand en komen naar je toe'. Af en toe kan je ze nog eens een aai over hun rug geven. Maar oppakken enzovoort, daar houden ze niet van. Het zijn namelijk prooidieren.

Zijdehoenders zijn tam, maar hou er wel rekening mee dat dit echte broedse mutsen zijn. En dan zijn ze niet meer zo lief :). Ze blijven dan op de nesten zitten en willen eieren uitbroeden. Als je dit niet wilt dan moet je ze weer broeds af gaan maken en dat is best wel een gedoe voor een beginner.

Legkippen zijn inderdaad leuk. Ik zou dan gewoon legkippen via marktplaats ofzo kopen. Niet via leg een redkip. Maar dat is ieder zijn keuze.

Dan zijn er nog meer rassen zoals baarkrielen, chabo's, serama's, cochins, ... die ook wel redelijk tam zijn.

Hoeveel ruimte heb je precies? Hoe groot is het hok en de ren?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:53

Cynthiaaapje schreef:
Zijdehoen staan bij mij op nr1, chabo's, Wyandotte's, maar ook Sherama's . Al moeten deze laatste vorstvrij gehouden worden, dus in de winter in de schuur.

Ik fok zelf serama's, heb ze nog nooit vorstvrij gehouden. Ze scharrelen hier gewoon in de sneeuw terwijl het vriest.
Dat ze vorst vrij moeten worden gehouden is al lang niet meer. De eerste die hier vanuit Maleisië kwamen.. die waren de temperaturen niet gewend. Maar nu zijn ze al zo ingefokt dat dit niet meer nodig is.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 09:10

Bedankt iedereen! Genoeg stof om over na te denken!
De ren wordt ongeveer 7 meter lang en 3 meter breed en loopt in een punt. Ik heb gisteren de palen gehaald moet dus eerst alles maken. Binnen in de paardenschuur komt een groot hok.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:33

Oh, dan heb je ruimte genoeg. Je kan eventueel ook verschillende krielkippetjes samenhouden met elkaar als je niet kan kiezen tussen de rassen.
Hier staan alle kippenrassen op: http://www.kippenpagina.nl/kippenrassen/

Zou ze zelf gewoon bij een liefhebber halen. Zelf heb ik al mijn kippen aangekocht via marktplaats.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:18

Kippen zijn geen knuffeldieren. Wij hebben een vrij grote groep verschillende rassen en de gewone grote legkippen zin het tamst.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 12:34

Ga direct op de site kijken dank je +:)+
Ik weet dat kippen geen knuffeldieren zijn maar ik vind het wel belangrijk dat ze tam zijn. Natuurlijk moet je dat zelf doen maar als ze van nature ook rustig en lief zijn is dat natuurlijk wel fijn.

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:04

Welke onder de "lieve" kippen geven ook nog een beetje regelmatig goede eieren?